Wysyłka paczek w sklepie internetowym – na co zwrócić uwagę?
Jak zoptymalizować proces wysyłki paczek Klientom e-commerce? To pytanie zadaje sobie wielu właścicieli istniejących już sklepów internetowych oraz przedsiębiorców, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w e-handlu. Stworzenie optymalnej strategii logistycznej to jeden z warunków jakie należy spełnić, aby generować coraz większe zyski i mieć stabilną pozycję na rynku e-commerce.
Sprawna obsługa przesyłek dla Klientów jest nieco bardziej skomplikowana niż mogłoby się wydawać, dlatego warto skorzystać z kilku przydatnych wskazówek.
Wysyłanie paczek – opcje dostawy
Wymagania Klientów e-commerce nieustannie rosną, dlatego warto zapewnić im jak najwięcej możliwości i to nie tylko w kontekście szerokiej dostępności produktów w ofercie handlowej. W swoim sklepie internetowym warto uwzględnić kilka różnych form dostawy produktów, dzięki czemu każdy zainteresowany ma możliwość wyboru opcji, która najbardziej mu odpowiada. Niezbędnym minimum wydają się dwie opcje dostawy, np. przesyłka kurierska czy przesyłka do punktu, jednak każda kolejna pomaga kreować pozytywny wizerunek marki.
Przesyłki kurierskie – darmowa dostawa
Coraz więcej sklepów internetowych oferuje swoim Klientom opcję darmowej dostawy przy osiągnięciu określonej wartości zamówienia. Jest to dobra droga do pozyskania nowych odbiorców, ale i do utrzymania dobrych relacji ze stałymi Klientami. Możliwość bezpłatnej dostawy paradoksalnie może zaowocować większymi dochodami, jednak aby tak się stało, należy wdrożyć odpowiedni plan działania, który pozwoli uniknąć generowania dodatkowych wydatków związanych z wysyłką paczek za pośrednictwem firm kurierskich.
Wysyłka paczki a jej estetyka
Większość z nas jest wzrokowcami, dlatego tak ważny jest wygląd paczek trafiających do Klientów e-commerce. Warto zadbać o nienaganną estetykę przesyłek kurierskich – zarówno wewnątrz paczek, jak i na zewnątrz. Mile widziana jest personalizacja zamówień czy drobne gratisy, a wartością dodaną będzie dobre zabezpieczenie przesyłki za pomocą ekologicznych wypełniaczy.
Obsługa paczek dla sklepów internetowych - wybór kuriera
Dopracowanie strategii logistycznej w e-sklepie warto oprzeć na współpracy ze sprawdzonymi firmami kurierskimi. Jedną z nich jest firma InPost, dla której obsługa paczek dla sklepów internetowych od lat jest kluczowym elementem jej działalności. Szeroka oferta dla firm pozwala dostosować metody dostarczania przesyłek do indywidualnych potrzeb sprzedawców e-commerce. W ramach usług kurierskich InPost można liczyć nie tylko na szybkie dostawy Kurierem Standard, Kurierem Lokalnym czy Kurierem „od drzwi do drzwi”, ale również uruchomić niezwykle wygodną usługę InPost Paczkomaty dla biznesu i e-commerce, która gwarantuje niskie koszty dostawy przesyłek do ponad 11 000 punktów na terenie Polski. Współpraca z kurierem InPost to również szybkie zwroty towaru oraz możliwość śledzenia przesyłki.
źródło: informacjebranzowe.pl