Liczba abonentów T-Mobile Polska rośnie
W trzecim kwartale o 25 tysięcy wzrosła liczba abonentów T-Mobile Polska, tym samym potwierdzając trwałe odwrócenie trendu z ostatnich kwartałów. Równocześnie na popularności zyskuje marka T-Mobile, co bardzo dobrze widać nie tylko w wysokiej liczbie blisko 5,5 miliona wyświetleń jej spotów reklamowych, ale również we wzroście podstawowych parametrów świadomości marki oraz satysfakcji klientów. Największy zasięg LTE w kraju sprawia, że klienci chętniej korzystają z Internetu w smartfonach i tylko w tym roku liczba wykorzystywanych przez nich danych wzrosła dwukrotnie.
T-Mobile Polska na koniec września 2016 roku obsługiwał 11,221 miliona klientów. Baza klientów usług abonamentowych wyniosła 6,541 miliona i wzrosła o 25 tysięcy klientów w trzecim kwartale. Uzyskany rezultat potwierdza pozytywny trend wzrostowy widoczny w tym roku w bazie abonentów oraz skuteczność pro-klienckiej strategii rynkowej, działań związanych z uproszczeniem systemów obsługi oraz pozycjonowaniem marki. Baza klientów usług przedpłaconych wyniosła 4,680 miliona i zmniejszyła się o 414 tysięcy numerów w porównaniu z poprzednim kwartałem. Według danych opublikowanych przez GUS, w trzecim kwartale br. liczba kart SIM usług przedpłaconych zmniejszyła się w Polsce o około 2,2 miliona sztuk. Jest to w głównej mierze efekt wprowadzenia od 25 lipca br. obowiązku rejestracji nowych numerów usług przedpłaconych.
„W trzecim kwartale widać już wyraźnie efekty wprowadzanych w firmie zmian, polegających na zdecydowanym postawieniu na jakość relacji z klientami. Uprościliśmy faktury, oferujemy SuperNet oraz podsumowanie umowy na jednej stronie, rejestracja numerów prepaid jest dostępna w największej liczbie kanałów. Oferujemy klientom sieć o doskonałych parametrach z największym zasięgiem LTE w kraju. Nasze reklamy są doceniane, co widać także we wzroście najważniejszych wskaźników świadomości marki. Wyniki pozyskiwania klientów w segmencie abonamentowym są najlepsze od początku 2013 roku. Jesteśmy liderem pod względem bilansu przenoszenia liczby numerów stacjonarnych”
–powiedział Adam Sawicki, Prezes T-Mobile Polska S.A.
Dla T-Mobile Polska jednym z najważniejszych celów jest oferowanie klientom dostępu do usług telekomunikacyjnych w najlepszej jakości. Dlatego Spółka stale inwestuje w rozbudowę infrastruktury oraz pozyskanie zasobów niezbędnych do zagwarantowania użytkownikom doskonałych parametrów dostępu do sieci. W tym roku inwestycje T-Mobile Polska wyrażone w CAPEX wyniosły już 4,717 miliarda złotych. Firma w niespełna 9 miesięcy od pozyskania częstotliwości 800 MHz udostępniła swoim klientom ponad 1 000 stacji wykorzystujących je do świadczenia usług w technologii LTE. Dzięki temu zasięg sieci LTE T-Mobile Polska wzrósł z 83% w grudniu 2015 roku do aktualnie blisko 98% populacji kraju.
Klienci T-Mobile Polska mają do swojej dyspozycji największą sieć LTE w Polsce oraz elastyczne pakiety danych. W ciągu 9 miesięcy tego roku w sieci T-Mobile średnie wykorzystanie pakietu danych w smartfonie wzrosło dwukrotnie: z około 530 MB do ponad 1,1 GB miesięcznie. W odpowiedzi na ten trend T-Mobile zaproponował swoim klientom SuperNet z dostępem do najpopularniejszych aplikacji bez zużycia danych. T-Mobile, oferując najlepsze rozwiązania na rynku, udostępnia swoim klientom bezpłatny przez 4 miesiące dostęp do Netflixa, największej na świecie platformy VOD.
Obowiązek rejestracji kart SIM w systemie usług przedpłaconych jest wyzwaniem dla całego rynku. Dlatego klienci T-Mobile na kartę, Heyah oraz tuBiedronka otrzymują w bonusie za rejestrację możliwość korzystania z bezpłatnego Internetu nawet przez rok oraz nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci przez 30 dni. Do tego łatwe i proste sposoby rejestracji karty SIM oraz w standardzie podwójne doładowanie wraz z nielimitowanymi rozmowami i SMS-ami do wszystkich w T-Mobile i Heyah.
