informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Indesit Company poprawia marżę operacyjną na trudnym rynku - wyniki za Q2 2013

Indesit Company poprawia marżę operacyjną na trudnym rynku - wyniki za Q2 2013

Technologie / 2013.07.24

Na dzisiejszym posiedzeniu w Mediolanie pod przewodnictwem Prezesa Marco Milaniego, rada dyrektorów Indesit Company dokonała przeglądu wyników za drugi kwartał 2013 r. i zatwierdziła raport finansowy za pierwszą połowę roku zakończoną 30 czerwca 2013 r.

Podstawowe dane finansowe:

  • Przychody ze sprzedaży: 646,5 mln EUR (wobec 685,0 mln EUR rok wcześniej)
  • Skorygowany zysk z działalności operacyjnej (EBIT): 13 mln EUR (wobec 11 mln EUR rok wcześniej)
  • Zadłużenie finansowe netto: 520 mln EUR (wobec 431 mln EUR rok wcześniej)

- Wyniki osiągnięte w drugim kwartale są efektem działań podjętych przez Spółkę w celu ochrony rentowności Grupy. Poprawa struktury przychodów ze sprzedaży i selektywne podwyżki cen założone w planach Spółki przełożyły się na spadek wielkości sprzedaży. Na odnotowany przez Grupę poziom sprzedaży wpływ miało również niekorzystne kształtowanie się kursów walut. Marża operacyjna odzwierciedla nasze dążenie do utrzymania rentowności Grupy poprzez działania mające na celu redukcję kosztów - powiedział Marco Milani, Prezes Indesit Company.

- Spodziewamy się, że do końca roku popyt pozostanie słaby. Jednak w tym kontekście chcemy ponownie podkreślić dążenie Indesit Company do ochrony rentowności Grupy poprzez kontynuację działań służących zmniejszeniu kosztów i zwiększeniu przychodów, czyli wprowadzenie do sprzedaży nowych produktów i podwyższanie cen - stwierdził Marco Milani.

W porównaniu z analogicznym okresem 2012 r., w II kw. 2013 r. rynek AGD odnotował niewielki wzrost (o 0,2%) w Europie Zachodniej, podczas gdy w Europie Wschodniej wzrost tego rynku wyniósł 3,4% (wzrost mierzony liczbą wyprodukowanych sztuk sprzętu). Ogółem popyt na rynkach Europy i krajów sąsiadujących (w tym na terenie Rosji, krajów basenu Morza Śródziemnego i Bliskiego Wschodu) wzrósł o 1,3%. W porównaniu z I poł. 2012 r., w I poł. 2013 r. rynek AGD w Europie Zachodniej zmniejszył się o ok. 2%, podczas gdy w Europie Wschodniej zwiększył o 1,7% (wartości mierzone liczbą wysłanych urządzeń). Łączny popyt na rynkach Europy i krajów sąsiadujących obniżył się o około 1%. W II kw. 2013 r. Grupa odnotowała przychody w kwocie 646,5 mln EUR (wobec 685,0 mln EUR), co oznacza spadek o 5,6% w porównaniu z analogicznym okresem roku 2012. Przychody ze sprzedaży produktów gotowych zmniejszyły się o 5,8% w konsekwencji spadku wolumenu sprzedaży (o 4,1%) oraz negatywnego wpływu kursów walut (2,2%).

Wpływ tych niekorzystnych czynników został ograniczony pozytywnym efektem (0,6%) konstrukcji systemu cen.

Przychody ze sprzedaży usług zmniejszyły się o 3,3%.

W II poł. roku uruchomiono dystrybucję drobnego sprzętu gospodarstwa domowego na wybranych rynkach (Włochy, Turcja, Wielka Brytania i Rosja). Produkty te, zarówno urządzenia kuchenne, jak i służące utrzymaniu czystości, a także ekspresy do kawy, zostały dobrze przyjęte na poszczególnych rynkach. W II kw. marża operacyjna bez uwzględnienia kosztów jednorazowych (tj. skorygowana wartość EBIT) wyniosła 13 mln EUR (wobec 11 mln EUR rok wcześniej). Koszty jednorazowe w kwocie 12,2 mln EUR (II kw. 2012 r.: 8,2 mln EUR) dotyczą głównie rozwiązywanych za porozumieniem stron kontraktów z członkami kierownictwa uczestniczącymi w programie reorganizacji. Pozytywny wpływ na marżę operacyjną miały kroki podjęte z myślą o poprawie wydajności produkcji przemysłowej oraz redukcji kosztów strukturalnych. Z uwzględnieniem kosztów jednorazowych marża operacyjna wynosiła 1 mln EUR (II kw. 2012 r.: 3 mln EUR).

Zadłużenie finansowe netto osiągnęło wartość 519,8 mln EUR (wobec 430,8 mln EUR rok wcześniej), pozostając na zasadniczo niezmienionym poziomie w porównaniu z końcem I kw. 2013 r.

Perspektywy na II poł. 2013 r.

W II poł. 2013 r. nie należy się spodziewać wzrostu popytu na wyroby AGD (mierzonego liczbą wyprodukowanych sztuk sprzętu). Kursy wymiany walut powinny pozostać na poziomie notowanym w I poł. roku lub ulec niewielkim niekorzystnym zmianom. Przyjęta polityka cenowa powinna pozwolić Grupie poprawić rentowność w II poł. roku.

Zgodnie z tym scenariuszem Grupa powinna zamknąć cały 2013 r. z następującymi wynikami:

  • przychody ze sprzedaży o 3–4% niższe niż w poprzednim roku;
  • marża operacyjna bez uwzględnienia kosztów jednorazowych (skorygowana wartość EBIT) na poziomie około 3–3,3% wartości sprzedaży (działania podjęte w celu zwiększenia efektywności kosztowej oraz podwyżki cen częściowo zniwelują niekorzystny wpływ niższego wolumenu sprzedaży);
  • zadłużenie finansowe netto wyższe niż w ubiegłym roku, głównie ze względu na pogorszenie rentowności operacyjnej i spadek kapitału obrotowego netto (co stanowi odzwierciedlenie zmniejszonych wolumenów produkcji i wynikającego stąd spadku poziomu zobowiązań z tytułu dostaw i usług), częściowo zrekompensowanych niższym poziomem inwestycji.

źródło: indesit/informacjebranżowe.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe