Dziesięciolecie sukcesów Lenovo od czasu przejęcia działu PC firmy IBM
Lenovo obchodzi dzisiaj 10. rocznicę przejęcia działu PC firmy IBM. Był to ważny krok, dzięki któremu firma Lenovo, początkowo działająca wyłącznie na rynku chińskim, mogła przebojem wejść na światowy rynek PC, a następnie osiągnąć obecny status jednej z najbardziej innowacyjnych firm technologicznych. Od dziesięciu lat Lenovo notuje imponujący rozwój działalności i obecnie zajmuje 1. pozycję wśród producentów komputerów PC, 3. pozycję na rynkach smartfonów i tabletów oraz 3. pozycję na rynku serwerów x86.
Lenovo obchodzi tę ważną rocznicę na kilka tygodni przed konferencją Lenovo Tech World, zaplanowaną na 28 maja w Pekinie. Będzie ona pierwszą strategiczną międzynarodową konferencją o charakterze technicznym zorganizowaną przez Lenovo. W trakcie tego spotkania firma przedstawi swoją wizję dotyczącą przyszłych urządzeń, w tym smartfonów, urządzeń ubieralnych i inteligentnych urządzeń łączących się z Internetem oraz zaprezentuje produkty koncepcyjne.
„Przejmując dział PC firmy IBM, Lenovo z dnia na dzień stało się firmą prawdziwie globalną. Transakcja ta zmieniła nie tylko Lenovo, ale całą branżę” — powiedział Yang Yuanqing, prezes i dyrektor naczelny Lenovo. „Od tego czasu pokonaliśmy wiele przeszkód i przekonaliśmy wielu niedowiarków, stając się czołowym producentem komputerów PC i jednym z najbardziej innowacyjnych dostawców urządzeń elektronicznych do użytku osobistego na świecie. Co więcej, tamto przejęcie było fundamentem, który umożliwił nam poszerzenie oferty o nowe produkty, takie jak smartfony, tablety i serwery — motory wzrostu czerpiące energię z sukcesu naszej pierwszej dużej transakcji”.
Dziesięciolecie sukcesów
Przed przejęciem działu PC firmy IBM w 2005 r. firma Lenovo zajmowała 9. pozycję w światowej branży PC, mając udział w rynku na poziomie 2,3 procent oraz roczne przychody wynoszące zaledwie 3 mld USD. Po dziesięciu latach Lenovo jest największym producentem komputerów PC na świecie, który wypracował 20-procentowy udział w rynku i niemal 13-krotny wzrost przychodów do poziomu 39 mld USD. Co szczególnie ważne, przejęcie działu PC firmy IBM pozwoliło Lenovo przyspieszyć ekspansję rynkową, która obecnie obejmuje trzy globalne motory wzrostu: komputery PC, urządzenia mobilne i produkty dla dużych przedsiębiorstw. Taką różnorodnością nie może się pochwalić żadna inna firma. Po udanym przejęciu działu PC firmy IBM nastąpiło osiem kolejnych przejęć dokonanych przez Lenovo, które przygotowały firmę do dalszego rozwoju na rynkach wschodzących i wysokodochodowych.
„W ciągu dziesięciu lat od przejęcia działu PC firmy IBM Lenovo, które wówczas osiągało 3 mld USD przychodów i działało głównie w Chinach, stało się światowym liderem technologii z przychodami wynoszącymi 39 mld USD” — powiedział William O. Grabe, członek rady nadzorczej Lenovo i dyrektor-doradca w firmie General Atlantic, która była pierwotnym inwestorem w ramach przejęcia przez Lenovo działu PC firmy IBM. „Dziesięciolecie sukcesów Lenovo jest efektem ciągłej koncentracji na rentownym wzroście, konsekwentnej realizacji strategii przez kierownictwo Lenovo pod wodzą Yanga Yuanqinga oraz ciężkiej pracy tysięcy pracowników firmy na całym świecie. Liczę na kolejne dziesięć lat rozwoju w wykonaniu Lenovo.
Oto zestawienie kilku istotnych wydarzeń z ostatniego dziesięciolecia historii Lenovo:
- Sprzedaż 100 milionów laptopów ThinkPad (2015)
- Finalizacja przejęcia działów Motorola Mobility i IBM X86 oraz wprowadzenie działającego w różnych trybach modelu YOGA Tablet 2 Pro z wbudowanym projektorem (2014)
- Osiągnięcie pozycji największego producenta komputerów PC na świecie, rozpoczęcie sprzedaży smartfonów poza Chinami i wprowadzenie koncepcji komputerów wieloosobowych w postaci komputera stołowego Horizon (2013)
- Wprowadzenie komputera PC YOGA do pracy w wielu trybach (2012)
- Stworzenie spółki joint-venture z EMC i oraz przejęcie firm Stoneware i CCE (2012)
- Stworzenie spółki joint-venture z NEC i Compal oraz przejęcie firmy Medion (2011)
- Dostarczenie 20 000 elementów infrastruktury i sztuk urządzeń w ramach sponsoringu igrzysk olimpijskich w Pekinie, wejście na światowe rynki notebooków i komputerów stacjonarnych dla użytkowników indywidualnych, stworzenie modelu ThinkPad X300, które czasopismo BusinessWeek nazwało „najlepszym notebookiem w historii” (2008)
- Wprowadzenie na całym świecie pierwszych komputerów PC pod marką Lenovo (2006)
- Przejęcie działu PC firmy IBM, w tym linii produktów ThinkPad (2005).
Od czasu przejęcia działu PC firmy IBM Lenovo inwestuje znaczne środki w badania i rozwój, czego efektem było poszerzenie marki Think o nowe kategorie produktów, w tym stacje robocze i serwery, a także opracowanie produktów charakteryzujących się nowymi formatami i innowacyjnymi cechami, takich jak tablety i urządzenia rozkładane. Ponadto w tym okresie urządzenia oznaczone marką Think zdobyły ponad 2600 nagród za wzornictwo oraz cechy i funkcje techniczne.
źródło:lenowo/informacjebranzowe.pl