

Geotargetowanie sposobem na marketing mobilny
Jak wykorzystać fakt, że 70% użytkowników mobilnych używa swoich smartfonów podczas zakupów? Odpowiedź jest prosta - wystarczy trafić do konsumenta z reklamą, która będzie nie tylko spersonalizowana, ale również zachęcająca do odwiedzin sklepu, obok którego aktualnie przechodzi.
Geotargetowanie to jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do konsumenta ze swoją kampanią. Coraz więcej ludzi korzysta w każdej wolnej chwili ze swoich smartfonów, nie dziwi więc fakt, że 1/3 wyszukiwań mobilnych jest geolokalizowana, a niemal 90% użytkowników dokonuje akcji zakupowej po sprawdzeniu informacji na swoim smartfonie.
Geotargetowanie w skrócie
Właśnie dlatego tak istotne jest dotarcie do konsumentów poprzez urządzenie, które
w większości dnia trzymają w ręku. Jak wygląda proces geotargetowania? Jedną z propozycji jest nowa usługa Grupy KWANKO, Drive To Store, działająca czteroetapowo. Pierwszy etap to sieć lokalna lub multilokalna, następnie definiowanie lokalizacji użytkownika, identyfikacja danych GPS i w efekcie targetowanie do minimum 50 metrów w okolicy faktycznego adresu. Użytkownicy znajdujący się w pobliżu sklepów klienta otrzymują spersonalizowaną reklamę
w ich smartfonie w formie bannera informującego o sklepie i marce. Dodatkowo mogą oni otrzymać specjalny kupon lub zniżkę, a reklama może także zachęcać do wizyty
w sklepie online.
Targetowanie niezależnie od warunków
Geotargetowanie to nie tylko lokalizacja, ale również pogoda. Przyciągnięcie klienta bez względu na panujące warunki atmosferyczne, staje się coraz częściej stosowane. Poprzez bannery mobilne i dynamiczne materiały, uzależnione od panujących warunków atmosferycznych, można z łatwością wygenerować ruch wysokiej jakości, co pokazuje realizowany we Francji przykład McDonald’s i 4 miliony wyświetleń w ciągu zaledwie miesiąca, a w efekcie uzyskanie 130,766 klików właśnie dzięki usłudze Drive-To-Store.
Efektywność
Dlaczego warto zdecydować się na geotargetowanie? W przybliżeniu, jego efektywność click rate jest niemal cztery razy wyższa aniżeli w przypadku klasycznych kampanii. Możliwości na wykorzystanie geotargetowania jest tak naprawdę wiele, a kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniej i skutecznej metody, która sprowadzi ruch do sklepu offline jak i online.
źródło: kwanko/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03G City Promenada zaprasza do Świątecznego Miasteczka: kreatywne warsztaty i zimowe niespodzianki
2025.12.03Jak budować odporność łańcucha dostaw – Go Logis o dostawach dla przemysłu chemicznego
2025.12.03Zimowe Melodie w Promenadzie - wyjątkowy koncert gwiazd bajkowych przebojów i spotkanie ze Świętym Mikołajem!
2025.12.03G City Targówek zaprasza do Miasteczka Świątecznych Słodkości
2025.12.03Portale pracownicze – narzędzia HR na miarę czasów
2025.12.03560 pomysłów i 40 półfinalistów w V edycji Solve for Tomorrow
2025.12.03Początek roku w CH Kasztanowa pod hasłem nowych otwarć – drogeria dm i Pasta Club dołączają do grona najemców
2025.12.02Sparta Loyalty wdraża nowy program lojalnościowy dla klientów marki OCHNIK
2025.12.02





