5G Enterprise Network Slicing – nowe rozwiązanie od firm OPPO, Ericsson i Qualcomm
OPPO we współpracy z firmami Ericsson i Qualcomm ogłosiło pomyślne rezultaty testów rozwiązania do plasterkowania (slicingu) sieci 5G dla przedsiębiorstw. Jest to ważny krok w procesie praktycznego wdrożenia dzielenia sieci 5G dla firm, a rozwiązanie jest zaprojektowane tak, aby mogło być w przyszłości wprowadzone przez operatorów sieci na całym świecie.
OPPO, Ericsson i Qualcomm przedstawili 5G Enterprise Network Slicing w laboratorium 5G OPPO. Dzięki współpracy trzech firm, podczas pierwszej prezentacji, udało się uzyskać połączenie między siecią podstawową, bezprzewodową i modułem chipowym. Zespół projektowy pracował nad rozwiązaniem, używając różnorodnych technologii i narzędzi, takich jak OPPO Find X Pro (napędzany przez platformę mobilną Snapdragon 8 Gen 1 z systemem Snapdragon X65 Modem-RF oraz ColorOS opartym na Android 12), jak również technologii Dynamic Network Slicing Selection od firmy Ericsson 5G Core do obsługi wyboru trasy urządzenia użytkownika i kontroli polityki użytkowania (URSP) oraz rozwiązania 5G RAN Slicing i modemów 5G Qualcomm.
Wiele możliwości jednej sieci
Dzieląc sieć na wiele wirtualnych sieci typu end-to-end, technologia 5G Network Slicing może zapewnić niezależne, dostosowane do konkretnych potrzeb zasoby sieciowe. W konsekwencji uwolni to jeszcze większą liczbę zasobów 5G w celu zapewnienia bardziej elastycznych i efektywnych sieci piątej generacji. Partnerzy będą teraz pracować nad sfinalizowaniem szczegółów dotyczących ekosystemu, urządzeń i sieci, mając na uwadze komercyjne wdrożenie rozwiązania.
Plasterkowanie sieci pomoże rozwijać nowe obszary technologii
Slicing 5G umożliwia tworzenie niezależnych "plasterków" sieci wirtualnej o różnych właściwościach, np. dotyczących opóźnień, przepustowości czy bezpieczeństwa. Wszystko zależy od potrzeb podmiotów łączących się z siecią. Jak to działa w praktyce? Przykładowo, dla aplikacji automatycznej jazdy, można utworzyć specjalną sieć o dużej przepustowości i małych opóźnieniach, co daje gwarancję, że pojazdy otrzymają taki poziom dokładności danych i wydajności obliczeniowej, jaki jest im potrzebny do zachowania bezpieczeństwa na drodze. Co więcej, fragmenty sieci mogą być tworzone dla konkretnych gier lub platform, zapewniając użytkownikom łączność niezależną od ruchu w sieci. Rozwiązanie sprawdzi się także w zakresie IoT, np. w inteligentnych fabrykach.
źródło: informacjebranzowe.pl