

Lenovo i Nec zakładają spółkę joint venture, aby utworzyć największą...
...w Japonii grupę komputerową. Firmy Lenovo i NEC Corporation (NEC) poinformowały o strategicznej współpracy w ramach zawiązanej przez obie firmy spółki joint venture, która stanowi największą grupę komputerową w Japonii. NEC to firma komputerowa numer jeden w Japonii, a Lenovo to najszybciej rozwijający się producent komputerów z pierwszej piątki na świecie*. Nowa spółka joint venture zapewnia Lenovo i NEC wyjątkowe możliwości rozwojowe w segmencie komputerów biznesowych i konsumenckich w Japonii - trzecim pod względem wielkości rynku komputerowym na świecie - dzięki lepszej pozycji rynkowej, poszerzonej ofercie produktów i bardziej rozbudowanym kanałom dystrybucji.
Nowa spółka joint venture łączy w sobie rynkową reputację, możliwości rozwoju produktów, cenioną obsługę oraz znajomość potrzeb klientów w Japonii, którymi może poszczycić się NEC, oraz doświadczenie technologiczne, globalny potencjał rozwojowy i ogólnoświatowy zasięg łańcucha dostaw Lenovo. Spółka będzie oferować Japonii bardziej innowacyjne produkty, które będą szybciej wprowadzane na rynek, lepiej dostosowane do potrzeb klientów i konkurencyjne cenowo.
Lenovo i NEC powołają NEC Lenovo Japan Group, a w ramach tej grupy Lenovo i NEC ustanowią nową organizację — Lenovo NEC Holdings B.V., zarejestrowaną w Holandii. Na mocy porozumienia Lenovo będzie mieć 51% udziałów w nowej spółce joint venture, a NEC — 49%. Hideyo Takasu, obecny prezes spółki NEC Personal Products. Ltd., zostanie prezesem i dyrektorem naczelnym nowej spółki joint venture, a Roderick Lappin, obecny dyrektor reprezentacyjny i prezes spółki Lenovo (Japan) Ltd., zostanie prezesem wykonawczym. Zarówno Lenovo (Japan) Ltd., jak i NEC Personal Computers Ltd. — nowa spółka powstała po oddzieleniu segmentu komputerowego NEC od NEC Personal Products, Ltd. — zostaną spółkami w 100% zależnymi od nowej joint venture. W efekcie tej transakcji i po jej finalizacji NEC otrzyma od Lenovo 175 milionów USD poprzez emisję akcji Lenovo. NEC jest od dawna przodującą firmą komputerową w Japonii o szerokich możliwościach w zakresie sprzedaży, marketingu i dystrybucji. Lenovo, czwarty pod względem wielkości producent komputerów na świecie*, ma obecnie duży ośrodek badawczy, znany pod nazwą Yamato Lab, w japońskiej Jokohamie, a także główne biuro handlowe w Tokio. Połączenie działalności obu firm w Japonii rozpocznie się niezwłocznie w drodze współpracy nad produkcją, rozwojem produktów i sprzedażą.
Finalizacja transakcji ma nastąpić do 30 czerwca 2011 r.
„Umowa z firmą NEC doskonale wpisuje się w naszą strategię. Wzmacnia ona nasze zaangażowanie w segment PC, a jednocześnie zapewnia ważne, nowe możliwości rozwoju w Japonii” — powiedział dyrektor naczelny Lenovo, Yang Yuanqing. „Na rynku japońskim możemy poszczycić się imponującą innowacyjnością i zaangażowaniem. Teraz łączymy naszą globalną potęgę i dynamiczny rozwój z czołową pozycją rynkową NEC. Jest to partnerstwo doskonałe zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów”.
„Lenovo to dla NEC odpowiedni partner w odpowiedniej chwili. Zawiązane dzisiaj strategiczne partnerstwo będzie korzystne dla NEC i naszych klientów przez wiele kolejnych lat” — powiedział Nobuhiro Endo, prezes firmy NEC. „Uważam, że współpraca ta rozwinie naszą działalność na japońskim rynku komputerowym, umocni markę NEC oraz będzie oferować japońskim użytkownikom komputerów wysokiej jakości produkty i obsługę. To strategiczne partnerstwo stanowi pierwszy krok rozwoju działalności NEC na światowym rynku IT”.
W okresie przejściowym, przed rozpoczęciem działalności przez joint venture, obie firmy zamierzają kontynuować swoją działalność w segmencie komputerów tak jak dotychczas, łącznie z obsługą klientów, dostawami produktów i realizacją zobowiązań gwarancyjnych. Dotychczasowe nazwy markowe produktów NEC i Lenovo zostaną utrzymane, a joint venture będzie wykorzystywać możliwości obu firm — na przykład rozwoju produktów NEC i pozyskiwania dostaw Lenovo — do opracowywania i udostępniania najbardziej odpowiednich produktów dla wszystkich użytkowników w Japonii. W przypadku produktów konsumenckich NEC i Lenovo utrzymają swoje marki i będą prowadzić sprzedaż oraz udzielać wsparcia dotychczasowymi kanałami. W przypadku komputerów biznesowych NEC będzie sprzedawać i obsługiwać klientów za pośrednictwem swoich dotychczasowych kanałów.
W ramach strategicznego partnerstwa firmy Lenovo i NEC uzgodniły również, że zbadają możliwości dalszej współpracy w innych obszarach, takich jak sprzedaż komputerów i globalne wsparcie dla japońskich firm działających poza Japonią (JOC), opracowywanie, produkcja i sprzedaż takich urządzeń jak tablety, czy sprzedaż dodatkowych produktów IT, takich jak serwery.
Najnowsze aktualności
Optegra Polska przejmuje Wrocławskie EyeLaser Center – kolejny krok w umacnianiu wiodącej pozycji na rynku usług okulistycznych
2025.04.23Motocykle, quady i skutery w logistyce – rozwiązania CEVA Logistics
2025.04.23Stp.one przejmuje popularnego w Polsce dostawcę oprogramowania dla kancelarii prawnych Amberlo
2025.04.23TomTom dostarcza ulepszoną nawigację do rozwiązań samochodowych marki smart
2025.04.23Projekt „XYZ Place” osiągnął stan surowy otwarty
2025.04.23Sokołów edukuje na temat zero waste
2025.04.17Carefleet wysoko oceniony przez klientów
2025.04.16Jak będzie wyglądał rynek smart cleaning w 2025 roku?
2025.04.16Polska wzmacnia swoje kompetencje w zakresie obserwacji Ziemi. GMV z kluczową rolą w programie CAMILA
2025.04.16