

Orange Polska sprzedaje Wirtualną Polskę
Orange Polska podpisał umowę sprzedaży Wirtualnej Polski na rzecz spółki O2, jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Przejęcie finansuje fundusz private equity Innova Capital. Wartość transakcji wynosi 375 mln złotych.
Decyzja o sprzedaży Wirtualnej Polski wynika z planu strategicznego Orange Polska, który zakłada koncentrację na podstawowej działalności i zbycie niezwiązanych z nią aktywów.
- "Zależało nam na tym, by wybrać partnera oferującego nie tylko najlepsze warunki transakcji, ale też gwarantującego rozwój Wirtualnej Polski. Wybraliśmy fundusz private equity Innova Capital, który finansuje przejęcie WP i połączenie jej z Grupą O2. Powstanie firma, która zostanie liderem w segmencie portali horyzontalnych w Polsce. Jestem więc spokojny o przyszłość Wirtualnej Polski" – powiedział Bruno Duthoit, prezes Orange Polska.
- "Wierzymy, że dzięki połączeniu o2 i Wirtualnej Polski stworzymy gracza numer jeden w Polsce. Obserwujemy rynek internetowy nie tylko w naszym kraju, ale i na świecie. Będziemy szukać kolejnych możliwości akwizycyjnych, również w obszarach wykraczających poza to, co oba portale robiły do tej pory" - mówi Krzysztof Krawczyk z funduszu Innova Capital.
Umowa ma charakter warunkowy i wymaga zgody UOKiK. Orange Polska spodziewa się sfinalizowania transakcji w 1 kwartale 2014r .
Wirtualna Polska to najstarszy portal internetowy w Polsce. Z ponad 13-ma milionami realnych użytkowników plasuje się na drugimi miejscu wśród polskich portali internetowych. Jest serwisem numer 1 w kategorii informacje i praca, numerem 2 w kategorii rozrywka, lifestyle i sport oraz numerem 3 w kategorii biznes i podróże.
O2 jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się grup internetowych w Polsce. Należą do niej między innymi takie serwisy, jak „Pudelek”, „Wrzuta” czy „Kafeteria”, które miesięcznie odwiedza ponad 10 milionów Internautów.
źródło: orange/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
CRIVIT wspiera zespół kolarski Lidl-Trek i dostarcza odzież inspirującą do aktywnego trybu życia
2025.08.18Lena Lighting rozświetla Darłowo wysoce energooszczędnymi oprawami Skver LED i Tiara 2 LED S
2025.08.14Ekspansja chińskich aut na polskim rynku – szanse czy ryzyka dla branży CFM?
2025.08.14Branża budowlana nie boi się wakacji. 35 proc. firm prognozuje większe przychody
2025.08.14Michał Marynowski dołącza do Avison Young
2025.08.13Ewelina Rolak dołącza do Avison Young
2025.08.13Między technologią a potrzebami działów HR. Konsultant SAP HCM w dobie rewolucji 5.0
2025.08.13Daniel Koralewski dołącza do Avison Young
2025.08.12Liceum Edukacji Wielojęzycznej w warszawskim budynku Metron
2025.08.12