

fot.businessinside
Quo vadis Panasonic? Rekordowe straty i słabe perspektywy na przyszłość
Agencja Reuters podała, że tegoroczne straty Panasonica mogą sięgnąć nawet 9.2 miliarda dolarów. Japońscy giganci nie wytrzymują silnej konkurencji na rynku, przede wszystkim z południowokoreańskim Samsungiem. Export dobijany jest przez wysoki kurs jena, a perspektywy na przyszłosć nie wyglądają kolorowo. Panasonic przespał "boom na smartfony", TV staje się inteligentna i w coraz większym stopniu telewizory to "naczynia połączone" ze smartfonami, tabletami i urządzeniami mobilnymi, które razem tworzą "jeden organizm", a Panasonic na tym polu jest daleko za konkurencją, nie ma zbyt dużo argumentów w ręku - telewizory i aparaty nie wystarczają, aby realnie konkurować z Samsungiem, czy Apple.
"Panasonic ma problemy strukturalne. To fakt. Firma musi uporać się z problemami w sektorze TV" - powiedział Makoto Kikuchi, CEO Myojo Asset Managment w Tokio. Warto wspomnieć tutaj o zobowiązaniach i problemach dotyczących należącego do Panasonica, Sanyo - przewiduje się, że marcu w firmie pracę straci ok.17.000 osób.
Pespektywy w sektorze TV dla Panasonica są mało optymistyczne. Firma badawcza Display Search przewiduje, że do 2015 roku globalna sprzedaż TV spadnie o 8% do 92 mld dolarów. Co gorsze dla japońskiego producenta, segment telewizorów plazmowych ma skurczyć się jeszcze bardziej, bo o 38% do kwoty 7 mld $.
Moody Investors Service obniżył ostatnio rating Panasonica i utrzymał negatywną perspektywę rozwoju, twierdząc że firma będzie ponosiła dalsze straty. W piątek za jedną akcję Panasonica płacono 599 jenów, mały zwrost w porównianiu do notowaniem z czwartku( plus 1.18%), kiedy to japońska firma zanotowała najniższy kurs za jedną akcję od 30 lat. W ciagu ostatnich 12 miesięcy akcje Panasonica spadły o ok. 45%, przy czym średnia spadków na tokijskiej giełdzie to 14%. Poniżej, w załączniku pełne wyniki finansowe za 2011 - strata netto wyniosła 10.2 mld $.
źródło: reuters/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
W oczekiwaniu na obniżkę stóp kapitalizacji, MLP Group w 1Q’25 znacznie zwiększa EBITDA i przepływy pieniężne
2025.05.20Tylko 5 proc. firm handlowych prognozuje wzrost przychodów, a 23 proc. obawia się ich spadku
2025.05.20Klinika Optegra rusza z wyjątkowym konkursem – stwórz projekt ściany, który przyciąga wzrok!
2025.05.19Sektor biurowy w miastach regionalnych Q1 2025
2025.05.19MLP Group rozpoczęło budowę drugiej inwestycji w regionie Berlina
2025.05.19PETRONAS Lubricants International i IVECO wprowadzają na rynek wspólną linię produktów Tutela dla pojazdów użytkowych
2025.05.17Drukarki i cyberbezpieczeństwo. Europejscy pracownicy biurowi lekceważą zagrożenia.
2025.05.16Biura mają coraz większe wzięcie
2025.05.16Redukcja hałasu w przemyśle
2025.05.16