informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Epson i Maersk redukują emisję CO2e w transporcie morskim

Epson i Maersk redukują emisję CO2e w transporcie morskim

CSR / 2024.11.19

Epson współpracuje z firmą Maersk w celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących z transportu oceanicznego. Dostawy z ECO Delivery Ocean Redukcja emisji CO2e o 230 ton w pierwszym roku.

Globalna firma technologiczna Epson ogłosiła partnerstwo z Maersk, jedną z największych na świecie firm żeglugowych i logistycznych, nawiązaną w celu wykorzystania paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych (GHG), takich jak biodiesel i zielony metanol, do transportu oceanicznego do Europy.

Współpraca stanowi początek trzyletniego programu, którego celem jest zwiększenie wolumenu kontenerów transportowanych przy użyciu paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych i stanowi znaczący krok w kierunku zobowiązania firmy Epson do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla i uwolnienia się od zasobów podziemnych do 2050 roku. Dzięki ECO Delivery Ocean, Maersk oferuje produkt, który pozwala właścicielom ładunków zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych w transporcie morskim nawet o 82% w porównaniu do konwencjonalnych kontenerów transportowanych paliwami kopalnymi.

W ramach inicjatywy "EPSON 25 Renewed" firma Epson wyznacza ścieżkę dekarbonizacji, przy czym logistyka wolna od emisji dwutlenku węgla ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia jej celów. Przewiduje się, że w pierwszym roku trzyletniego programu partnerstwo z Maersk przyniesie oszczędności w wysokości 230 ton emisji CO2e.

Maersk jest wiodącą globalną linią żeglugową i kompleksowym dostawcą usług logistycznych, który zobowiązał się do osiągnięcia zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku. Firma przoduje w inicjatywach na rzecz zrównoważonego rozwoju w branży morskiej, w tym we wdrażaniu kontenerowców wyposażonych w podwójne paliwo, które mogą pływać na zielonym metanolu, a także w szeregu innych inicjatyw ograniczających emisję gazów cieplarnianych w logistyce lądowej (np. ciężarówki EV, pociągi elektryczne).

Maersk jako pierwszy w swojej branży zatwierdził swoje cele na lata 2030 i 2040 w ramach inicjatywy Science Based Targets zgodnie ze ścieżką 1,5°C i zero netto, a jego zaangażowanie w zrównoważony rozwój obejmuje udział w CDP Carbon Disclosure Project (ranking A List) i Ecovadis (ocena Platinum). Jej produkt ECO Delivery, wprowadzony na rynek w 2019 r., zapewnia niższe emisje, koncentrując się na dekarbonizacji logistyki transportu oceanicznego, śródlądowego i lotniczego. Branża frachtu oceanicznego przechodzi transformację, napędzaną ambicją Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO), aby osiągnąć zerową emisję gazów cieplarnianych (GHG) netto z żeglugi międzynarodowej do lub około, tj. blisko 2050 roku. Maersk wyznaczył jeszcze bardziej ambitne cele, dążąc do zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2040 roku.

Kaisa Helena Tikk, Head of Commercial Sustainability w A.P. Moller - Maersk, podkreśliła znaczenie współpracy w osiąganiu wspólnych celów środowiskowych: „Partnerstwa są niezbędne w tworzeniu skutecznych rozwiązań w zakresie dekarbonizacji, a nasi klienci są w centrum tych partnerstw. Nasza współpraca z firmą Epson jest świadectwem naszych wspólnych wartości i zaangażowania w redukcję emisji gazów cieplarnianych z logistyki tak szybko, jak to możliwe. Wspólnie nie tylko zmniejszamy emisje, ale także wyznaczamy standardy dla innych właścicieli ładunków oraz branży żeglugowej i logistycznej”.

Mark Robertson, dyrektor ds. łańcucha dostaw w Epson Europe, wyjaśnia: „Epson jest zaangażowany w napędzanie transformacyjnych zmian w sposobie prowadzenia naszej działalności. Współpracując z Maersk w celu wykorzystania paliwa o obniżonej emisji w naszym przychodzącym transporcie oceanicznym, robimy znaczący krok w kierunku osiągnięcia naszych celów w zakresie zrównoważonego rozwoju. Inicjatywa ta nie tylko zmniejsza nasz ślad węglowy, ale także stanowi pozytywny przykład dla branży elektronicznej. Decyzja o wykorzystaniu paliwa o obniżonej emisji do transportu oceanicznego, w połączeniu z optymalizacją przestrzeni kontenerowej i wykorzystaniem zaawansowanego oprogramowania do śledzenia, podkreśla zaangażowanie firmy Epson w zrównoważony rozwój oraz, jako jednego z wiodących światowych producentów technologii, wyznaczanie lepszych standardów odpowiedzialności środowiskowej w logistyce”.

Epson uznaje, że przejście na paliwa o obniżonej emisji, pomimo początkowych wyzwań związanych z kosztami, ma kluczowe znaczenie dla zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim. Partnerstwo z Maersk ma na celu ustanowienie precedensu w sektorze elektronicznym, w którym stosowanie biodiesla lub zielonego metanolu pozostaje stosunkowo rzadkie. Wraz z wykorzystaniem paliw o obniżonej emisji gazów cieplarnianych, Epson optymalizuje swoją przestrzeń kontenerową, mieszcząc ponad 15% więcej ładunku na kontener dzięki ulepszonej logistyce i projektowaniu produktów.

Aby zwiększyć przejrzystość i dokładnie mierzyć ślad węglowy, firma Epson zintegrowała również oprogramowanie Shippeo ze swoimi operacjami logistycznymi, umożliwiając firmie śledzenie wpływu na emisję dwutlenku węgla we wszystkich metodach transportu, od fabryki do ostatecznej dostawy.

Partnerstwo z Maersk stanowi pierwszy etap podróży w kierunku bardziej zrównoważonej logistyki, pokazując, w jaki sposób współpraca może prowadzić do znaczącego wpływu na środowisko i inspirować innych w branży do pójścia w jej ślady.

źródło: informacjebranzowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe