Sprzedaż gier osiąga pułap 9,7 miliona egzemplarzy. Liczba subksrypcji PS Plus wzrasta o ponad 90%
Sony Computer Entertainment Inc. ogłosiło, że sprzedaż systemu rozrywki PlayStation®4 (PS4™) przekroczyła 4,2 miliona egzemplarzy do 28 grudnia 2013 roku, co wskazuje na niesamowitą popularność platformy PS4. Sprzedaż systemu PS4 wciąż rośnie. Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że gracze z całego świata doceniają doświadczenia oferowane przez system PS4 oraz funkcje społecznościowe i rozrywkowe − komentuje Andrew House, prezes i dyrektor grupy Sony Computer Entertainment Inc. − Po niesamowitej premierze staramy się zapewnić jeszcze więcej ciekawych treści i badamy granice możliwości systemu PS4, dodając nowe elementy i usługi, takie jak PlayStation Now w 2014 roku.
Sprzedaż gier na PS4 rosła przez cały okres świąteczny, osiągając liczbę 9,7 miliona egzemplarzy w sklepach na całym świecie i pobrań cyfrowych w PlayStation®Store. Do bestsellerów należały Call of Duty®: Ghost wydane przez Activision, Assassin’s Creed®IV Black Flag™ − Ubisoft, Battlefield 4™ oraz FIFA 14 − Electronic Arts Inc. i Killzone™ Shadow Fall − Sony Computer Entertainment Worldwide Studios (SCE WWS).
Wielu właścicieli PS4 szybko wykorzystało zalety członkostwa w PlayStation®Plus (PS Plus). Liczba subskrypcji na świecie wzrosła o ponad 90% od momentu premieryPS4. Członkowie PS Plus uzyskują dostęp do kolekcji gier od zaraz™ i mogą korzystać z pełnych wersji popularnych gier bez ograniczeń czasowych i dodatkowych opłat. Do aktualnie dostępnych tytułów należą Resogun™ wydane przez Sony Computer Entertainment Worldwide Studio (SCE WWS) oraz Contrast wypuszczone na rynek przez Compulsion Games. W 2014 roku należy się spodziewać kolejnych ekscytujących tytułów.
Gracze na PS4 dzielą się przeżytymi chwilami dzięki niesamowitym funkcjom społecznościowym. Do dziś z systemów PS4 udostępniono ponad 1,7 miliona transmisji na platformach takich jak Twitch i Ustream, co daje łącznie sumę 55 milionów minut. Według danych Twitch, 20% ich użytkowników to posiadacze PS4. Ustream stwierdza, że średni użytkownik przesyła dziennie 40 minut streamu*8. Wszystkie te transmisje oglądało łącznie 22 miliony widzów.
źródło: sony/informacjebranżowe.pl