SKG przenosi aplikację handlową do Oracle Cloud, dając swoim klientom nowe możliwości rozwoju
Firma SKG, to partner Oracle Polska na poziomie Gold, dostawca branżowych aplikacji biznesowych pracujących w środowisku technologicznym Oracle oraz usług IT z dziedziny integracji systemów, analizy danych i zarządzania ryzykiem.
Jedną z flagowych aplikacji firmy SKG jest eSAMBO, system do zarządzania procesami handlu detalicznego, której użytkownikami są sieci handlowe - także współpracujące z franczyzobiorcami oraz pojedyncze punkty handlu detalicznego dowolnej wielkości. Aplikacja była oferowana wcześniej w modelu hostowanym, na początku 2019 roku została przeniesiona do Oracle Cloud.
„System eSAMBO od samego początku był tworzony z myślą o działaniu w chmurze, dlatego jego przeniesienie do Oracle Cloud było dla nas krokiem naturalnym” – komentuje Marek Michalak, menedżer w firmie SKG. „Wcześniej system działał w wynajmowanym przez nas centrum obliczeniowym, jednak rozmaite ograniczenia tego modelu spowodowały, że w połowie 2018 roku zaczęliśmy zastanawiać się nad jego migracją do chmury publicznej. Jako, że jesteśmy od wielu lat partnerem Oracle, infrastruktura chmurowa oferowana przez tę firmę była dla nas oczywistym wyborem. Dodatkowo eSAMBO, bazując na komponentach systemowych Oracle, został już wcześniej przetestowany w środowisku Oracle Exadata i Exalogic, ma też certyfikat poprawności działania w technologii Oracle DB, WebLogic oraz Linux”.
SKG przygotowywał się do migracji bardzo starannie, na początku przeprowadzono wiele testów i próbnych instalacji, wykorzystując łatwość zakładania nowych, gotowych do użycia instancji maszyn wirtualnych. Po dwóch miesiącach konfigurowania i testów instancji bazodanowych, służących jako platforma działania systemu, w ciągu jednej doby został on przeniesiony do Oracle Cloud Infrastructure (OCI).
„Po drobiazgowym przetestowaniu nowego środowiska i przeprowadzeniu kilku migracji próbnych, pozostało nam tylko czekać na odpowiednie ‘okienko czasowe’ u naszych klientów, zaś samo przeniesienie wykonaliśmy w ciągu jednego dnia, dzięki czemu klienci praktycznie nie odczuli zmiany w funkcjonowaniu swoich systemów” – kontynuuje Marek Michalak. „We wdrożeniu brali udział głównie koordynatorzy znający architekturę systemu, którzy na co dzień zajmują się nadzorem nad aplikacją, aktualizacją i osadzaniem poprawek zarówno w aplikacji jak w środowisku. Dużą pomoc uzyskaliśmy także od firmy Arrow ECS, dystrybutora Oracle. Jak już wspominałem, dla użytkowników aplikacji zmiana była zupełnie transparentna”.
Jednym z klientów używających aplikacji eSAMBO jest firma Copernicum Beteiligung & Verwaltung GmbH, zarządzająca siecią handlową PROMO Supermarkt, działająca na rynku międzynarodowym z siedzibą główną w Niemczech i specjalizująca się w sprzedaży polskich produktów w innych krajach.
„Mamy ogromne zaufanie do naszego dostawcy, więc kiedy poinformował nas o przeniesieniu używanego przez nas systemu eSAMBO do chmury Oracle, byliśmy całkowicie spokojni o ciągłość działania naszej firmy” – powiedział Tomasz Hoja z firmy Copernicum. „Dodatkowo ucieszyła nas wiadomość, że centrum obliczeniowe Oracle znajduje się we Frankfurcie, całkiem niedaleko naszej siedziby. Mogę potwierdzić, że system umieszczony w środowisku OCI działa niezawodnie, wydajnie, szybko i stabilnie. Ważną cechą chmury Oracle jest możliwość skalowania, co na pewno przyda się nam w przyszłości, jako że planujemy otwieranie kolejnych placówek o podobnym profilu i z pewnością będziemy potrzebowali już niebawem dużo większej mocy obliczeniowej niż obecnie”.
„Skalowalność ma znaczenie także dla nas, jako dostawcy rozwiązania” – mówi Marek Michalak z SKG. „Będziemy mogli zaoferować klientom zwiększenie mocy obliczeniowej bez konieczności inwestowania w nowe maszyny i licencje do naszego lokalnego data center. Dzięki chmurze, dajemy klientom gwarancję zachowania odpowiedniej jakości przetwarzania IT niezależnie od skali ich działalności biznesowej”.
Model cloud computing jest korzystny zarówno dla dostawców, jak użytkowników aplikacji biznesowych. Rozliczanie na zasadzie subskrypcji daje możliwości swobodnego skalowania środowiska i kosztów zarówno w górę, jak i w dół. Dla klientów końcowych usługi chmurowe są dostępne w każdym miejscu i czasie, bez konieczności instalowania aplikacji na stacjach roboczych, co pozwala pracować na dowolnym sprzęcie, czy urządzeniach mobilnych.
„Z punktu widzenia SKG, osadzenie aplikacji w chmurze jest doskonałym rozwiązaniem” – podsumowuje Marek Michalak. „Mamy jedno centralne miejsce, w którym wykonujemy obsługę, nadzór czy aktualizacje, możemy udzielać wsparcia klientom w każdym miejscu bez konieczności przemieszczania się do ich siedziby. Wzajemne relacje są przejrzyste i łatwe do elastycznego rozliczania, co daje poczucie właściwej proporcji między nakładami a kosztem”.
źródło: informacjebranzowe.pl