Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Sklepy internetowe są wygodne i pozwalają zaoszczędzić ich użytkownikom wiele czasu. Jednak aby internauta wybrał właśnie nasz sklep, musimy pomóc mu go znaleźć. Sprzedaż w sklepie internetowym będzie większa, gdy będziemy dbać o nasz sklep. Powinniśmy go skutecznie reklamować i promować. Jak zwiększyć sprzedaż?
Liczy się pierwsze wrażenie
Klientów na pewno przyciągnie nowoczesny wygląd sklepu internetowego. Sklep, którego wygląd jest zaprojektowany według najnowszych trendów wzbudzi większe zainteresowanie i zaufanie. Użytkownicy docenią to, że mogą łatwo poruszać się po naszym sklepie. Dlatego warto wprowadzić w nim kategorie i podkategorie oraz filtry. Zastosowanie filtrów pozwoli ograniczyć użytkownikowi liczbę wyświetlonych produktów. Dzięki temu zobaczy tylko te produkty, które go interesują.
Klientowi można też pomóc poprzez zarekomendowanie wybranych produktów. Wyróżnione produkty i bestsellery nakłonią odwiedzającego do zakupu. Ponieważ wybrało ich wielu użytkowników, zainteresowany odwiedzający będzie miał zaufanie zarówno do produktu, jak i do naszego sklepu. Klient musi wiedzieć jak wygląda interesujący go produkt. Dlatego w naszym sklepie powinny znaleźć się wysokiej jakości zdjęcia produktowe. Na naszej stronie nie może zabraknąć ciekawych, unikalnych i wartościowych opisów produktów, które dodatkowo zwiększą zainteresowanie i sprzedaż.
Sprzedaż w sklepie internetowym można zwiększyć także przez responsywność naszej strony. Coraz więcej użytkowników robi zakupy w Internecie, korzystając z urządzeń mobilnych. Możemy zaprosić ich do naszego sklepu, jeżeli dostosujemy go do urządzeń mobilnych.
Promocje, opinie, bonusy
Sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym może być naprawdę banalny. Wystarczy, że zaoferujemy klientom różnego rodzaju bonusy i promocje. Powinniśmy też umożliwić im dodawanie opinii o zakupionych przez nich produktach. Bonusy, promocje i rabaty działają przyciągająco na klientów. Darmowa dostawa, rabat na kolejny produkt, drobny upominek – to wszystko na pewno zadziała pozytywnie na potencjalnego klienta. Sprzedaż w sklepie internetowym zwiększą również pozytywne opinie o dostępnych w nich produktach. Przychylna opinia wystawiona przez innego użytkownika jeszcze bardziej zwiększy zaufanie potencjalnego klienta do interesującego go produktu i naszego sklepu.
5 profesjonalnych sposóbów na to, jak zwiększyć sprzedaż
- Pozycjonowanie to szereg skomplikowanych działań, dzięki którym nasz sklep internetowy pojawi się na wyższych miejscach w wyszukiwarkach. Do tych czynności należy m.in. wprowadzanie zmian w kodzie strony internetowej, publikowanych na niej tekstach czy umieszczanie linków do naszego sklepu na zewnętrznych stronach internetowych. Gdy zamówimy np. hosting czy sklep internetowy, możemy otrzymać różne benefity, w tym bezpłatny pakiet praktycznych narzędzi i dodatków czy bezpłatną poradę eksperta dotyczą działań SEO (pozycjonowania stron). Warto pozycjonować nasz sklep internetowy, ponieważ z roku na rok sprzedaż towarów i usług w internecie gwałtownie rośnie. Pozycjonowanie pozwoli dotrzeć nam do większej liczby potencjalnych klientów. W jaki sposób? Tylko pierwsze 10 wyników Google generuje aż 92% wszystkich wejść z wyszukiwarek. Możemy zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, będąc wśród nich.
- Kampanie reklamowe Google AdWords i Google Merchant Center polegają na reklamowaniu naszego sklepu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. Reklamy są też wyświetlane na stronach partnerskich, z którymi współpracuje Google i które są powiązane tematycznie z naszą stroną. Jeśli zdecydujemy się na kampanię Google AdWords zapłacimy dopiero za jej efekty. Dzięki formie PPC (Pay Per Click) płatność odbywa się dopiero za kliknięcie w reklamę. Google Merchant Center to rozszerzenie AdWords. Na tego rodzaju kampanię składają się zachęcające reklamy w postaci obrazka i krótkiego opisu. Kampanie reklamowe Google AdWords i Google Merchant Center to bardzo dobry sposób na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. Dzięki nim potencjalny klient może trafić do naszego sklepu już z poziomu wyszukiwarki.
- Newsletter z wybranymi produktami to jednocześnie okazja na ich zaprezentowanie potencjalnym klientom oraz jeden z najskuteczniejszych sposobów na to, jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym. E-mail marketing umożliwia budowanie relacji między sprzedającym a klientem. Skuteczność takich działań potwierdza wiele statystyk.
- Blog i znajdujące się na nim poczytne artykuły to kolejny sposób na to, by pomóc potencjalnemu klientowi znaleźć nasz sklep w wyszukiwarce Google. Dlaczego jeszcze warto blogować? W wynikach wyszukiwania znajdują się aktualne, ciekawe i wartościowe wpisy. Mogą się znaleźć wśród nich także nasze artykuły, w których w ciekawy sposób opiszemy wybrane produkty, ich cechy i zastosowania.
- Social media to prosta droga do nowych potencjalnych klientów. Aby zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, powinniśmy tworzyć skuteczne posty i akcje społecznościowe np. na Facebooku. Facebook umożliwia dotarcie do ściśle określonych grup docelowych. Ponadto oferuje również usługę reklamy i płatnego promowania wybranych postów.
Dlaczego warto zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
Według danych GUS w 2013 rokuaż 72% polskich gospodarstw domowych miało dostęp do Internetu. Dodatkowo sprzedaż internetowa w Polsce wygenerowała w 2012 roku kwotę prawie aż 5 miliardów dolarów. Z roku na rok sprzedaż towarów i usług w internecie gwałtownie rośnie. Podobny trend tyczy się również liczby Internautów. Jeżeli już teraz podejmiemy odpowiednie działania, wygenerujemy jeszcze większe zyski. W tym celu trzeba jednak wiedzieć jak zwiększyć sprzedaż przez dotarcie do większej liczby potencjalnych klientów. Sprzedaż w sklepie internetowym można zwiększyć zarówno przez działania na stronie sklepu, jak i dodatkowe działania w Internecie.
Przeczytaj też jaki typ strony dobrać do naszej działalności: https://blog.nazwa.pl/wybor-strony-internetowej-jaki-model-wybrac-dla-siebie/ oraz jak stworzyć dobry regulamin strony: https://blog.nazwa.pl/jak-stworzyc-dobry-regulamin-e-sklepu-sprawdz-o-czym-nalezy-pamietac/