

Wyniki Orange Polska: świetny kwartał dla światłowodu i usług mobilnych. Firma podtrzymuje całoroczny cel wzrostu EBITDAaL
W trzecim kwartale Orange Polska osiągnął bardzo dobre wyniki komercyjne i solidne wyniki finansowe. Zapotrzebowanie na szybki internet było rekordowe – liczba klientów Orange Światłowodu zwiększyła się aż o 54 tysiące. Dzięki kolejnym inwestycjom, w zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań. Przybyło także 110 tysięcy klientów abonamentowych mobilnych usług głosowych. Rentowność operacyjna EBITDAaL utrzymała się na poziomie wyniku z trzeciego kwartału ubiegłego roku. Firma podtrzymuje całoroczne przewidywania wzrostu w tym zakresie.
Minione miesiące pokazują, że mimo trudności spowodowanych pandemią, Orange ma mocne fundamenty. Cieszy świetny wynik Światłowodu, najlepszy w historii tej usługi, a także wzrost liczby klientów mobilnych abonamentów. Po raz kolejny możemy też pochwalić się pierwszym miejscem w rankingu NPS, obrazującym satysfakcję klientów. To zasługa zespołów pracujących na pierwszej linii, w salonach i technice, które mimo trudności spowodowanych pandemią, niezmiennie wspierają naszych klientów. Dobre wyniki potwierdzają, że użytkownicy doceniają jakość naszych usług, opartych na nowoczesnej infrastrukturze, którą nieprzerwanie rozwijamy. Przed nami wyzwania związane m.in. z budową sieci 5G oraz sytuacją pandemiczną, która dynamicznie się zmienia. Solidne podstawy biznesu pozwalają nam rzetelnie się do nich przygotowywać i reagować – powiedział Julien Ducarroz, prezes Orange Polska.
Pandemia koronawirusa sprawiła, że sytuacja społeczno-gospodarcza zmienia się dynamicznie. W obliczu nowej fali zachorowań i kolejnych wprowadzanych obostrzeń, firma bardzo uważnie monitoruje rozwój zdarzeń, w szczególności w kontekście niepewności związanej z ekonomicznymi skutkami pandemii oraz ich oddziaływaniem na biznes. Kontynuowane będą działania ograniczające koszty, pozwalające łagodzić wpływ pandemii na działalność firmy.
Najważniejsze wyniki komercyjne
Z Orange Światłowodu korzystają już 662 tysiące klientów, to 40% więcej niż na koniec trzeciego kwartału ubiegłego roku. W zasięgu jest już 4,8 mln domów i mieszkań, w samym trzecim kwartale wybudowano ponad 190 tysięcy nowych łącz.
Wzrosła także łączna liczba użytkowników stacjonarnego internetu od Orange – o 24 tysiące, czyli o 2,8% rok do roku. To najlepszy wynik od dwóch lat. Co czwarty klient stacjonarnych usług internetowych Orange korzysta już z superszybkiego światłowodowego łącza. To pozytywnie wpływa na ARPO z usług stacjonarnego internetu, czyli przychód na jednego użytkownika, który wzrósł o 6,3 % rok do roku.
Wśród klientów korzystających z internetu stacjonarnego Orange, aż 64% ma cały pakiet usług od operatora. W sumie łączna liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła na koniec września ponad 1,4 mln. W samym trzecim kwartale przybyło 31 tysięcy klientów Orange Love, co oznacza wzrost o ponad 8% rok do roku. To najlepszy wynik w tym roku. Dzięki skutecznej strategii budowania wartości, coraz większej popularności światłowodu i dodawaniu przez klientów kolejnych usług do swoich pakietów, rośnie ARPO z konwergencji (o 2% rok do roku) i sięga już 105,5 zł.
Także w usługach mobilnych trzeci kwartał był bardzo udany: przybyło w sumie 245 tys. użytkowników abonamentowych usług mobilnych, w tym 110 tysięcy abonamentowych usług głosowych. To także najlepszy wynik od wielu kwartałów.
Kluczowe wyniki finansowe
Dobre wyniki komercyjne z kluczowych usług telekomunikacyjnych wpłynęły pozytywnie na wynik EBITDAaL za trzeci kwartał, który był zbliżony do wyniku za 3 kwartał ubiegłego roku. Z drugiej strony, negatywną rolę odegrała pandemia i niższe przychody z roamingu z powodu zmniejszonego ruchu turystycznego. Ten wpływ został zrównoważony dzięki kolejnym działaniom nakierowanym na oszczędności kosztowe – koszty pośrednie działalności firmy w 3 kwartale były niższe o 5% rok do roku.
Przychody Orange Polska w trzecim kwartale wyniosły 2,8 mld złotych i były niższe o 2,7% niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych – światłowodu, usług mobilnych i internetu wzrosły o ponad 2% rok do roku, nastąpiło jednak spodziewane, znaczące spowolnienie w segmencie ICT spowodowane pandemią. Przychody z ICT zmniejszyły się o 17% rok do roku. Niższe były również przychody ze sprzedaży sprzętu – popyt na urządzenia nie wrócił jeszcze do poziomu sprzed pandemii.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Kto obsłuży rosnącą powierzchnię magazynowo – przemysłową w Polsce?
2025.04.03Nowy szef sprzedaży Beyerdynamic w regionie CEE & CIS
2025.04.03Startuje dziesiąta edycja konkursu WIZJERY’25 – święto ekspertów branży nieruchomości
2025.04.02Sztuka cyfrowa w nowym wymiarze – wystartowała wystawa Victorii Fard w CH Promenada
2025.04.02Exide Technologies otrzymał Złoty Medal EcoVadis za wzorowy standard zrównoważonego rozwoju
2025.04.02Igepa Polska wprowadzi się do MLP Łódź
2025.04.02Sześć najważniejszych zalet pracy konsultanta SAP
2025.04.01Nagrody Olivia Prize 2024 trafiły do zwycięzców
2025.03.28Obiekty typu mix-use coraz częściej wybierane przez inwestorów
2025.03.28