

Wyniki finansowe Play za Q2 2014
W II kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszy wzrost przychodów oraz wyniku EBITDA, dzięki zarówno wzrostowi bazy abonentów jak i poprawie wskaźnika ARPU, przy stałej bazie kosztowej. Za okres dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 3,197 mln zł, co stanowi wzrost o 20% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2013 r. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 45,6% w II kw. 2014 r. w porównaniu z 44,4% w II kw. 2013 r. i 45,0% w I kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej.
Baza klientów PLAY wzrosła do 11,275 mln na koniec czerwca 2014 r., co stanowi ok. 19,8% wszystkich raportowanych abonentów usług mobilnych w Polsce. PLAY pozostał liderem wśród klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku powyżej 50% w ciągu 21 kolejnych kwartałów. Za okres dwunastu miesięcy zakończony w czerwcu 2014 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 922 mln zł, co stanowi wzrost o 48% w porównaniu z okresem dwunastu miesięcy zakończonym w czerwcu 2013 r. Tylko za II kw. 2014 r. skorygowana EBITDA wyniosła 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r. PLAY odnotował dalszą poprawę swojej marży EBITDA, która w II kw. 2014 r. osiągnęła poziom 25,5% w porównaniu do 24,2% w I kw. 2014 r.
„W drugim kwartale sprawnie i bez zakłóceń przeprowadziliśmy zmianę naszego głównego partnera roamingu krajowego na T-Mobile. Ponadto nasza oferta Formuła Rodzina, pierwsza w Polsce kompleksowa oferta komórkowa dla rodzin, cieszy się coraz większym powodzeniem. Wyniki finansowe drugiego kwartału, w tym wzrost EBITDA o 13% kwartału do kwartału do 269 milionów złotych, są kontynujacją naszej ścieżki szybkiego wzrostu” - Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY.
- Za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 wyniosły 3,197 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r.
- W II kw. 2014 r. przychody z usług detalicznych1 zamknęły się kwotą 852 mln zł, co oznacza wzrost o 20% w porównaniu z II kw. 2013 r., wyższy od tempa przyrostu bazy abonentów.
- Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w II kw. 2014 r. wyniosła 922 mln zł, co oznacza wzrost o 48% w porównaniu z II kw. 2013 r.
- Skorygowana EBITDA za II kw. 2014 r. osiągnęła wysokość 269 mln zł, co stanowi wzrost o 13% w porównaniu z I kw. 2014 r., natomiast marża EBITDA wzrosła do 25,5% w II kw. 2014 r. z poziomu 24,4% w I kw. 2014 r.
- Baza klientów wzrosła do 11,275 mln (+14.8% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 45,6% z 44,4% w I kw. 2013 r.
- Nadal szybko rozbudowywano sieć 4G LTE, która na dzień 30 czerwca 2014 r. obejmowała swym zasięgiem 45% populacji kraju, a na 31 lipca 2014 r. 54% populacji kraju.
źródło: play/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Fenomenalne projekty – i kropka! Meble Koots i Bizzarto z Red Dot Award 2025
2025.06.04Rozwój zakładu Wavin – nowe linie produkcyjne i miejsca pracy w Buku
2025.06.04Konsumenci wierzą w AI: sztuczna inteligencja odmieni obsługę klienta w ciągu najbliższych lat
2025.06.04MLP Group rusza z budową nowego obiektu dla Sarantis Polska
2025.06.04„Delight – Mańkowski x Lena Lighting” Niezwykła wystawa w Galerii Miejskiej w Środzie Wielkopolskiej
2025.06.03Cyfrowy obieg dokumentów w relacjach z pracodawcą – e-podpis ułatwia zadania HR
2025.06.03Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”. Podsumowanie najważniejszego wydarzenia geoinformacyjnego w Polsce
2025.06.03Projekt „XYZ Place” z możliwością wejścia na budowę
2025.06.03Piknik wojskowy w CH Focus – historia, edukacja i przygoda w mundurze
2025.06.02