InPlus Media
Bez szybkiego Internetu polski przedsiębiorca nie wyobraża sobie sukcesu w biznesie
Polskie firmy stawiają na wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT). Coraz więcej pracowników wyposażanych jest w urządzenia przenośne umożliwiające mobilny dostęp do Internetu, wzrasta również liczba zatrudnianych specjalistów ICT. Główny Urząd Statystyczny w najnowszych badaniach wziął szczególnie pod lupę sytuację pod tym względem w województwie wielkopolskim i dolnośląskim.
W 2018 r. w województwie wielkopolskim zdecydowana większość przedsiębiorstw miała dostęp do Internetu szerokopasmowego (94,7 proc). Najczęściej były użytkowane połączenia internetowe o prędkości przynajmniej 100 Mbit/s. Sieć wykorzystywana jest nie tylko do biznesowej wymiany informacji czy kontaktu z kontrahentem, ale również do promocji i marketingu. Firmy z każdym rokiem coraz bardziej doceniają media społecznościowe. Wyraźnie daje się zauważyć wzrost przedsiębiorstw posiadających własne strony internetowe oraz profile firmowe na Facebook’u, Linkedin czy Instagramie. Prowadząc je w odpowiedni sposób można zwiększyć rozpoznawalność swojego biznesu i łatwo zdobyć nowych klientów oraz partnerów handlowych – komentuje Bartosz Gadzimski, z firmy hostingowej Zenbox.
W zeszłym roku w województwie wielkopolskim dostęp do Internetu deklarowało 95,2 proc. przedsiębiorstw. Tendencja jest zwyżkowa ponieważ rok wcześniej wynik był o 1,9 proc. niższy. Łącza szerokopasmowe użytkowało 94,7 proc. przedsiębiorstw (o 1,4 proc. więcej niż w roku poprzednim). Największą wartość w kraju pod tym względem GUS odnotował w województwie zachodniopomorskim (98,2 proc.), a najmniejszą w podkarpackim (90,4 proc.). W poprzednim roku 66,3 proc. przedsiębiorstw wyposażało swoich pracowników w urządzenia przenośne umożliwiające mobilny dostęp do Internetu. Chodzi o notebooki, netbooki, tablety, smartfony. Odsetek takich przedsiębiorstw w województwie wielkopolskim był o 1,4 proc. mniejszy niż przeciętnie w kraju. Województwem o największym udziale przedsiębiorstw wyposażających swoich pracowników w urządzenia przenośne z mobilnym Internetem było mazowieckie - 74,5 proc. Pracownik z takim narzędziem pod pachą sprawdzi się na przykład w branży handlowej. Sprzedawcy detaliczni zmagają się z ciągłą presją zapewnienia doskonałej obsługi klienta na każdym etapie procesu zakupowego. Kluczem do tego jest rozwiązanie, które łączy działania logistyczne, platformy sklepowe, internetowe i cyfrowe. Przysłowiowy człowiek z tabletem czy notebookiem podłączonym do szybkiej sieci może zaspokoić potrzeby kontrahenta w dowolnym miejscu czy czasie – zauważa Gadzimski.
Jeszcze lepsze statystyki niż w województwie wielkopolskim wykręcają przedsiębiorcy w dolnośląskim. Tam dostęp do Internetu ma aż 96,7 proc. prowadzących własny biznes. Dane są podsumowaniem za zeszły rok i potwierdzają, że dominuje opcja szerokopasmowa (96,5 proc.). Daje to regionowi ze stolicą we Wrocławiu czwarte miejsce w kraju. Dalszemu zwiększeniu uległ odsetek firm prezentujących na własnej stronie internetowej produkty i cenniki, a także tych, które korzystały z mediów społecznościowych. Dzięki wykorzystaniu urządzeń przenośnych, pozwalających na mobilne połączenie z Internetem, możliwa stała się praca poza siedzibą przedsiębiorstwa. Średnio na 100 pracowników z województwa dolnośląskiego przypadały 24 osoby, które wyposażone były przez pracodawcę w takie urządzenia. Koszty abonamentu i korzystania z nich w całości lub w części pokrywało przedsiębiorstwo. Region wyróżnia się także jednym z najwyższych udziałów przedsiębiorstw zatrudniających specjalistów z dziedziny ICT. Chodzi o osoby posiadające umiejętności w zakresie rozwoju, obsługi, utrzymania systemów lub aplikacji ICT, dla których ww. czynności były głównym zajęciem. Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego wynik w tej dziedzinie wynosi 13.9 proc.
Polski biznes chce efektywnie wykorzystywać Internet do swoich potrzeb. Pewnie dane statystyczne, nawet w pojedynczym województwie, nigdy nie wskażą stuprocentowego podłączenia przedsiębiorców do sieci, ale regularnie będziemy do tej „setki” dobijać kolejnymi miejscami po przecinku. Dostrzegam to również po naszych klientach, którzy na przykład coraz chętniej stawiają na e-commerce. Po co zamykać się lokalnie skoro można, dzięki klawiaturze, myszce i stronie WWW, działać globalnie?- konkluduje badania GUS Bartosz Gadzimski.
źródło: informacjebranzowe.pl