

Wyniki finansowe GK AB za Q1 2013
Ponad 1 354 mln zł obrotów wypracowała w I kwartale 2013 roku, będącego jednocześnie trzecim kwartałem roku obrotowego 2012/13, Grupa AB. Oznacza to ponad 35-proc. wzrost w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. Skonsolidowany zysk EBITDA w raportowanym okresie wyniósł 15 129 mln, wobec 13 798 mln w pierwszym kwartale ubiegłego roku, co oznacza prawie 10-proc. wzrost r-d-r.
Po trzech kwartałach roku obrotowego 2012/13 AB S.A., czołowy dystrybutorów IT w Europie, odnotował ponad 4 124 mln zł przychodów. Dla porównania, analogiczny okres roku 2011/12 zakończył się sprzedażą na poziomie 3 374 mln zł, co oznacza 22-proc. wzrost r-d-r. Zysk netto po trzech kwartałach 2012/13 wyniósł ponad 32 mln zł. W wyniku Grupy za I kwartał 2013 roku ujęte jest zdarzenie o charakterze jednorazowym na kwotę 1,9 mln zł. Ponadto, do dnia bilansowego nie została rozliczona kwota 2,6 mln zł dodatnich różnic kursowych - komentuje wyniku Grzegorz Ochędzan, Dyrektor Finansowy AB S.A. Te dwa zdarzenia spowodowały obniżenie wyniku, który bez ich uwzględnienia, byłby wyższy o 4,5 mln zł na poziomie zysku brutto, tj. 3,6 mln zł na poziomie zysku netto - dodaje Dyrektor Ochędzan.
Zachowanie równowagi między wzrostem udziałów rynkowych, a rentownością będzie dla nas priorytetem w najbliższym czasie - mówi Andrzej Przybylo, Prezes Zarządu AB S.A. Trwają prace nad programem działań ukierunkowanych na sukcesywne zwiększanie rentowności przy zachowaniu dużej dynamiki sprzedaży. Rozwijamy również marki własne - zapowiada Prezes Przybyło.
W ostatnim kwartale AB odnotowało znaczny wzrost obsługiwanych klientów o 18% r-d-r. W planach spółki jest dalsze poszerzanie bazy klienckiej poprzez rozwój nowych oraz większą penetrację obecnych kanałów dystrybucji. Patrzymy na rynek z perspektywy nie tylko lokalnego, ale i regionalnego gracza. Wzrost sprzedaży na rynki zagraniczne w strukturze naszych przychodów ma na celu nie tylko zwiększenie przychodów, ale również sondowanie lokalnych rynków pod kątem potencjalnych akwizycji. - mówi Andrzej Przybyło, Prezes AB S.A.
AB uważnie obserwuje światowe trendy w rynku dystrybucji. Od kilku lat stopniowo rośnie znaczenie e-commerce w handlu, co przekłada się na nowe możliwości dla dystrybutorów. Obecność w Internecie, sprawne i w pełni zautomatyzowane zaplecze logistyczne oraz nowoczesny magazyn pozwala na zwiększenie sprzedaży przy zachowaniu niskich kosztów. W odpowiedzi na te zmiany, posiadamy gotowe rozwiązania dla naszych klientów i partnerów. Jesteśmy elastyczni i wprowadzamy innowacyjne rozwiązania dla biznesu, w tym np. na urządzenia mobilne - tłumaczy Patrycja Gawarecka, Dyrektor Sprzedaży w AB S.A. Wystartowaliśmy właśnie z nową platformą ABOnline, która pomoże nam nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale również pozytywnie wpłynie na naszą rentowność - dodaje.
Kolejnym z istotnych obszarów działalności spółki AB staje się outsourcing usług logistycznych dla klientów i partnerów firmy. Dostajemy od nich coraz częściej sygnały, że rośnie zapotrzebowanie na działania mające na celu ograniczenie kosztów oraz poprawę efektywności logistyki poprzez korzystanie z usług partnerów zewnętrznych - takich jak my - tłumaczy Andrzej Przybyło.
źródło: ab/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Exide Technologies otrzymał Złoty Medal EcoVadis za wzorowy standard zrównoważonego rozwoju
2025.04.02Igepa Polska wprowadzi się do MLP Łódź
2025.04.02Sześć najważniejszych zalet pracy konsultanta SAP
2025.04.01Nagrody Olivia Prize 2024 trafiły do zwycięzców
2025.03.28Obiekty typu mix-use coraz częściej wybierane przez inwestorów
2025.03.28Lena Lighting dołącza do Dali Alliance
2025.03.27Innowacje w ubezpieczeniach: DXC i ServiceNow stawiają na sztuczną inteligencję
2025.03.27Świece żarowe NGK w centrum uwagi
2025.03.27AI w polskich firmach – od sceptycyzmu do wzrostu zainteresowania [RAPORT EFL]
2025.03.27