Zarząd Indesit Company przedstawia wyniki spółki za pierwszy kwartał 2013 r.
Na tle utrzymujących się trudności na rynku europejskim, ze szczególnym uwzględnieniem Francji i Włoch, w krajach Europy Wschodniej- głównie na Ukrainie i w Turcji odnotowano pozytywne wyniki prowadzonej działalności. Wzrost odnotowały również rynki pozaeuropejskie.
W 2013 r. Grupa zamierza w dalszym ciągu rozbudowywać ofertę nowych produktów; planuje również debiut na rynku małego sprzętu gospodarstwa domowego. Ponadto Indesit Company skoncentruje się na utrzymaniu efektywnej struktury kosztów oraz bardzo dobrych wyników finansowych. Kwartalne przychody ze sprzedaży na poziomie 598 mln EUR, co oznacza spadek o 3.8% do analogicznego okresu w zeszłym roku; EBIT: 13.9 mln EUR, wobec 20,9 mln EUR w pierwszym kwartale 2012 r.
Zadłużenie finansowe netto: 506 mln EUR, co stanowi odzwierciedlenie sezonowego charakteru branży.
Podczas posiedzenia, które odbyło się w Fabriano, Zarząd Indesit Company pod przewodnictwem Andrei Merloniego zapoznał się ze skonsolidowanymi wynikami spółki za pierwszy kwartał 2013 r. i zatwierdził śródroczne sprawozdanie kierownictwa za okres zakończony 31 marca 2013 r.
W krajach Europy Zachodniej rynek sprzętu gospodarstwa domowego (na podstawie danych dotyczących wielkości dostaw) skurczył się w pierwszym kwartale 2013 r. o 3,9% w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. Z kolei w Europie Wschodniej rynek zwiększył się o 0,5%. Ogółem popyt w krajach Europy spadł o 2,6%.
Utrzymująca się dekoniunktura na rynku europejskim pociągnęła za sobą spadek przychodów i zysku netto, przede wszystkim za sprawą spadku sprzedaży produktów gotowych, miksu cen oraz niekorzystnego kształtowania się kursów walut. Zadłużenie finansowe zwiększyło się na skutek sezonowego charakteru branży. Jednak dobre wyniki sprzedaży nowych produktów pozwoliły spółce zachować dotychczasowe udziały w rynku.
― Chociaż na początku roku mieliśmy do czynienia z pogłębiającą się dekoniunkturą na naszych kluczowych rynkach, ze szczególnym uwzględnieniem Francji i Włoch, oznaki poprawy odnotowaliśmy na rynkach Europy Wschodniej, osiągając pozytywne wyniki zwłaszcza na Ukrainie i w Turcji. Również Segment Działalności Międzynarodowe, czyli rynki pozaeuropejskie odnotowały bardzo dobre wyniki ― skomentował Marco Milani, dyrektor generalny Indesit Company. ― W 2013 r. Grupa zamierza w dalszym ciągu rozbudowywać ofertę nowych produktów, licząc na korzystne efekty