informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Biznesowy dialog Polska – Europa, zaczynamy!

Biznesowy dialog Polska – Europa, zaczynamy!

Wydarzenia / 2024.03.12

Seria misji gospodarczych „e-Izba Cross-border Matchmaking Events” to pionierski koncept nawiązywania relacji biznesowych w e-commerce. Pierwsza z misji e-Izby zaczyna się już 21 marca. Kierunek – czeska Praga, gdzie zostanie zorganizowane spotkanie zainteresowanych stron. Łączymy 20 firm e-commerce z Polski z 20-toma przedstawicielami firm z Czech. Partnerami wydarzenia są PAIH, APEK, Ambasada RP w Pradze. Organizatorem jest Izba Gospodarki Elektronicznej.

Promowanie i rozwój eksportu online to jeden z priorytetów Izby Gospodarki Elektronicznej oraz PAIH. e-Izba ma ku temu zasoby w postaci know-how i kontaktów zagranicznych. W realiach cyfrowej gospodarki i możliwości technologicznych wejście na zagraniczny rynek może wydawać się proste. Jednak bez rozpoznania na miejscu, wiedzy o społeczeństwie i gospodarce danego kraju oraz bez praktycznego wsparcia biznesu, firmy mogą zafundować sobie falstart w cross-border e-commerce.

Zrozumieć biznes

Stąd pomysł misji gospodarczych e-Izby w partnerstwie z ambasadami i Polską Agencją Inwestycji i Handlu. W tym przypadku metody promocji i organizacji eksportu wypracowane przez instytucjonalnych partnerów łączą się z pomysłem spotkań w modelu „fast business”. Każda z firm – uczestników wydarzenia będzie miała możliwość poznania wielu przyszłych partnerów i rozpoczęcia biznesu międzynarodowego. 

Kierunek - Czechy

Najbliższy matchmaking event odbędzie się w czeskiej Pradze - 21.03.24. Otworzą go Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, Andrzej Dycha - Prezes PAIH oraz Mateusz Gniazdowski - Ambasador RP w Czechach. Praska uroczystość jest o tyle znacząca, że określa cele i sposoby realizacji wszystkich planowanych misji e-Izby. 

- Promocja eksportu online musi być taka sama jak handel w internecie. Szybki, wygodny, dostępny. Z tego powodu nie chcemy ograniczać się do sesji z prezentacjami i drukowanych folderów – kreśli obraz autorskiego konceptu Patrycja Sass-Staniszewska, prezes e-Izby. – Chodzi o umiejętne nawiązywanie dialogu i jego moderację w otoczeniu, które sprzyja i rozumie biznes - tłumaczy. 

Dzięki wsparciu wydarzenia przez największe czeskie stowarzyszenie biznesu e-commerce APEK nie trzeba nawet myśleć o przełamaniu pierwszych lodów. Od razu można spodziewać się zaawansowanych rozmów na temat tego, jak procesowo podejść do organizacji sprzedaży towarów i usług na rynku czeskim. Lub sprawić by była bardziej opłacalna. 

Na miejscu będzie obecny także największy krajowy marketplace, już operujący w Czechach. 

- Allegro pomaga w przełamywaniu tych barier cross-border. Dostarcza nieskomplikowanych, a zaawansowanych narzędzi ułatwiających sprzedaż, a także szeroką edukację w tym zakresie - możliwości dla biznesu przedstawia Christian Frintrop, Group Merchant Management Director, Allegro. - Merchantom zapewniamy niezbędną infrastrukturę technologiczną i operacyjną. W pakiecie są lokalne metody płatności, narzędzia do automatycznego tłumaczenia ofert i komunikacji z kupującym na język czeski, a także wygodne metody dostaw.

Jedziemy po konkrety

Na pewno wiedza o lokalnym rynku dostarczona z pierwszej ręki pozwoli polskiemu e-commerce przygotować skuteczną strategię działań cross-border na tym kierunku. Równie istotny wkład w czeską i kolejne misje e-Izby wnosi jako partner Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Możliwości PAIH to kierunkowa pomoc prawna – dostosowana do specyfiki danej branży i programy pomocy inwestycyjnej, co pomaga zarządzać ryzykiem związanym z eksportem. 

- W PAIH mamy wieloletnie doświadczenie w promocji polskich firm z branży e-commerce, pomagamy przedsiębiorcom wybrać optymalną ścieżkę ekspansji zagranicznej i docierać do kontrahentów uwzględniając światowe tendencje rozwoju e-eksportu oraz regionalne specyfiki rynków docelowych – dodaje Andrzej Dycha, prezes PAIH.

Trudno też znaleźć lepszego przewodnika po lokalnych realiach niż Ambasada RP w Czechach. Na wsparcie ambasad mogą liczyć kolejne misje Izby Gospodarki Elektronicznej.

Rynek odpowiedział wielkim zainteresowaniem na tę propozycję e-Izby. Już po kilku tygodniach od naboru firmy członkowskie wypełniły w całości listę na spotkanie w Pradze. Planowane są kolejne kierunki działania: Niemcy, Włochy, Hiszpania i Bułgaria. Chodzi nie tylko o rozpoznanie rynków, ale stworzenie od podstaw długotrwałych relacji z konsumentami i kontrahentami i efektywnej sprzedaży cross-border. Pragmatyczna strona tego przedsięwzięcia jest jego wielkim atutem.

Nie zmarnować szansy

Lata doświadczeń w intensywnej działalności networkingowej – także zagranicą w ramach Ecommerce Europe przy KE – pozwalają e-Izbie sprawnie i efektywnie prowadzić rozmowy formalne i mniej formalne. Uruchomiona właśnie platforma biznesowego, międzynarodowego dialogu Polska – Europa startuje w najlepszym momencie dla e-commerce – nasz rynek jest dojrzały, konkurencyjny, z możliwością rozwoju zagranicą. A skala „e-Izba Cross-border Matchmaking Events” odzwierciedla też potencjał polskich firm handlu online, które mogą stać się gwiazdami na zagranicznych rynkach.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe