Wyniki finansowe FY2016 IKEA w Polsce
IKEA w Polsce podsumowała kolejny rok finansowy. Firma zanotowała rekordowy wynik sprzedaży i tym samym plasuje się wśród najszybciej rozwijających się rynków na świecie. Co więcej, IKEA w Polsce zapowiada dalszy wzrost sprzedaży, otwarcie nowych sklepów oraz uruchomienie sklepu internetowego.
W Polsce jesteśmy od ponad 50 lat i jest to jeden z ważniejszych strategicznie rynków w globalnej strukturze firmy. Rok 2016 był dla nas wyjątkowo intensywny. Po raz pierwszy polskie sklepy przekroczyły próg 3 mld złotych obrotu. Co nas bardzo cieszy, ciągle rośnie zapotrzebowanie na nowe meble, Polacy chętnie się meblują i szukają oryginalnych rozwiązań.
Ponadto znacznie wzrasta zainteresowanie proekologicznymi produktami. Doskonałe wyniki IKEA w Polsce są konsekwencją naszej długofalowej inwestycji w ludzi, sklepy i produkty. – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga, prezes IKEA w Polsce.
W 2015 roku IKEA Polska sprzedała prawie 2,7 mln produktów, które wpływają na bardziej zrównoważone życie w domu. Jest to prawie 20 proc. więcej niż w roku 2014. Produkty te stanowiły w 2015 roku 4,7 proc. całkowitej wartości sprzedaży sklepów IKEA w Polsce. Polacy kupowali najwięcej zrównoważonych produktów i rozwiązań w działach wyposażenia kuchni, przechowywania i oświetlenia.
Chcemy inspirować i promować proekologiczne postawy, nie tylko udostępniając produkty, które ograniczają zużycie naturalnych surowców, ale także dając konkretne przykłady. Dlatego inwestujemy w rozwiązania ograniczające emisję CO2 i produkujące czystą energię. Obniżyliśmy ceny energooszczędnego oświetlenia, a już w 2017 roku wprowadzamy do sprzedaży panele fotowoltaiczne – powiedziała Anna Pawlak-Kuliga.
Globalna sprzedaż IKEA Retail wyniosła 34,2 miliarda euro, co stanowi wzrost o 7,2% w porównaniu do roku finansowego 2015. Najszybciej rozwijają się rynki w Chinach, Polsce, Kanadzie i Australii. W planach Grupy IKEA jest otwarcie sklepów w Indiach i Serbii. Grupa IKEA ma za sobą kolejny dobry rok. Odwiedziło nas aż 783 miliony klientów – powiedział Peter Agnefjäll, prezes i dyrektor generalny Grupy IKEA. W przyszłym roku chcemy skupić naszą uwagę na rozwoju wielokanałowości - dodaje.
źródło: ikea/informcjebranzowe.pl