

IBM wdraża plan oszczędnościowy. Na początek zwolnienia w USA
Firma IBM rozpoczęła cięcia wsród pracowników w USA , czyli tym samym rozpoczyna się część planu oszędnościowego ogłoszonego w kwietniu, według którego gigant wyda 1 mld dolarów, aby zmniejszyć zatrudnienie. Redukcja obejmie wszystkich - od szeregowych pracowników do menedżerów, niezależnie od stażu pracy. Niektórzy pracownicy IBM w Stanach dostali już powiadomienie o zwolnieniu droga mailową i to w nocy.
IBM zwalnia ludzi po rozczarowujących wynikach za pierwszy kwartał ogłoszonych w kwietniu. Firma odnotowała pierwszy raz "deficyt" zarobkowy od 2005 roku. Proces redukcji zatrudnienia obejmie od 6 do 8 tysięcy ludzi na całym świecie (mniej niż 2% zatrudnienia. IBM zatrudnia ponad 434 tysiące pracowników na dzień 31 grudnia 2012),a proces ten zakończy się w czerwcu.
"Zmiana jest czymś stałym w branży technologicznej i transformacja jest podstawową cechą naszego modelu biznesowego," poinformował dziś IBM, nie podając szczegółów na temat redukcji zatrudnienia. "W związku z tym zmiana poziomu zatrudnionych pracowników jest wymogiem i normą w naszej działalności. Biorąc pod uwagę konkurencyjny charakter naszej branży, publicznie nie mamy zamiaru omawiać szczegółowego planu zatrudnienia."
Akcje IBM spadły o 1.3% do 201,43 dolarów za jedną na giełdzie w Nowym Jorku. Warto dodać, że 1 mld przeznaczony na cięcia w 2013 to znacznie więcej niż w minionych latach. W 2012 na restrukturyzacje IBM wydał 803 mln USD, a w 2011 "tylko" 440 mln USD. IBM również tnie godziny swoich pracowników kontraktowych i usługi outsourcingowe.
źródło: bloombeg/informacjebranżowe.pl
Najnowsze aktualności
Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16Redukcja hałasu w przemyśle
2025.05.16IFS wybiera technologię lokalizacji firmy TomTom, aby ulepszyć swoje usługi
2025.05.15Kobiety przed założeniem własnej firmy powstrzymuje sytuacja rodzinna, a mężczyzn – stan zdrowia. Nowe dane
2025.05.14Już w maju kluczowe wydarzenie dla branży geoinformacyjnej – Kongres GIS 2025 „Dotknij przestrzeni”.
2025.05.14Telefon wciąż na pierwszym miejscu w obsłudze klienta
2025.05.14Rolnicy wracają do inwestycji: w I kwartale leasing maszyn wzrósł o 27% r/r
2025.05.14Girteka przyspiesza rozwój warszawskiego biura i usług spedycji drogowej
2025.05.13DXC udostępnia rozwiązanie SaaS dla ubezpieczeń w AWS Marketplace
2025.05.13