

Przyszłość cyfrowego druku produkcyjnego
Druk zmiennych danych, szybkość realizacji i duża elastyczność związana z wolumenem produkcji to kryteria, które coraz częściej musi spełnić drukarnia by zdobyć zlecenie. Te czynniki przesądzają o wzroście zainteresowania usługami poligraficznymi realizowanymi w technologii druku cyfrowego, stwarzają też ogromną szansę na rozwój branży. Skorzystają z niej te firmy, które potraktują zmiany zachodzące na rynku w sposób konstruktywny i będą aktywnie szukać nowych możliwości.
W jaki sposób dzięki możliwościom oferowanym przez technologię druku cyfrowego zmieniło się oblicze współczesnej poligrafii? Słowa kluczowe to elastyczność, personalizacja – rozwiązania szyte na miarę. Branża nie musi i nie powinna obawiać się nowych sposobów i kanałów komunikacji wykorzystywanych w działaniach marketingowych – media społecznościowe, wszechobecny Internet są motorem dla pozytywnych zmian również dla tego sektora. Sukces wymaga elastyczności i otwarcia na nowe możliwości, które oferują nowoczesne technologie. Internet nie powinien być traktowany jako zagrożenie dla druku, ale okazja do budowania nowych kategorii usług. Specjaliści ds. marketingu doskonale rozumieją, że komunikacja z klientem, by okazała się skuteczna, powinna odbywać się wielokanałowo oraz być spersonalizowana. Z danych przedstawionych przez Pira wynika, że wykorzystywanie spersonalizowanych narzędzi marketingowych przyczynia się do osiągnięcia o 31% lepszych wyników niż w przypadku użycia materiałów o charakterze ogólnym. Przekłada się również pozytywnie na wzrost lojalności klientów.
Kampanie cross mediowe są coraz częściej wykorzystywane jako narzędzie w budowaniu dialogu z klientem. Natomiast druk stanowi doskonale uzupełnienie działań marketingowych opierających się na elektronicznych treściach – musi jednak spełniać kilka kluczowych warunków – umożliwiać szybką realizację zlecenia i dawać możliwości personalizacji. Firmy szukają sposobów na efektywne, szybkie i niedrogie prowadzenie komunikacji z klientami i partnerami biznesowymi. O wyborze danego narzędzia często decyduje czas.
– Nowoczesna komunikacja odbywa się szybko, firmy nie chcą inwestować w produkcję dużych nakładów. Druk cyfrowy to możliwość elastycznego działania i np. przetestowania skuteczności przyjętej koncepcji. Jeśli ta się nie sprawdzi, w drukarni cyfrowej niemalże od ręki mogą zrealizować kolejny pomysł. – powiedział Mateusz Woźniak, Dyrektor Sprzedaży Systemów Produkcyjnych, Konica Minolta Business Solutions Polska.
źródło: konicaminolta/informacjebranżowe.pl
Najnowsze aktualności
Grudzień w CH Focus to czas pełen pomysłów na prezenty! Świąteczny jarmark rękodzieła i giełda winyli
2025.12.08Dlaczego silniki ciężarówek wytrzymują większe przebiegi niż te w autach osobowych? Odpowiadają eksperci IVECO i PETRONAS
2025.12.08Widzieć sercem, działać razem – Samsung obchodzi Dzień Wolontariusza
2025.12.05Waterdrop oficjalnym partnerem turnieju Australian Open 2026
2025.12.05Rynek outsourcingu call center urośnie do 200 mld dolarów w 2032 roku
2025.12.04Polska zyskuje na znaczeniu w Europie: Jacek W. Kulig wybrany na kolejną kadencję w EAE
2025.12.04Premiera: Mega S.A. z butikową kamienicą w gdyńskim Parku Centralnym
2025.12.04Matexi Polska kontynuuje współpracę ze Stowarzyszeniem „Serduszko dla Dzieci”
2025.12.04Mikołajkowy weekend w G City Plejada. Dwa dni pełne świątecznych spotkań i atrakcji dla najmłodszych
2025.12.03





