

Symbio już ze wsparciem silnego partnera
Fundusze zarządzane przez TFI Capital Partners z notowanej na GPW Grupy Capital Partners przekroczyły w Symbio Polska SA (spółka notowana na NewConnect) poziom 60% głosów na WZA po objęciu akcji nowej emisji oraz dokupieniu dodatkowych pakietów akcji na rynku wtórnym. Spółka Symbio pozyskała w ten sposób finansowanie na realizację strategii wzrostu sprzedaży detalicznej i rozbudowy bazy zaopatrzenia w surowce ekologiczne. - To przełomowy moment w naszej historii, otwarcie nowego rozdziału. Zaufanie obecnego największego akcjonariusza do naszej wizji rozwoju spółki jest poparte dotychczasowymi osiągnięciami oraz perspektywami na kolejne okresy. Średni udział żywności ekologicznej w Europie to 3 proc. rynku żywności. W Niemczech, Danii czy Szwajcarii ten wskaźnik dochodzi do 5 proc. W Polsce to wciąż zaledwie 0,2 proc. rynku żywości – mówiPiotr Kalaman, Prezes Zarządu Symbio Polska SA.
Rynek żywności ekologicznej w Polsce oceniany jest przez ekspertów jako bardzo perspektywiczny, a jego tempo wzrostu szacuje się na ponad 20% rocznie. W Polsce spożycie żywności ekologicznej jest nawet 10-20 krotnie niższe niż w innych krajach Unii Europejskiej. Symbio Polska SA jest wiodącym w Polsce producentem najwyższej jakości żywności, posiadającej certyfikaty ekologicznego pochodzenia. To bakalie, konfitury, dżemy i powidła, soki, napoje, ciastka, musli, płatki, kasze, otręby, ryże, ziarna, makarony, mąki, warzywa strączkowe i inne kategorie produktów (m.in. jaja, ketchup, sól, cukier).
- W ostatnich latach spółka konsekwentnie rozwijała działalność detaliczną, co zaowocowało uzyskaniem rentowności tego obszaru działalności w 2014 roku. Oceniamy, że w roku 2015 nasza działalność detaliczna wzrośnie znacznie szybciej niż rynek dzięki rozszerzeniu oferowanego asortymentu, nawiązaniu współpracy z nowymi sklepami, a także dzięki wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań IT, ułatwiających współpracę ze wszystkimi swoimi kontrahentami – wylicza Piotr Kalaman, Prezes Zarządu Symbio Polska SA.
Działalność Symbio skoncentrowana jest na dwóch liniach biznesowych - produktów detalicznych sprzedawanych pod marką Symbio oraz ekologicznych mrożonek na bazie tzw. „owoców miękkich” (truskawki, maliny i porzeczki). W swojej ofercie Symbio posiada około 200 produktów detalicznych, które dostarczane są do około 400 odbiorców (ponad 1000 sklepów). W 2015 roku Spółka planuje pozyskać kolejnych 100 odbiorców detalicznych. W obszarze mrożonek ekologicznych Symbio współpracuje ze 185 rolnikami, którzy dostarczają owoce i warzywa ekologiczne. W 2015 roku planowane jest nawiązanie współpracy z kolejnymi 25 rolnikami. Produkty mrożone dostarczane są przez Symbio do głównych producentów odżywek dla dzieci w Europie.
Składniki produktów Symbio pochodzą wyłącznie z posiadających atest gospodarstw ekologicznych, w których nie stosuje się sztucznych nawozów, chemicznych środków ochrony roślin, antybiotyków oraz hormonów. Ponadto produkty Symbio nie zawierają konserwantów i sztucznych barwników, a surowce użyte do ich produkcji nie są modyfikowane genetycznie. Procesy przetwórcze i produkcyjne są zgodne z rygorystycznymi normami rolnictwa ekologicznego UE.
Inwestycja w Symbio jest pierwszą istotną inwestycją oraz pierwszą inwestycją typu private equity dokonaną przez CP Fundusz Inwestycyjny Zamknięty. Jego subfundusze to CP Private Equity oraz CP Absolute Return. CP FIZ został uruchomiony przez TFI Capital Partners w 2014 roku.
źródło: infomracjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





