

Fulfillment – wszystko, co warto wiedzieć o usłudze
Czy można prowadzić handel w sieci bez samodzielnego pakowania i wysyłania towarów? Jest to możliwe dzięki usłudze fulfillment. Na czym ona polega? Jakie są jej zalety?
Co to jest fulfillment?
Fulfillment to usługa polegające na obsłudze zamówień przez operatora zewnętrznego. Polega na tym, że właściciel sklepu internetowego nie wysyła samodzielnie produktów ze swojego magazynu. W zależności od rodzaju konkretnej umowy usługa ta może obejmować część albo całą obsługę procesu zamówienia. Z usługi wyspecjalizowanych przedsiębiorstw specjalizujących się w logistycznych procesach gospodarczych korzystają przede wszystkim podmioty prowadzące handel w sieci, które wysyłają minimum kilkaset paczek miesięcznie. Tak duże przetwarzanie zamówień wymaga zatrudnienia dużej liczby pracowników i sporej powierzchni magazynowej. Nie każdy przedsiębiorca może sobie na to pozwolić. W takich przypadkach fulfillment okazuje się często najlepszym rozwiązaniem.
Co obejmuje fulfillment?
Usługa fulfillment (dowiedz się więcej: https://www.idosell.com/pl/baza-wiedzy/przygotowanie- sklepu-do-sprzedazy/konfiguracja-panelu-administracyjnego-sklepu/magazyny-i-gospodarka- magazynowa/magazyn-wlasny-czy-fulfillment-co-wybrac/ ) może obejmować zarówno całość, jak i tylko część procesu obsługi zamówienia. Wszystko zależy od indywidualnych ustaleń. Do zadań należą m.in.: magazynowanie towaru, kompletowanie zamówień, wysyłka paczeń, śledzenie zamówień, obsługa reklamacji i zwrotów. Coraz częściej firmy oferujące fulfillment zapewniają też obsługę klienta w postaci bieżącego kontaktu mailowego bądź infolinii.
Dlaczego warto zdecydować się na usługę fulfillmentu?
Fulfillment to rozwiązanie biznesowe, które zyskuje coraz większą popularność w świecie e- commerce. Rosnące zainteresowanie wynika przede wszystkim z wielu korzyści, jakie zapewnia outsourcing procesów logistycznych. Niewątpliwym atutem tego rozwiązania jest możliwość zaoszczędzenia czasu i pieniędzy przez sprzedawcę. Inwestycja w usługi firmy zewnętrznej pozwala zmniejszyć koszty stałe. Przedsiębiorca rezygnuje wówczas m.in. z opłat za maszyny, własny magazyn czy zespół pracowników.
Przechowując towar w magazynie zewnętrznym, sprzedawca nie płaci stałej stawki za wynajem powierzchni magazynu, gdyż cena usługi fulfillmentu zależy od miesięcznej liczby zamówień. To oznacza, że w czasie przestoju w danej branży handlowej sprzedawca nie musi ponosić kosztów za puste półki w magazynie do przechowywania. Rozwiązanie to pozwala też wyeliminować wydatki związane z zakupem elementów do pakowania towarów. Fulfillment wiąże się z korzyściami w sferze organizacyjnej. Opcja ta usprawnia procesy sprzedaży i wprowadza udogodnienia, które doceniają klienci. Odciąża właściciela e-sklepu i pozwala mu skupić się na innych elementach prowadzenia biznesu, np. rozwoju sprzedaży bądź marketingu i promocji.
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16Redukcja hałasu w przemyśle
2025.05.16IFS wybiera technologię lokalizacji firmy TomTom, aby ulepszyć swoje usługi
2025.05.15Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane
2025.05.14Już w maju kluczowe wydarzenie dla branży geoinformacyjnej – Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”.
2025.05.14Telefon wciąż na pierwszym miejscu w obsłudze klienta
2025.05.14Rolnicy wracają do inwestycji: w I kwartale leasing maszyn wzrósł o 27% r/r
2025.05.14