

Transcom wprowadza chatbota i jeszcze bardziej usprawnia proces rekrutacji
Transcom ogłosił, że aktualnie testuje chatbota rekrutacyjnego, który dzięki wykorzystaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji ma zdecydowanie ułatwić rekrutację. Polska jest pierwszym rynkiem w Europie, na którym Transcom wdroży tę technologię – nastąpi to 1 stycznia 2020 r.
Transcom we współpracy z Emplocity opracował nowe rozwiązanie wspomagające poszukiwania utalentowanych pracowników. Zaletami inteligentnego chatbota, działającego w ramach popularnego komunikatora Messenger, są zautomatyzowanie procesu rekrutacji, dostępność narzędzia 24/7 oraz szybka i łatwa, obustronna komunikacja. Kandydaci klikają w link zawarty w ogłoszeniu rekrutacyjnym i zaczynają rozmawiać z chatbotem, który zadaje im kilka pytań. Na podstawie udzielonych odpowiedzi chatbot tworzy wirtualne CV kandydata, a następnie automatycznie dopasowuje jego umiejętności do procesów rekrutacyjnych prowadzonych przez firmę. Jeśli kandydat wyrazi zgodę na kontakt rekrutera w sprawie pracy, to wtedy zostaną mu przedstawione dalsze etapy rekrutacji.
„W procesie rekrutacji chcemy korzystać z dobrodziejstw sztucznej inteligencji. Chatbot pozwoli nam dotrzeć do większej liczby poszukiwanych przez nas kandydatów. Dzięki automatycznemu dopasowaniu ich umiejętności do naszych oczekiwań na dane stanowiska, zdecydowanie usprawnimy proces rekrutacji. Zgodnie z misją naszej firmy, która zakłada ciągły rozwój w oparciu o technologie, zawsze staramy się dostarczać pracownikom oraz kandydatom do pracy nowoczesne rozwiązania, tak aby pozytywnie wpływać na ich doświadczenia już na etapie rekrutacji” – komentuje Grzegorz Baran, Client Service Manager i Członek Zarządu, Transcom.
Globalna marka wprowadziła już chatbota rekrutacyjnego w swoich oddziałach na Filipinach. Polska będzie pierwszym europejskim krajem (z szesnastu, w których Transcom ma swoje oddziały), korzystającym z tego innowacyjnego rozwiązania. Na Filipinach chatbot zdecydowanie spełnia swoje zadanie, gdyż kandydaci, którzy poszukują pracy w Transcom często mieli problemy z określeniem przy jakim projekcie sprawdziliby się najlepiej. Nowe narzędzie rekrutacyjne potrafi trafnie dopasować ich umiejętności do ofert firmy i tym samym pomaga w podjęciu decyzji zarówno rekruterom, jak i samym kandydatom.
„Na przykładzie filipińskich oddziałów, zauważyliśmy duży potencjał chatbota również na polskim rynku. Wiemy, że dziś nie wystarczy samo umieszczenie ogłoszenia na job boardzie. Aby pozyskiwać talenty, należy prowadzić aktywną rekrutację i usprawniać jej proces stosując najnowsze rozwiązania. Dzięki wprowadzeniu chatbota uzyskujemy także inne przydatne narzędzia, jak np. dostęp do nowoczesnego panelu, który umożliwia rekruterom sprawne analizowanie danych na temat prowadzonych rekrutacji” – dodaje Izabela Gajewska, Transcom Recruitment Manager Europe.
Chatbot obecnie jest testowany w polskich oddziałach Transcom. Rozwiązanie zostanie uruchomione w Nowy Rok.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





