

Udany trzeci kwartał Matexi Polska
Deweloper Matexi Polska podsumował sprzedaż mieszkań zrealizowaną w trzecim kwartale br. W tym okresie zawartych zostało łącznie 110 umów deweloperskich. To o 10% więcej niż w drugim kwartale tego roku i aż o ponad 50% więcej względem pierwszych trzech miesięcy tego roku. Narastająco od początku roku spółka zakontraktowała już 280 mieszkań (+12 proc. w ujęciu r./r.).
– W minionym okresie widoczny był rosnący popyt na mieszkania. Zainteresowanie klientów utrzymywało się na dobrym poziomie, czemu sprzyjają lepsze warunki kredytowe wynikające z obniżki stóp procentowych. W okresie wakacyjnym nie odnotowaliśmy typowego spowolnienia sezonowego, które w poprzednich latach było zauważalne. Matexi systematycznie poprawia swoje wyniki sprzedażowe, a klienci pozytywnie oceniają naszą ofertę, atrakcyjną pod względem lokalizacji, standardu oraz różnorodności dostępnych mieszkań. Spodziewamy się również dobrego czwartego kwartału. Obniżki stóp procentowych z pewnością działają na plus i wspierają dalszy wzrost popytu. Dodatkowo, w pierwszym kwartale 2026 roku planujemy rozpoczęcie sprzedaży dwóch nowych projektów w Warszawie oraz jednego w Krakowie – podkreślił Mirosław Bednarek, Regional Business Director, Prezes Zarządu Matexi Polska
Firma Matexi Polska w trzecim kwartale br. zawarła z klientami łącznie 110 umów deweloperskich, w tym 89 w Warszawie oraz 21 w Krakowie. Oznacza to wzrost o nieco ponad 10% względem drugiego kwartału br. (sprzedaż wyniosła wówczas 99 mieszkań) oraz o ponad 50% więcej niż w pierwszym kwartale br., kiedy zakontraktowano 71 lokali. W porównaniu do analogicznego okresu minionego roku odnotowany został wzrost o ponad 40% (w trzecim kwartale 2024 r. sprzedanych zostało 78 mieszkań).
Narastająco przez pierwsze trzy kwartały br. Matexi Polska podpisało umowy deweloperskie na łącznie 280 mieszkań i był to wynik o 12% lepszy względem porównywalnego okresu poprzedniego roku (w tym okresie sprzedanych zostało 249 mieszkań).
W minionym kwartale firma zakończyła sprzedaż krakowskiej inwestycji Kameralny Prokocim 2. Na koniec września br. w ofercie dostępnych było 562 mieszkań, w ramach aktywnych 9 projektów deweloperskich (6 w Warszawie: Bukowińska Mokotów, Sady Żoliborz, Splot Wola, Żelazna 54, XYZ Place, Na Okrzei oraz 3 w Krakowie: Takt Lirników, Apartamenty Portowa, Do Wilgi).
- Aktualnie w naszej ofercie znajduje się ponad pół tysiąca lokali, w tym 41 mieszkań gotowych do odbioru (17 w Warszawie, w projektach Na Okrzei i Sady Żoliborz, oraz 24 w krakowskiej inwestycji Do Wilgi). Do końca bieżącego roku planujemy również zakończenie budowy i przekazanie do użytkowania I etapu projektu XYZ Place na warszawskim Okęciu. Utrzymujemy stabilne tempo realizacji naszych inwestycji, a szeroka i zróżnicowana oferta pozwala nam odpowiadać na potrzeby zarówno klientów poszukujących gotowych mieszkań, jak i tych zainteresowanych zakupem na wcześniejszym etapie realizacji. Naszym celem pozostaje konsekwentne wzmacnianie obecności Matexi Polska w kluczowych lokalizacjach Warszawy i Krakowa – powiedziała Katarzyna Mirota, Członkini Zarządu, Matexi Polska.
W trzecim kwartale 2025 roku Matexi Polska przekazało właścicielom klucze do 102 mieszkań, a narastająco przez dziewięć miesięcy wydanych zostało 256 gotowych lokali. Dla porównania, w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. przekazano 225 gotowych lokali (w tym 101 w samym trzecim kwartale 2024 r.). W ostatnim czasie uzyskano pozwolenie na użytkowanie dla krakowskiej inwestycji Do Wilgi. Przekazywanie kluczy właścicielom rozpocznie się w czwartym kwartale br.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