W trzecim kwartale br. wyniki wielowymiarowego badania poziomu satysfakcji klientów ze świadczonych usług TRI*M pokazały wyraźny wzrost dla rynku prywatnego w T-Mobile w obszarach takich jak: poczucie bycia w dobrych rękach, ogólna ocena oferty, stosunek jakości do ceny czy jakość sieci w trakcie wykonywania połączenia. W tym okresie wzrosły również wszystkie najważniejsze wskaźniki świadomości marki w porównaniu z ubiegłym rokiem: TOM (Top of Mind) z 19% do 23%, świadomość spontaniczna marki z 68% do 74%. O popularności spotów reklamowych T-Mobile świadczy wysoka liczba ich wyświetleń na kanale You Tube, która wyniosła blisko 5,5 miliona. Do wzrostu popularności marki T-Mobile przyczyniły się również prowadzone w tym czasie projekty promocyjne, także z obszaru sponsoringu. Tegoroczna edycja międzynarodowego festiwalu T‑Mobile Nowe Horyzonty dostarczyła niezapomnianych wrażeń dzięki 393 filmom z całego świata oraz koncertom sceny Electronic Beats. Sama platforma Electronic Beats zgromadziła społeczność ponad 450 tysięcy fanów zainteresowanych nowymi trendami w muzyce i w świecie kultury miejskiej. W koncertach i festiwalach, które wspierał Electronic Beats, uczestniczyło ponad 100 000 widzów, a drugie tyle mogło poczuć ich atmosferę dzięki prowadzonym transmisjom.
W trzecim kwartale br. w segmencie usług dla klientów biznesowych T-Mobile rozpoczął realizację największego kontraktu na dostarczenie urządzeń w Europie. W ramach kontraktu Poczta Polska może zamówić ok. 20 000 urządzeń z kartami SIM oraz ok. 9 000 signature padów. Dzięki zaoferowaniu najlepszych warunków T-Mobile Polska będzie realizował dwa ważne projekty dla firm z sektora energetycznego. Dla ENEA Operator zapewni 7 000 kart SIM, a dla PGE Dystrybucja minimum 10 000 kart SIM, które będą wykorzystywane m.in. do odczytu danych pomiarowych, alarmów i zdarzeń ze stacji sieci energetycznej.
Spółka oferuje przedsiębiorcom kompleksowe usługi ICT, zarówno mobilne, jak i stacjonarne. Raport UKE o przenoszalności numerów stacjonarnych w trzecim kwartale tego roku pokazuje, że T-Mobile pozyskał z rynku ponad 80 tysięcy numerów, co stanowi około 50% wszystkich przeniesionych numerów w tym czasie. Spółka z sumarycznym bilansem plus 64 tysięcy numer jest liderem rynku w tym segmencie.
W trzecim kwartale 2016 roku przychody całkowite T-Mobile Polska wyniosły 1,62 miliarda złotych i były niższe o 1,1% w porównaniu z trzecim kwartałem 2015 roku. Przychody z usług mobilnych wyniosły 1,507 miliarda złotych i były niższe o 1,4% w porównaniu z wynikami ubiegłego roku. Pozostałe przychody Spółki uwzględniające m.in. usługi stacjonarne oraz ICT wyniosły 113 milionów złotych i były wyższe o 2,7% w porównaniu z 2015 rokiem.
„Przychody całkowite Spółki są na stabilnym poziomie. W trzecim kwartale T-Mobile zdecydowanie inwestował w rozwój największej sieci LTE w Polsce, marketing, pozyskanie klientów oraz częstotliwości. Wyniki finansowe w tym EBITDA Spółki odzwierciedla te działania, jak również wyższe koszty obsługi połączeń interkonektowych oraz roamingowych wynikające z większej aktywności użytkowników w tym okresie” - powiedział Szabolcs Gaborjani, Członek Zarządu ds. Finansowych T-Mobile Polska S.A.
W okresie od 1 lipca do 30 września 2016 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 543 milionów złotych. W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 33,5% i była niższa o 8,6 punktu procentowego niż w trzecim kwartale 2015 roku.
źródło: t-mobile/informacjebranzowe.pl