

Początkujący w IT a poszukiwanie zatrudnienia. Aż 67 proc. z nich uważa, że wymagania pracodawców względem nich są za wysokie
Początkujący w branży IT, czyli tzw. juniorzy, aktywnie poszukują swojej pierwszej pracy lub możliwości zdobywania nowych, kolejnych doświadczeń. Jednak, jak się okazuje, podczas tych poszukiwań trafiają na pewne przeszkody. Jak pokazały pierwsze wyniki badania „Junior Candidate Experience 2021” przeprowadzanego przez No Fluff Jobs, w aż 62 proc. ogłoszeń do nich kierowanych wciąż brakuje informacji o wynagrodzeniu, a 67 proc. respondentów twierdzi, że wymagania pracodawców względem zaczynających swoją przygodę w branży są za wysokie – głównie w kwestii znajomości danych technologii.
Oferty niedopasowane względem doświadczenia
Z danych No Fluff Jobs wynika, że rynek IT obecnie stawia początkującym wyższe wymagania – tak uważa aż 67 proc. ankietowanych. Według nich najbardziej niedopasowane elementy do proponowanego stanowiska to przede wszystkim wymagane technologie (61 proc.) oraz zadania na stanowisku pracy (43 proc.). Co ciekawe, najmniej, bo 31 proc. jako jeden z tych elementów wskazało widełki płacowe.
– Zapotrzebowanie na rozwiązania technologiczne, które zdecydowanie zwiększyło się podczas pandemii, sprawiło, że rynek jeszcze bardziej niż kiedyś potrzebuje wysoko wykwalifikowanych specjalistów – szczególnie IT. Stąd juniorom jest trudniej się przebić i znaleźć zatrudnienie – mówi Tomasz Bujok, CEO No Fluff Jobs. – Należy jednak pamiętać, że juniorzy z czasem stają się ekspertami i warto w nich inwestować. Dlatego też, jako partner strategiczny, bierzemy udział w bezpłatnych targach pracy online IT Future3 w dniach 25-26 maja. Serdecznie zachęcamy do udziału wszystkich, którzy chcą stać się widoczni dla rekruterów i nawiązać kontakty z firmami, które otwarte są na początkujących w branży IT.
Początkujący w branży zdeterminowani. Nie zarobki, a technologie mają największe znaczenie na początku drogi zawodowej w IT
No Fluff Jobs, portal z ofertami pracy dla branży IT, postanowił sprawdzić, co ma największe znaczenie w ogłoszeniach – zarówno dla tych osób, które dopiero poszukują swojej pierwszej pracy w IT oraz tych, mających w niej już pierwsze zawodowe doświadczenia. Okazuje się, że dla pierwszej grupy nie są to widełki wynagrodzeń, a wymagane technologie – wskazało na nie aż 86 proc. respondentów. Na kolejnych pozycjach znalazły się kwestie takie jak lokalizacja miejsca pracy (72 proc.) oraz zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). Widełki wynagrodzeń zostały wskazane przez nieco ponad 60 proc. i znalazły się dopiero na czwartej pozycji. W przypadku grupy drugiej, tych bardziej doświadczonych, najważniejsze okazały się być widełki (84 proc.), ale zaledwie dwa procent mniej (82 proc.) wskazało na wymagane technologie, a na miejscu trzecim znalazły się zadania na oferowanym stanowisku (71 proc.). I jak się jednak okazuje, ich oczekiwania nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością – według nich aż 62 proc. pracodawców nie umieszcza w ogłoszeniach informacji o wynagrodzeniu, a 41 proc. zadań przypisanych do stanowiska. Z kolei, jeśli chodzi o technologie, ich zdaniem brakuje ich w ponad jednej czwartej ogłoszeń.
Publikacja pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021” już wkrótce
Jak juniorzy wspominają rekrutacje, w których wzięli udział? Z jaką formą sprawdzania wiedzy i umiejętności się spotkali? Którą uważają za najefektywniejszą, a którą woleliby wyeliminować? Jakie są najczęstsze błędy rekruterów? Odpowiedzi na te i więcej pytań znajdą się w pełnej wersji raportu „Junior Candidate Experience 2021”, który ukaże się już w czerwcu.
Obecne wyniki badania opracowane zostały na próbie 1203 uczestników (początkujących w branży IT) na podstawie kwestionariusza online (CAWI).
źródło: informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Matexi Polska w Q2 zwiększyło sprzedaż mieszkań
2025.07.03Komfort i jakość życia: STO10 Chylońska wyznacza nowe standardy w Gdyni
2025.07.03Matexi Polska z pozwoleniem na budowę nowej inwestycji na warszawskim Żoliborzu
2025.07.02Samochody premium, hybrydy i chińskie marki. Poznaj trendy na polskim rynku motoryzacyjnym [RAPORT EFL]
2025.07.02Angelini Pharma przedłuża umowę z MLP Group
2025.07.02Od pomysłu do działania – prezentacja nagrodzonego systemu „Vital” w Krajowym Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego
2025.07.01Truck Care: w sezonie wakacyjnym dobrze sprawdza się wynajem krótkoterminowy
2025.07.01Girteka rozwija ofertę dla przewoźników
2025.06.30Światowy Dzień Mikrobiomu 2025: jesteśmy coraz bardziej zainteresowani mikrobiotą, ale nasza świadomość jest wciąż niewystarczająca
2025.06.27