B&B - sieć w ciągłym rozwoju
Branża hotelowa w naszym kraju przeżywa od kilku lat prawdziwy rozkwit. Napędza go przede wszystkim rozwój sektora podróży biznesowych, coraz większa ilość wydarzeń kulturalnych, społecznych i sportowych odbywających się w polskich miastach oraz wzrost popularności Polski, jako destynacji turystycznej wybieranej przez cudzoziemców. Sami Polacy również podróżują po kraju coraz chętniej i coraz częściej poszukują zakwaterowania łączącego w sobie gwarancję komfortu i przyjazne ceny. Potencjał drzemiący w naszym regionie dostrzegają inwestorzy, a jednym z najaktywniejszych operatorów jest międzynarodowa Grupa B&B Hotels.
Tylko w 2016 r. trzecia w Europie marka hoteli ekonomicznych wprowadziła na rynek dwa nowe obiekty – w Łodzi oraz w Katowicach powiększając tym samym krajową bazę noclegową o 254 pokoje, a liczbę swoich obiektów w Polsce do pięciu. Już miesiąc później spółka B&B Hotels Polska rozpoczęła budowę swojej kolejnej inwestycji, tym razem w Krakowie. Na tym jednak Grupa nie zamierza poprzestawać, szczególnie, że za dalszą ekspansją przemawiają dobre wyniki osiągane przez obiekty już działające w polskich miastach. Długoterminowy plan rozwoju sieci w naszym kraju przewiduje 1-5 otwarć rocznie. Wiele wskazuje zatem na to, że do Torunia, Warszawy, Wrocławia, Łodzi i Katowic wkrótce dołączy nie tylko stolica Małopolski.
– Za wcześnie, by rozmawiać o konkretnych adresach. Plany dalszego rozwoju naszej sieci koncentrują się w pierwszej kolejności wokół dużych rynków hotelowych jak Kraków, Trójmiasto, czy Poznań. Interesują nas także atrakcyjne lokalizacje w miastach wojewódzkich jak Białystok, Lublin, Rzeszów, Zielona Góra, Olsztyn czy Opole. Uważnie przyglądamy się również takim aglomeracjom jak Bydgoszcz i Gliwice. Myślimy też o kolejnych inwestycjach w Warszawie i we Wrocławiu – mówi Małgorzata Łagodzińska, Development Project Manager B&B Hotels Polska. –To, czy zawitamy do danego miasta z naszą marką jest podyktowane przede wszystkim tym, czy znajdziemy w nim spełniającą nasze wymogi lokalizację – dodaje.
Atrakcyjne położenie jest strategicznym elementem, na którym opiera się model biznesowy sieci B&B, Wystarczy przyjrzeć się dotychczasowym inwestycjom B&B w Polsce, by zauważyć wspólny mianownik. Wrocławski obiekt zlokalizowany jest w ścisłym centrum, w pobliżu rynku Starego Miasta oraz Dworca Głównego PKP. Także toruński hotel tej marki usytuowany jest nieopodal Starówki. W Łodzi obiekt B&B sąsiaduje z tętniącą życiem ulicą Piotrowską i zaledwie kilka kroków dzieli go od dworca kolejowego – Łódź Fabryczna. Katowicki hotel przyjmuje gości tuż przy Filharmonii Śląskiej, blisko zarówno Dworca Głównego PKP jak i Spodka. Z kolei obiekt w Warszawie położony jest w bezpośrednim sąsiedztwie lotniska Okęcie. Natomiast będący w budowie B&B Kraków powstaje u podnóża Wawelu, vis-a-vis Centrum Konferencyjnego ICE Kraków oraz Ronda Grunwaldzkiego.
– W kręgu naszych zainteresowań są działki budowlane o powierzchni od 700 do 3000 m.kw. Pozostając wiernymi polityce Grupy, odnoszącej się do lokalizacji naszych obiektów, zawężamy poszukiwania przede wszystkim do terenów inwestycyjnych usytuowanych w dobrze skomunikowanych centrach miast, w pobliżu miejsc o walorach biznesowych, turystycznych i rozrywkowych – podkreśla Małgorzata Łagodzińska.
Grupa B&B Hotels zarządza 392 hotelami zlokalizowanymi we Francji, w Niemczech, we Włoszech, w Hiszpanii, Polsce, Czechach oraz Maroku. Niedawno sieć zapowiedziała ekspansję na kolejne rynki zagraniczne – w planach są pierwsze otwarcia w Szwajcarii, w krajach Beneluksu, w Austrii oraz w Brazylii.
źródło: b&b/informacjebranzowe.pl