

Dworzec Łódź Fabryczna z przeszkleniami Saint-Gobain
Nowoczesny budynek Dworca Łódź Fabryczna to triumf innowacyjnych rozwiązań konstrukcyjnych – to największy, najdroższy i najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Przeszklona powierzchnia dachu sprawia, że budynek jest jasny, przestronny i pełen naturalnego światła. To kolejna spektakularna realizacja, w której wykorzystane zostało szkło produkcji Saint- Gobain.
Nowoczesna koncepcja urbanistyczno-architektoniczna oraz innowacyjne materiały budowlane, pozwoliły na stworzenie miejsca przyjaznego użytkownikom, o wyjątkowych walorach estetycznych. Poczucie niczym nieograniczonej przestrzeni, niesamowita gra światła w pogodny dzień, obserwacja nieba nocą zarówno przez dorosłych, jak i najmłodszych pasażerów – to świetna okazja, aby czekając na pociąg umilić sobie czas spoglądając w niebo poprzez przeszklony dach.
Naturalne światło, nawet pod ziemią
Dworzec kolejowy w Łodzi to pierwszy w Polsce kompleks o tak innowacyjnej konstrukcji. Obiekt został zaprojektowany w ten sposób, by nawet do położonej najniżej kondygnacji (16,5 metra pod ziemią) docierały promienie słoneczne. Przeszklony dach składa się ze świetlików, do budowy których użyto szkła SGG COOL-LITE 154 II, zawierającego powłokę przeciwsłoneczną.
Zadaniem tego rodzaju szkła jest przepuszczenie do pomieszczenia pożądanej ilości światła
i zmniejszenie ilości dostającej się przez szyby energii słonecznej, co wydatnie ogranicza nagrzewanie się pomieszczenia. Niski Solar Factor (g) szkła zmniejsza ilość energii słonecznej przedostającej się do wnętrza o prawie 2/3 w stosunku do tradycyjnej szyby zespolonej wykonanej na bazie szkła typu float – tłumaczy Krzysztof Cudniewicz, Regionalny Kierownik Sprzedaży Glassolutions Saint-Gobain.
W budynku dworca znajdują się również setki m2 balustrad, wykonanych z hartowanego szkła 66.4 PLANICLEAR, wyprodukowane przez Glassolutions, co zapewnia pasażerom poczucie nieograniczonej przestrzeni wewnątrz Dworca.
Start w wielkim stylu
Uroczyste otwarcie Dworca Łódź Fabryczna nastąpiło 11 grudnia ubiegłego roku. Przebudowa, trwająca od 2011 roku pozwoli na odprawę 20krotnie większej liczby pasażerów niż dotychczas (nawet 200 tysięcy osób dziennie). Codziennie przez stację przejeżdżać będzie ponad 100 pociągów! Budynek znajdujący się w sercu Nowego Centrum Łodzi, dzięki swojej nowoczesnej architekturze wzbogaca urbanistycznie miasto. Obiekt zbudowany został
z uwzględnieniem najnowszych trendów w projektowaniu, z wykorzystaniem innowacyjnych technologii i materiałów budowlanych – w tym szkła i produktów szklanych Saint – Gobain.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





