

Wyniki finansowe Grupy Kapitałowej ACTION S.A.
Grupa Kapitałowa ACTION osiągnęła w 2011 roku najwyższe wyniki finansowe w swojej historii. W analizowanym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 2,8 mld zł, co stanowi wzrost o ponad 33% w stosunku do roku 2010. Wynik operacyjny jest wyższy o prawie 66% od uzyskanego rok wcześniej i osiągnął 57,3 mln zł. Wypracowanie tak dobrych wyników finansowych było możliwe m.in. dzięki rozszerzeniu bazy klientów, wzmocnieniu handlu za granicą oraz poszerzeniu współpracy z sieciami handlowymi.
Grupa Kapitałowa ACTION w ubiegłym roku wypracowała zysk netto na poziomie 42,4 mln zł wobec 26,3 mln zł w 2010 roku, co stanowi wzrost o 61,3%. Zdecydowana tendencja wzrostowa jest również widoczna w pozostałych wskaźnikach finansowych wypracowanych przez Grupę Kapitałową ACTION. W roku 2011 r. EBITDA wyniosła 68,8 mln zł, co stanowi wzrost o blisko 49% w porównaniu do roku ubiegłego. Natomiast EBIT ukształtował się na poziomie 57,3 mln zł i był wyższy od wypracowanego rok wcześniej o 65,9%. Wskaźnik rentowności netto w omawianym okresie, przy spadku marż handlowych, wzrósł z poziomu 1,25% do 1,5%. W analizowanym okresie odnotowano wysoką dynamikę sprzedaży.
"Rekordowe wyniki finansowe, które wypracowaliśmy w roku 2011 są przede wszystkim odzwierciedleniem dobrze przygotowanej strategii, którą przyjęliśmy na okres spowolnienia gospodarczego. Doświadczone spółki o solidnych fundamentach i dużej elastyczności wiedzą, że okres dekoniunktury jest odpowiednim momentem do wzmocnienia prowadzonego biznesu. Podpisaliśmy nowe, istotne umowy dystrybucyjne i handlowe, które otworzyły spółce dostęp do kolejnych grup klientów. Poza tym, w ubiegłym roku postawiliśmy mocno na sprzedaż korporacyjną, współpracę z telecomami i przetargi, co również przyczyniło się do osiągnięcia tak dobrych wyników finansowych" - komentuje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
Pod względem sprzedaży rekordowym okazał się czwarty kwartał ubiegłego roku, w którym wypracowano 1,03 mld zł przychodów, co stanowi wzrost o 61,3% w stosunku do analogicznego okresu 2010. Wyniki te przyczyniły się do przekroczenia prognozy sprzedaży o 8,9% oraz prognozy wyniku netto o 8,2%. Ważnym wydarzeniem końca ubiegłego roku było podpisanie przez spółkę umowy sponsorskiej z klubem piłkarskim Legia Warszawa. Współpraca obejmuje promocję produktów marki ActiveJet, której właścicielem jest ACTION.
"Objęcie tytułu głównego sponsora Legii to kolejny krok w stronę wzmacniania pozycji naszej firmy i marki własnej na rynku. Już dziś mogę powiedzieć, że w ciągu tych kilku miesięcy po podpisaniu umowy osiągnęliśmy lepszy od zakładanego poziom sprzedaży produktów ActiveJet. Myślę, że dzięki wzrostowi świadomości marki trend ten utrzyma się w przyszłości" - dodaje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.
źródło: action/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Pies w pracy - jak czworonożny przyjaciel wpływa na nasze samopoczucie?
2025.06.20Świat Nintendo w CH Biała – dwa dni pełne gier, emocji i kolorów!
2025.06.18E-hulajnogi Lime rozpoczynają sezon nad polskim morzem
2025.06.18Przemysł bez przestojów: jak cyfrowe bliźniaki i rugged IT wspierają fabryki przyszłości
2025.06.18Aż 65% MŚP nie uwzględnia AI w swojej strategii biznesowej. Najczęściej dotyczy to firm transportowych i HoReCa
2025.06.18Nowa dzielnica w Warszawie? Zobacz gdzie powstaje!
2025.06.17Sokołów z Łukaszem Fabiańskim promuje zdrowy styl życia - Czwarty finał Sokoliki Cup
2025.06.17Samochodem na wakacje – jak się przygotować?
2025.06.17Polski rynek nieruchomości komercyjnych w 2025 roku po pierwszych 5 miesiącach
2025.06.16