

AMICA Wronki - finalizacja transakcji o wartości 41, 6 mln PLN brutto
Do grona znaczących akcjonariuszy Amica Wronki S.A. dołączyły fundusze zarządzane przez polskie towarzystwo funduszy inwestycyjnych (TFI) o uznanej renomie. Nabyły one od spółki pośrednio należącej do Prezesa Jacka Rutkowskiego 400 tys. akcji Amica Wronki S.A., stanowiących 5,1% w kapitale zakładowym oraz 3,8% w głosach na WZ (RB nr 47/2014).
- Z zadowoleniem obserwuję duże zainteresowanie instytucji finansowych akcjami Amiki. Potwierdza to innowacyjność i jakość naszych produktów oraz profesjonalizm zarządzania Grupą. Przy podejmowaniu ostatecznej decyzji co do wyboru partnera w tej transakcji, ważnym aspektem zarządzania majątkiem prywatnym było dla mnie zawarcie umowy warunkowej z precyzyjnymi parametrami transakcji jeszcze przed formalnym dopuszczeniem części akcji do obrotu giełdowego. Jak się okazało, proces dopuszczenia trwał blisko 2 miesiące - mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki S.A.
TFI, zarządzające i reprezentujące fundusze otwarte oraz zamknięte, zawarło 3 października br. przedwstępną warunkową umowę nabycia 400 tys. akcji Amica Wronki S.A. od spółki pośrednio należącej do Prezesa Jacka Rutkowskiego (RB nr 37/2014). Cena sprzedaży została ustalona na 104 zł za akcję, powyżej średniego kursu za poprzednie 3 miesiące (99,9 zł) i 6 miesięcy (100,6 zł). Warunkiem dojścia transakcji do skutku było dokonanie konwersji 176.076 akcji imiennych na akcje na okaziciela (uprzywilejowane co do głosu 2:1) i ich asymilacja z akcjami notowanymi na GPW, a w konsekwencji dopuszczenie tychże akcji do notowań na rynku giełdowym. Pozostałe 223.927 akcji to akcje zwykłe na okaziciela. Po przeprowadzeniu transakcji bez zmian pozostała łączna liczba akcji Amica Wronki S.A. (7.775.273), natomiast o 176.076 spadła liczba głosów na WZ (do 10.495.950). Holding Wronki, należący do Prezesa Jacka Rutkowskiego, posiada 34,9% akcji, dających prawo do 51,7% głosów na WZ. 400 tys. akcji, nabytych w ramach omawianej transakcji, oznacza 5,1% w kapitale zakładowym oraz 3,8% w głosach na WZ spółki. Ponad progiem 5% w kapitale Amica Wronki SA znajdują się ponadto Noble TFI oraz ING OFE. Szacunki dokonane na bazie raportów okresowych pozostałych instytucji finansowych, w tym zagranicznych, wskazują, iż posiadają one dalsze około 30% akcji spółki.
Omawiana transakcja wypełniła zapowiedzi z maja br., dokonane po prezentacji 10-letniej strategii Grupy Amica, zakładającej dynamiczną kontynuację pozytywnych trendów w zakresie skali działalności biznesowej oraz generowanych wyników finansowych (celem 1,2 mld euro przychodów i 107 mln euro wyniku EBITDA za rok 2023). Prezes Jacek Rutkowski poinformował wówczas o możliwej sprzedaży niedużej części posiadanych akcji, podkreślając przy tym, iż będąc odpowiedzialnym za realizację strategii Grupy Amica, utrzyma poziom ponad 50% w głosach na WZ.
- Wykonaliśmy w minionych latach dużo pracy, aby fundamenty rozwoju Grupy Amica były trwałe, a efektywność działania znalazła się na najwyższym poziomie. Przed nami wiele możliwości i wyzwań biznesowych, aby w trakcie najbliższych lat zwielokrotnić obecne wyniki finansowe. Już w tym roku zmierzamy w kierunku 2 mld zł przychodów i 140-150 mln zł wyniku EBITDA, w zależności od przyjętej metody liczenia – mówi Jacek Rutkowski, Prezes Zarządu Amica Wronki S.A.
źródło: amica/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





