Galeria Katowicka - podsumowanie Q1 2018
Pierwszy kwartał 2018 roku to dla Galerii Katowickiej kontynuacja regularnie wysokich wyników footfallu i towarzyszących im wzrostów sprzedaży. Przy odwiedzalności utrzymującej się na poziomie około 1,3 mln odwiedzin miesięcznie obroty najemców rosną średnio o ok. 8% miesięcznie w porównaniu z adekwatnym okresem poprzedniego roku. Rekordowym miesiącem był styczeń 2018, gdzie progres wyniósł aż 13%.
Jednym z wyznaczników sukcesu Galerii Katowickiej jest odpowiednio dobrany tenant-mix, dostosowany do dynamicznie zmieniających się oczekiwań klientów. Dotyczy to zarówno nowych najemców, jak i procesu przedłużania umów funkcjonujących już lokali. Składają się na to również inne atuty Centrum – m.in. doskonała lokalizacja i szeroka oferty spędzania wolnego czasu.
- Liczba klientów Galerii Katowickiej utrzymuje się na wysokim poziomie, a wartość sprzedaży nadal rośnie – to stabilny trend, wyraźnie odczuwalny pomimo wprowadzenia tzw. niehandlowych niedziel. Widać, że Galeria Katowicka zajmuje ważne miejsce w tkance miejskiej, inspiruje otoczenie, zyskując tym samym lojalnych klientów, którzy chętnie nas odwiedzają i równie chętnie robią tu zakupy – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
- Nowości w ofercie i przedłużenia umów
W pierwszym kwartale 2018 roku, na powierzchni ok. 485 m kw., pojawił się bardzo oczekiwany przez klientów najemca – sieć Empik, który – obok swojej standardowej oferty – inicjuje także wydarzenia kulturalne, będące dodatkowym atutem tego miejsca, a to z kolei, doskonale wpisuje się w strategię działań Galerii Katowickiej.
Ponadto, w ciągu minionych trzech miesięcy, kilkunastu najemców zdecydowało oprzedłużeniu umów najmu. Są to: drogerie Hebe oraz Superpharm, salony obuwniczy Deichmann, Foot Locker i Venezia, najemcy Etam, Unisono, a także Ochnik i sieci Smyk. Umowy przedłużyły również: Tescoma, Vision Express, pojawiło się też nowe stoisko Banku Millenium.
- Nie tylko bogate portfolio marek
Atutem Galerii Katowickiej, obok dobrze skonstruowanego tenant-mix, jest również wyważona polityka marketingowa, łącząca organizowane akcje z pozytywnym zaskakiwaniem klientów, nawet przy okazji – wydawałoby się – standardowych wydarzeń, obecnych praktycznie w każdym centrum handlowym. Dobrym przykładem może tu być Dzień Babci i Dziadka (akcja „Podaruj Dziadkom Przeżycia Życia”) czy Walentynki z romantyczną kolacją serwowaną w specjalnie zaaranżowanej strefie Galerii.
Sukces budują także duże, niestandardowe projekty, takie jak Akademia Biznesu, będąca nowym rozdziałem innowacyjnego, wielokrotnie nagradzanego przedsięwzięcia CSR Galerii Katowickiej, Projektu Wyższy Poziom. Akademia to szkolenia i warsztaty ze znanymi prowadzącymi (np. Ireną Kamińską – Radomską czy Marcinem Prokopem), nauka chińskiego i angielskiego w biznesie, konwersacje z native speakerem czy spotkania branżowe z ekspertami z różnych profesji. Z kolei propozycją dla najmłodszych jest Językowe Pendolino, kursy języka włoskiego. Inauguracja nowej odsłony Projektu Wyższy Poziom nastąpiła 19 lutego, a zajęcia będą trwały do końca roku.
- Pokazujemy, że Galeria Katowicka kreuje przestrzeń miejską oraz skutecznie integruje i pobudza do rozwoju różne środowiska, odpowiadając tym samym na pozazakupowe oczekiwania klientów. Wspieramy ich również w poszerzaniu umiejętności i wzmacnianiu wybranych kompetencji. Pokazujemy najnowsze trendy w biznesie, w rozwoju firm, ich promocji i działalności. Dostarczamy lokalnej społeczności tego, co wartościowe i ważne – mówi Joanna Bagińska, Dyrektor Galerii Katowickiej.
Doskonała lokalizacja, szeroka propozycja spędzania wolnego czasu, umiejętnie skonstruowany tenant-mix, a także prawidłowe zdiagnozowanie potrzeb klientów i przygotowanie dla nich odpowiedniej oferty – to atuty Galerii Katowickiej mające przełożenie na wysoką odwiedzalność i rosnące wyniki sprzedaży.
źródło: informacjebranzowe.pl