Grupa Hansgrohe zwiększyła w 2012 roku poziom obrotów
Hansgrohe producent z branży sanitarnej, zanotowała w ubiegłym roku kolejny rekord obrotu. Trochę powyżej 805 milionów Euro (2011: 764 miliony Euro) to o 5,4% więcej niż w roku poprzednim. „Udało nam się, mimo zmiennej koniunktury, osiągnąć stabilny wzrost zarówno w Niemczech jak i za granicą“ podsumowuje Siegfried Gänßlen, prezes zarządu Hansgrohe SE. „Jesteśmy dumni z tego, że 111 lat po założeniu firmy, wspólnie z naszymi partnerami i klientami, udaje nam się kontynuować dobrą passę.
Koniunktura na rynkach międzynarodowych była w 2012 roku zróżnicowana w zależności od części świata. W związku z tym różne były także wyniki poszczególnych oddziałów firmy Hansgrohe na świecie. Mocnym obciążeniem okazały się kraje strefy Euro, szczególnie te dotknięte kryzysem jak Hiszpania, Portugalia, Włochy i Grecja. Przeciwwagą w Europie były dla nich - oprócz Niemiec - Francja, Anglia i Skandynawia. Jeszcze większe wzrosty obrotów zostały odnotowane w Ameryce Północnej i na rynkach wschodzących; w Europie Wschodniej, Ameryce Łacińskiej, Afryce jak również na środkowym i Dalekim Wschodzie. W Stanach Zjednoczonych pojawiły się pierwsze sygnały powolnego odbicia po pięciu trudnych ostatnich latach. W rankingu rynków o największych przyrostach Stany Zjednoczone uplasowały się na trzecim miejscu za Niemcami i Chinami. „Chiny po raz kolejny wzmocniły swoją pozycję największego rynku zagranicznego, a tzw. rynki wschodzące przyczyniły się swoim 12%-owym wzrostem do dobrego wyniku firmy” wyjaśniał prezes zarządu. „Wzrosty na tych obszarach zniwelowały częściowo trudności gospodarcze słabszej części Europy. Jednocześnie pozytywne wyniki na wielu nowych rynkach w Afryce jak Nigeria, Gana, Kenia, Namibia czy Mauritius zapowiadają kolejny impuls wzrostu.”
Dalszy rozwój, kolejne innowacje
„Aby podtrzymać tendencje wzrostowe w 2013 roku planujemy zainwestować około 47 milionów Euro w rozwój i wdrażanie innowacji oraz ulepszanie procesów produkcji, logistyki i IT. Te inwestycje są częścią naszej strategii, za pomocą której chcemy zapewnić sobie oraz naszym klientom więcej niezależności od niestabilnej gospodarki światowej.” Obok efektywnego rozwoju obszarów o największym potencjale wzrostu firma Hansgrohe stawia przede wszystkim na jakość swoich innowacji. Od niedawna na rynku dostępne są nowości, które były zaprezentowane w połowie marca na targach ISH we Frankfurcie i już zdążyły odbić się pozytywnym echem. „Wszystko dzięki temu, że proponujemy zarówno naszym klientom naprawdę wartościowe produkty, które czynią ich życie łatwiejszym i wygodniejszym.” To stwierdzenie odnosi się zarówno do kolekcji Axor Starck Organic z jej całkowicie nowym rodzajem strumienia i nowatorskim konceptem obsługi armatury umywalkowej jak i do programu Hansgrohe Select z nowatorską technologią. Równie ważne są innowacje w kontekście pracy z klientem. „Mamy platformę internetową ‘Hansgrohe PROmarketing‘, dzięki której nasi partnerzy mogą wspomagać swoje działania marketingowe. Mamy również App ‚Hansgrohe@Work‘, dzięki której instalatorzy mogą w trudnych przypadkach połączyć się przez swojego Smartfona bezpośrednio z naszym technicznym centrum serwisowym. Jesteśmy pewni, że wspólnie z naszymi partnerami będziemy również w 2013 roku, pomimo ciągle niesprzyjających okoliczności gospodarczych, notować kolejne sukcesy i wzrosty” podsumowuje Siegfried Gänßlen.
źródło: hansgrohe/informacjebranżowe.pl