informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
AIG ubezpieczy bilety na imprezy i koncerty  w sieciach Media Markt i Saturn

AIG ubezpieczy bilety na imprezy i koncerty w sieciach Media Markt i Saturn

Wiadomości / 2014.05.15

Firma ubezpieczeniowa AIG wraz z SPB, europejskim liderem w zakresie ubezpieczeniowych programów affinity, podpisały umowę w zakresie ubezpieczeń biletów na imprezy kulturalne, rozrywkowe i sportowe dla klientów sieci sklepów Media Markt i Saturn. Dzięki temu klienci będą mogli otrzymać pełen zwrot kosztów biletu, jeśli z powodu nieprzewidzianych zdarzeń losowych nie będą w stanie wziąć udziału w danym wydarzeniu. Z ochrony na wypadek niemożliwości wykorzystania biletu można skorzystać od 15 maja w ramach nowego programu ubezpieczeniowego „Gwarancja Plus Bezpieczny Bilet”.

Ubezpieczenie od rezygnacji z uczestnictwa w różnego typu imprezach i wydarzeniach to nowatorski na krajowym rynku produkt, a zarazem jedno z pierwszych tego typu rozwiązań oferowanych w Europie Środkowo-Wschodniej przez AIG wraz z SPB. Polisa dostępna jest od 15 maja we wszystkich 70 sklepach Media Markt i Saturn w całej Polsce, w ramach kontynuacji autorskiego programu ubezpieczeniowego stworzonego przez obie sieci. Biorąc pod uwagę wielkość rynku i różnorodność oferty typu wszelkiego rodzaju imprez, zakupem ubezpieczenia może być zainteresowanych nawet kilkanaście tysięcy Polaków rocznie. Ubezpieczenie dotyczy zakupionych w sklepach Media Markt i Saturn biletów na imprezy sportowe, kulturalne, czy rozrywkowe. odbywające się na terenie Polski, Unii Europejskiej, Szwajcarii oraz Norwegii. Oferta imprez objętych ochroną jest bardzo szeroka. Są wśród nich m.in. koncerty, festiwale, sztuki teatralne, imprezy plenerowe, bilety do muzeów, filharmonii, parków rozrywki, wejściówki na stadiony i rozgrywki sportowe.

  • Ubezpieczenie biletu na koncert: przykładowy koszt ok. 20 zł

Przystępna cena ubezpieczenia (średnio 6% ceny biletu), a także łatwość zakupu (w momencie nabywania biletu) to ważne cechy wpływające na dostępność i możliwość upowszechnienia się nowego rodzaju polisy. Duże znaczenie ma również ich bardzo prosta konstrukcja (zgodnie z zasadą: „jest zdarzenie losowe objęte ochroną, jest wypłata odszkodowania”). Przykładowo, w przypadku biletu do teatru w cenie 121 zł, koszt polisy wyniesie 8 zł. Natomiast ubezpieczenie obejmujące wejściówkę na wielodniowy koncert (np. zbliżający się Open’er Festival) w cenie 520 zł kosztować będzie 23 zł. Co ważne, bilet może kupić każdy, nie tylko osoba fizyczna, ale także firma, instytucja, stowarzyszenie czy też organizacja społeczna.

„Bardzo nas cieszy, że możemy poszerzyć współpracę z siecią Media Markt i Saturn o ubezpieczenia od rezygnacji z uczestnictwa w imprezie. To zarazem pierwszy taki produkt AIG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. To również wciąż nowatorski i niezagospodarowany segment rynku ubezpieczeniowego. Przy konstruowaniu polisy wyszliśmy z założenia, że klienci, którzy korzystają z dóbr kultury i innych atrakcji, powinni mieć takie samo prawo dostępu do dodatkowych ubezpieczeń jak osoby kupujące inne produkty lub usługi” – powiedział Paweł Zieliński, Dyrektor Regionalny ds. Produktu Przedłużonej Gwarancji na Europę w AIG.

  • Ubezpieczenie biletów to kolejny produkt oferowany przez AIG wraz z SPB.

„Bilety, nawet w cenie kilkuset złotych, kupujemy często z dużym wyprzedzeniem, nie mając pewności, czy nie będziemy zmuszeni zrezygnować z udziału w imprezie. Wspólnie z AIG i siecią Media Markt i Saturn chcemy to zmienić. Chcemy dać Polakom wybór, czy i na ile chcą ryzykować ewentualną utratę środków zainwestowanych w rozrywkę, sport czy kulturę w przypadku niepomyślnych zdarzeń, które uniemożliwiają wykorzystanie biletów” – podkreślił Greg Gregorczyk, Prezes Zarządu SPB Polska .

  • Kultura, sport i rozrywka śladem turystyki

W przypadku nieprzewidzianych zdarzeń losowych, które uniemożliwiają udział w imprezie, klient może liczyć na zwrot wydatków związanych z zakupem biletu. Dzięki temu, będąc w „podbramkowej” sytuacji, nie musi troszczyć się na własną rekę o ewentualną sprzedaż wejściówki, co stanowiłoby niepotrzebny kłopot. Ochrona oferowana w ramach Programu „Gwarancja Plus Bezpieczny Bilet” obejmuje wiele ryzyk.
Posiadacz biletu może liczyć na pełen zwrot ceny biletu przykładowo w sytuacji: nagłego zachorowania, nieszczęśliwego wypadku, powikłań ciąży czy też narodzin dziecka. Ponadto wśród okoliczności uprawniających do zwrotu pieniędzy znaleźć można m.in.: strajk publicznych środków transportu, unieruchomienie pojazdu posiadacza polisy, istotne szkody rzeczowe, kradzież dokumentów tożsamości, czy też przeszkody natury zawodowej (np. nieprzewidziany wyjazd w delegację wyznaczony przez pracodawcę).

„Coraz więcej klientów kupuje w naszych sieciach bilety na różnego typu imprezy . Dlatego postanowiliśmy rozwinąć nasz autorski program „Gwarancja Plus Bezpieczny Bilet”.Cieszymy się, że znaleźliśmy partnerów biznesowych, którzy zapewnią naszym klientom szeroki zakres ochrony, a także przyjazną obsługę, przy jednoczesnym zachowaniu atrakcyjnych warunków zakupu dodatkowego ubezpieczenia.” – powiedział Grzegorz Iwanowski, Service & Customer Care Manager Media Saturn Holding.

„Już po raz kolejny dzięki naszemu partnerowi, Grupie SPB, zdecydowaliśmy się połączyć siły z AIG, czyli ubezpieczycielem, który ma silną pozycję na krajowym i zagraniczym rynku, dzięki czemu może zaoferować naszym klientom preferencyjne warunki ochrony. Koszty polisy skalkulowane są tak, by każdy mógł sobie pozwolić na dodatkowe ubezpieczenie od ryzyka konieczności rezygnacji z imprezy. To już kolejny produkt, oprócz przedłużonej gwarancji na sprzęt RTV i AGD, który wspólnie oferujemy.” – dodał Grzegorz Iwanowski.

Analogiczne rozwiązania, dotyczące ubezpieczeń kosztów rezygnacji z imprezy, z powodzeniem funkcjonują już od wielu lat w odniesieniu do wyjazdów turystycznych. Możemy ubezpieczyć się od zdarzeń losowych powodujących konieczność rezygnacji z wycieczki wykupionej w biurze podróży. Z kolei w przypadku towarów sprawdza się forma bezpłatnego zwrotu, stosowana przez wiele sklepów na niedługo po zakupie.

źródło: aig/informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe