Ogólnopolskie badania Hotelu Narvil prześwietliły sezon konferencyjny w Polsce
Każdego roku początek jesieni oznacza największy ruch w branży konferencyjnej. Firmy wydają milionowe budżety na spotkania firmowe, konferencje czy spotkania zarządów. Wyniki ogólnopolskich badań rynku spotkań biznesowych wykonanych na zlecenie Hotelu Narvil określają, na czym najbardziej zależy organizatorom biznesowych spotkań i na jakie budżety mogą liczyć obiekty konferencyjne i hotelowe. Czy w corocznym wyścigu o Klientów biznesowych najważniejsza jest cena czy jakość usług? Jakie budżety przeznaczają firmy na spotkania biznesowe? Jakie znaczenie mają usługi niestandardowe? Na te pytania starali się odpowiedzieć przedsiębiorcy z całej Polski w pierwszej edycji ogólnopolskich badań wykonanych przez IBRiS na zlecenie Hotelu Narvil pt.: „Rynek spotkań biznesowych pod lupą: Kto? Co? I gdzie?".
Po wakacjach biznes w wielu branżach odżywa. Wrzesień i październik to miesiące, w których widać zwiększony ruch w obiektach konferencyjnych. Zgodnie z wynikami badań zaledwie 9% firm planuje organizacje takiego wydarzenia w wakacje, natomiast aż 26% przebadanych firm planuje takie wydarzenia we wrześniu. Po wakacyjnym uśpieniu spowodowanym okresem urlopowym, jesienią firmy chętniej organizują konferencje, spotkania z pracownikami czy spotkania zarządów. Z badań przeprowadzonych przez IBRiS dla Hotelu Narvil wynika, że budżety na takie wydarzenia mogą przekroczyć nawet milion złotych. 50% przedsiębiorstw w Polsce wydaje do 100 000 zł w trakcie jesiennego szczytu konferencyjnego. 3% firm przeznacza na ten cel ponad milion złotych. „Łączny jesienny budżet konferencyjny dostępny na rynku szacowany jest nawet na kilkadziesiąt milionów złotych. Warto wspomnieć również, że obecny udział przemysłu spotkań w PKD w Polsce waha się w okolicach 2%” – ocenia Anna Nowakowska Manager ds. Kluczowych Klientów Hotelu Narvil Conference & Spa, blogerka StrefaMICE.pl oraz Członek Zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej w Polsce.
Planowanie wydarzenia i poszukiwanie idealnego obiektu
W Polsce duże wydarzenia firmowe planowane są ze sporym wyprzedzeniem. Klienci chcą mieć możliwość porównania ofert i wybrania najkorzystniejszej z nich. Prawie połowa (bo aż 45%) z przebadanych firm rozpoczyna planowanie konferencji lub biznesowego spotkania na 1-3 miesięcy przed wydarzeniem. Co piąta firma (22%) planuje takie wydarzenia nawet z półrocznym wyprzedzeniem (3-6 miesięcy przed wydarzeniem). 72% firm samodzielnie poszukuje obiektu do zorganizowania konferencji, często posługując się w tym celu materiałami reklamowymi. Ponad połowa z nich (52%) wyszukuje obiektu za pomocą wyszukiwarek internetowych. Zaledwie 15% przedsiębiorstw korzysta z ofert, które przesyłają do nich obiekty hotelowe i konferencyjne. „Szczyt konferencyjny to duże wyzwanie dla działów aktywnej sprzedaży. 28% firm kontaktuje się z obiektami, z którymi już wcześniej miały okazję współpracować. Dlatego nasi pracownicy starają się przedstawić ofertę w unikatowy sposób i nawiązać bezpośrednie relacje z potencjalnym Klientem. Bardzo ważny jest kontakt „face to face”, który pozwala na budowanie trwałych relacji z Klientem. Duża konkurencja na rynku sprawia, że Klienci są przytłoczeni ilością ofert spływających na skrzynki mailowe lub telefonicznie. Duża część Klientów szuka ofert samodzielnie, dlatego nie można zapominać o nowoczesnych formach sprzedaży poprzez inne kanały komunikacji prowadzone przez działy: marketingu, reklamy, promocji i PR. Dzięki temu jesteśmy widoczni i docieramy do osób, które aktywnie poszukują miejsca na wydarzenie biznesowe” - dodaje Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.
Kryteria wyboru miejsca
Cena to decydujące kryterium przy wyborze miejsca na konferencję lub spotkanie biznesowe. 80% respondentów badania wybrało ten faktor, jako priorytetowe kryterium wyboru. Kolejna jest jakość kuchni, która jest ważna dla niemal połowy przebadanych firm (48%). Tak samo oceniona została łatwość dojazdu do obiektu. Jednak najniższa cena nie idzie w parze z zaniżaniem standardu poszukiwanych usług. Ilość gwiazdek określających standard hotelu to jedno z głównych kryteriów dla co czwartej przebadanej firmy, a 39% zwraca na nie uwagę przy wyborze oferty. „Cena i kuchnia to ważne kryteria wyboru oferty. Jednak Klienci biznesowi nie poszukują najniższej oferty za wszelką cenę. Standard obiektu musi iść w parze z ceną. Wysoki standard i obsługa miejsca to kryteria, które spowodowały wybór oferty danego obiektu przez 38% firm podczas planowania przez nie ostatniego wydarzenia. W hotelu Narvil staramy się również oferować niestandardowe usługi dla Klienta biznesowego. Pod koniec ubiegłego roku otworzyliśmy unikatową i designerską przestrzeń kulinarną - Studio Aruana, w której można kreatywnie spędzić czas w małym gronie. Wspólne gotowanie z szefami kuchni i możliwość degustacji przygotowanych potraw tworzy wyjątkowy klimat spotkania biznesowego i pozwala w niestandardowy sposób spędzić czas z partnerami biznesowymi”- ocenia Grażyna Kowalczyk, Dyrektor Generalny Hotelu Narvil Conference & Spa, Hotelarz Roku 2014.
źródło: informacjebranzowe.pl