informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
T-Mobile Polska poprawia podstawowe parametry finansowe w trzecim kwartale 2015 roku

T-Mobile Polska poprawia podstawowe parametry finansowe w trzecim kwartale 2015 roku

Wyniki finansowe / 2015.11.05

W trzecim kwartale 2015 r. T-Mobile Polska uzyskał stabilne wyniki finansowe. W porównaniu do drugiego kwartału tego roku wzrosły m.in. przychody z usług mobilnych, EBITDA oraz ARPU, jak również sprzedaż usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych dla klientów biznesowych.

 

W trzecim kwartale 2015 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,638 miliarda złotych i były wyższe o 1,1% w porównaniu do trzeciego kwartału 2014 roku. Natomiast w porównaniu do drugiego kwartału 2015 roku były wyższe o 4,1%. Przychody z usług mobilnych Spółki wyniosły w trzecim kwartale 2015 roku 1,528 miliarda złotych i były wyższe w porównaniu do poprzedniego kwartału br. o 4,4%. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 110 milionów złotych. W trzecim kwartale br. T-Mobile Polska w segmencie klientów biznesowych odnotował wzrost sprzedaży usług teleinformatycznych i teletransmisyjnych o około 73% w porównaniu do wyników uzyskanych przez Spółki przed integracją T-Mobile Polska i GTS Poland w 2015 roku.

„Na wyniki finansowe T-Mobile Polska pozytywny wpływ cały czas wywiera zakończona z sukcesem integracja z GTS Poland. Uzyskane w trzecim kwartale rezultaty stanowią silną podstawę dla zmian, które będą systematycznie wdrażane przez Spółkę. Zmieniamy sposób w jaki się komunikujemy, likwidujemy bariery w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych, jak również transformujemy procesy wewnętrzne. Te wszystkie działania mają nam pomóc w odwróceniu trendów związanych z pozyskiwaniem przez Spółkę nowych klientów z rynku.” powiedział Adam Sawicki, Prezes Zarządu T-Mobile Polska S.A.

W okresie od 1 lipca do 30 września 2015 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 689 milionów złotych i była wyższa o 10,4% w porównaniu do tego samego okresu w ubiegłym roku. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 42,1% i była wyższa o 3,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2014 roku.

„Na trudnym rynku telekomunikacyjnym w Polsce T-Mobile utrzymuje wyniki finansowe na stabilnym, wysokim poziomie. Dodatkowo, działania skierowane na poprawienie efektywności finansowej pozwoliły na wypracowanie wyższej marży EBITDA niż w roku 2014.” powiedział Jens Becker, Członek Zarządu ds. finansowych T-Mobile Polska S.A.

Wskaźnik ARPU dla bazy klientów kontraktowych wyniósł w trzecim kwartale 2015 roku 47 złotych i był wyższy w porównaniu do drugiego kwartału br. o 4,4%. W przypadku klientów usług przedpłaconych ARPU wyniosło 7 złotych i było wyższe o 16,7% w porównaniu do poprzedniego kwartału. Wynik ARPU dla całej bazy klientów w tym okresie wyniósł 24 złote.

Na dzień 30 września 2015 roku, T-Mobile Polska obsługiwała bazę 15,696 miliona klientów. Spółka posiadała 9,056 miliona klientów w segmencie usług przedpłaconych oraz 6,640 miliona klientów w segmencie usług abonamentowych. Wskaźnik rezygnacji (churn) dla klientów kontraktowych w trzecim kwartale wyniósł 1,1%.

W lipcu 2015 roku T-Mobile Polska wprowadził ofertę prawdziwie nielimitowanego Internetu w pakiecie Heyah Smart XL, której towarzyszyła kampania reklamowa, realizowana pod hasłem „Prostujemy". Od dnia startu oferty stronę Heyah.pl odwiedziło 5 milionów unikalnych użytkowników. Natomiast na początku sierpnia T-Mobile Polska po zakończeniu z sukcesem procesu integracji z firmą GTS Poland uruchomił stronę www.t-mobile.pl/biznes, na której przedstawia portfolio usług teleinformatycznych dla klientów biznesowych.

We wrześniu zakończyła się trzecia edycja akcji Pomoc Mierzona Kilometrami, w której uczestniczyło ponad 800 tysięcy Polaków. Przez trzy miesiące uczestnicy akcji pokonali ponad 115 milionów kilometrów, aby zebrać milion złotych na rzecz podopiecznych Fundacji TVN Nie jesteś sam!

W październiku T-Mobile Polska rozpoczął wprowadzenie nowego podejścia do komunikacji z klientami od uruchomienia nowego standardu obsługi dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wcześniej Spółka w ramach likwidowania barier zniosła opłatę za sprawdzanie stanu konta dla klientów usług na kartę. Jednocześnie wprowadziła duże ułatwienie dla wszystkich klientów w postaci elektronicznej gwarancji, która upraszcza proces zgłoszenia problemów technicznych związanych z kupionym urządzeniem. Jeszcze w tym miesiącu T-Mobile przedstawi kolejne pozytywne dla klientów zmiany.

źródło: t-mobile/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe