Wrocławski T-Bull notuje ponad 10,4 miliona pobrań w kwietniu 2017 roku.
Jak wynika z najnowszych szacunków holenderskiej agencji analitycznej Newzoo, rynek gier w Polsce w 2017 roku osiągnie wartość prawie 1,9 miliarda złotych, czyli o około 13 proc. więcej niż w 2016 r. Globalnie będzie to aż 46,1 miliarda dolarów. Wrocławskie studio T-Bull jest znakomitym odzwierciedleniem tych danych, notując kolejny dobry miesiąc i przekraczając poziom 10,4 miliona pobrań gier na urządzenia mobilne w kwietniu bieżącego roku. Łącznie, firma ma już na koncie ponad 233 miliony pobrań wszystkich swoich produkcji.
Jeszcze 3 lata temu, w 2014 roku, wartość rynku gier mobilnych szacowano na 25 mld. dolarów. Według analityków Newzoo, w tym roku wydatki mobilnych użytkowników sięgną aż 46,1 mld. dolarów, czyli o ponad 20 mld. dolarów więcej niż w 2014 roku. Dla porównania, wartość rynku gier PC to 29,4 mld. dol., a konsolowych – 33,5 mld. dol. Powyższe dane dają nam jasno do zrozumienia, że rynek gier mobilnych rozwija się bardzo dynamicznym zarówno w Polsce, jak i na całym świecie.
Najpopularniejsze rodzime studio growe – T-Bull, tylko w ubiegłym miesiącu odnotowało ponad 10,4 miliona pobrań swoich produkcji. W najpopularniejszą grę dewelopera w ostatnim czasie, wydaną na przełomie listopada i grudnia ubiegłego roku – Moto Rider GO, zagrało już prawie 20 milionów graczy na całym świecie. Wspomniana gra otrzymała wcześniej nominację w kategorii Najlepsza Gra Mobilna, w ramach gali Mobile Trends Awards 2016, podczas której corocznie nagradzane są najlepsze rozwiązania mobilne minionego roku. Warto dodać, że Moto Rider GO został doceniony również przez firmę Google, która polecała i promowała wrocławską produkcję w sklepie Google Play.
- Z najnowszego raportu Newzoo wynika, że Polska jest już na 23 miejscu pod względem wydatków na gry wideo, wyprzedzając takie kraje jak: Norwegia, Szwecja, Czechy, Grecja czy Nowa Zelandia. Co ciekawe, jeśli chodzi o nasze produkcje, to w ubiegłym miesiącu najwięcej pobrań odnotowaliśmy w takich krajach jak: Brazylia, USA, Meksyk, Rosja, czy Turcja. Jako największy producent gier mobilnych staramy się wyznaczać trendy za którymi podąża cały świat. Nasz zespół w każdej nowej grze implementuje coraz to bardziej innowacyjne rozwiązania, wychodząc konsumentom naprzeciw – podkreśla Damian Fijałkowski, współzałożyciel i członek zarządu studia T-Bull S.A.
Popularność gier wrocławskiego studia T-Bull przekłada się na wyniki finansowe. W 2016 r. przychody spółki wyniosły 8,5 mln zł wobec 3,9 mln zł w poprzednim roku. Wynik EBITDA wyniósł 9,1 mln zł wobec 4,1 mln zł w roku ubiegłym, a zysk netto wzrósł z 1,4 mln zł do 4,8 mln zł.
źródło: informacjebranzowe.pl