1 milion aktywnych reklamodawców na Facebooku
Facebook ogłosił, że liczba aktywnych reklamodawców* wyniosła jeden milion. Wskazuje to na rosnącą rolę Facebooka w strategiach marketingowych zarówno mniejszych (szczegóły poniżej), jak i większych firm (Facebook jest partnerem zestawienia największych reklamodawców Ad Age's 100 Top Global Advertisers). Oczywiście ma to większe konsekwencje, zwłaszcza przy uwzględnieniu rosnącego potencjału reklamy jako kluczowego czynnika zwiększającego przychody i jej roli społecznościowej w zmieniającym się świecie.
Poniżej kilka danych dotyczących europejskiego rynku reklamy na Facebooku:
- 1,2 miliarda połączeń między użytkownikami a małymi firmami w UE (do 1 kwietnia 2013 roku)
- W ciągu tygodnia 270 milionów użytkowników odwiedziło strony małych firm na Facebooku (średnia dla tygodnia z okresu 1 marca – 28 marca 2013)
- W ciągu tygodnia użytkownicy zostawili 8 milionów komentarzy na stronach małych firm na Facebooku (średnia dla tygodnia z okresu 1 marca – 28 marca 2013)
- 61% aktywnych użytkowników** Facebooka w UE jest połączonych ze stronami małych firm na Facebooku (dane z 31 marca 2013)
Komentarz Carolyn Everson, VP Global Marketing Solutions, Facebook: Naszą misją w Facebooku jest sprawić, by świat był bardziej otwarty i lepiej połączony. A dla reklamodawców i specjalistów od marketingu wartość naszej propozycji jest prosta: Facebook to miejsce, gdzie są ludzie, którzy są dla nas ważni, miejsce, gdzie każdego dnia i bez względu na to, gdzie się znajdują, odkrywają, co jest dla nich ważne. Specjaliści od marketingu pracujący dla firm różnej wielkości i reprezentujących różne branże określają, co jest ważne dla 1,1 miliarda naszych użytkowników, a nasi pracownicy współpracują z różnymi typami firm, by zapewnić, że ich najważniejsze komunikaty i wartości są eksponowane we właściwy sposób.
*reklamodawcy aktywni w ciągu ostatnich 28 dni
**użytkownicy aktywni w ciągu ostatnich 28 dni
źródło: facebook/informacjebranzowe.pl