

Windeln.de pozyskuje akcje Feedo - sklepu online z oddziałami w Czechach, Polsce i na Słowacji
Windeln.de, jeden z czołowych sklepów internetowych z produktami dla niemowląt i dzieci do lat 3 w Niemczech, Austrii i Szwajcarii, ogłosił pod koniec kwietnia finalizację umowy przejęcia akcji Feedo, wraz ze sklepami „www.feedo.cz”, „www.feedo.sk” oraz „www.feedo.pl”. Przejęcie wpisuje się w strategię windeln.de zakładającą zwiększenie obecności na europejskim rynku.
Firma Feedo, należąca do funduszu MCI Management S.A., została założona przez Matúša Karaffa i Martin Molčana w 2010 roku. Podobnie jak windeln.de, Feedo zaczęło od sprzedaży produktów codziennego użytku dla dzieci i niemowląt, by później rozszerzyć działalność o sprzedaż produktów o wyższej marży. Po uruchomieniu sklepu internetowego w Czechach i na Słowacji, Feedo wkroczyło na polski rynek. Firma charakteryzuje się atrakcyjnymi wskaźnikami wzrostu na swoich kluczowych rynkach i stała się liderem sprzedaży produktów dla dzieci i niemowląt online w Czechach. W 2014 roku, Feedo wygenerowało skonsolidowane dochody w wysokości około 6 milionów euro.
Realizacja strategii rozwoju windeln.de
Windeln.de i Feedo osiągnęły czołowe pozycje na rynku produktów dla niemowląt i dzieci. Windeln.de w ramach strategii rozwoju na rynkach Europy Środkowej, postanowiło skorzystać z ekspertyzy Feedo i wykorzystać jego przewidywaną rosnącą pozycję rynkową, szczególnie w Polsce – jednym z kluczowych rynków wzrostu dla windeln.de. Synergia ma zaowocować większą siłą nabywczą, współdzieleniem infrastruktury handlowej i centralizacją procesów w siedzibie windeln.de w Monachium – Windeln.de już na początku istnienia stworzył profesjonalne i efektywne struktury, które będą korzystne dla organizacji i działalności Feedo.
Alexander Brand, członek zarządu i współzałożyciel windeln.de, podkreśla – Jesteśmy bardzo szczęśliwi mogąc przywitać Feedo w rodzinie windeln.de. Rozpoznawalna marka Feedo została wiarygodnym partnerem klientów w 3 kluczowych krajach Europy Środkowej. Firma wyróżnia się cechami, które uważamy za kluczowe w naszym biznesie: wygodą, konkurencyjnymi cenami i kompleksową obsługą klienta. Z silną pozycją Feedo w Europie Środkowej i naszą czołową pozycją i głęboką wiedzą w Europie Niemieckojęzycznej, transakcja umożliwia znaczącą synergię i potencjał wzrostu dla obu firm.
Feedo będzie działać niezależnie
Feedo stanie się spółką zależną od windeln.de, ale pozostanie niezależną jednostką biznesową z siedzibą w Pradze. Co więcej, Feedo zachowa swoją markę i będzie dalej obsługiwać swoje sklepy internetowe. Założyciele – Matúš Karaffa i Martin Molčan, będą dalej zarządzać częścią operacyjną Feedo wraz z obecnym zespołem. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego nowego i finansowo silnego akcjonariusza – komentuje Matúš Karaffa, założyciel i dyrektor zarządzający Feedo – Transakcja jest świetną okazją dla Feedo by przyspieszyć nasz potencjał wzrostu i czerpać korzyści z rozbudowanych struktur biznesowych windeln.de.
źródło: windeln/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





