

Wyniki finansowe Ferro za 2013 rok
Skonsolidowany zysk netto Grupy FERRO za 2013 rok wyniósł 21,8 mln zł wobec 17,4 mln uzyskanych rok wcześniej przy przychodach odpowiednio 270,2 wobec 276,1 mln zł w roku poprzednim. Mimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2013 roku Grupa, w porównaniu do danych za 2012 rok, odnotowała znaczący wzrost wskaźników finansowych, w tym: EBITDA o 15,8% (z 30,2 mln do 35 mln), poprawę rentowności netto o prawie 2 punkty procentowe (z 6,3% do 8,1%) i EPS - skonsolidowany zysk na akcję wyniósł 1,04 zł i był wyższy aż o 26,8% w porównaniu do roku ubiegłego.
Jesteśmy zadowoleni z wyników, z utrzymania przychodów Grupy i osiągnięcia dwuprocentowej poprawy marży EBITDA, która wzrosła z 10,9% w 2012 roku do 12,9% w 2013, odnotowanej na wszystkich rynkach naszej działalności - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu.
Zawdzięczamy je konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej, której nadrzędnym celem w 2013 roku była optymalizacja produkcji i zakupów, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia oraz dalsza redukcja kosztów finansowych - od 2012 roku sukcesywnie maleje poziom zadłużenia Grupy mierzony wskaźnikiem: zadłużenie netto do EBITDA - mówi Artur Depta, Wiceprezes odpowiedzialny w FERRO za finanse. Poprawa stabilności finansowej Grupy zwiększa też możliwość wypłaty dywidendy – Zarząd Spółki nie wyklucza takiej rekomendacji – dodaje Artur Depta.
Osiągnięciu pozytywnych wyników sprzyjał także stabilny kurs dolara amerykańskiego i cen surowców oraz lekkie ożywienie gospodarcze obserwowane w III i IV kwartale w Polsce i w krajach o najważniejszym znaczeniu gospodarczym dla Grupy FERRO: w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.
Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski 47%, rynek czeski 29%, słowacki 8% i rumuński 7% sprzedaży. Pozostałe rynki miały 9% udział w skonsolidowanych przychodach. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach uzyskały baterie i akcesoria łazienkowe (56%) oraz zawory (33%).
Do sukcesów 2013 roku mających wpływ na podniesienie konkurencyjności Grupy i umocnienie pozycji w obszarach prowadzonej działalności, należy również zaliczyć przyznanie FERRO najwyższego europejskiego wyróżnienia, i zarazem pierwszego w Europie w kategorii Armatura sanitarna, w zakresie ekologii - certyfikatu EU Ecolabel: PL/040/001/01 dla baterii oszczędzających wodę z kolekcji: Cassino VerdeLine, Veneto VerdeLine i Genova VerdeLine. Do inwestycji w ekologię, oprócz baterii i natrysków oszczędzających wodę, w ubiegłym roku dołączyły także energooszczędne rozwiązania dla instalacji grzewczych dedykowane budownictwu jednorodzinnemu. Miniony rok upłynął także pod znakiem poszerzania oferty produktowej dedykowanej zarówno tradycyjnym kanałom dystrybucji – hurtowniom instalacyjnym, jak i skierowanej do rosnących w znaczenie marketów budowlanych.
źródło: ferro/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Walter Herz i Syrena Invest finalizują kolejną transakcję w Warszawie
2025.12.11Pavel Kveten nowym CEO Girteka Logistics
2025.12.11CEVA Logistics o roli logistyki humanitarnej w organizacji akcji pomocowych
2025.12.11Pierwszy etap XYZ Place gotowy do użytku
2025.12.11Firmy transportowe i logistyczne z największą świadomością ESG, handlowe i usługowe najmniej
2025.12.09Prawie co druga polska firma nie jest gotowa na AI
2025.12.09Kicia Kocia w G City Reduta – świąteczny weekend pełen rodzinnej magii
2025.12.09Świąteczny grudzień w Galerii Dominikańskiej – gry, warsztaty i magia rodzinnych atrakcji
2025.12.09Świąteczna Kraina Elfów w CH Focus – bezpłatna zabawa dla młodszych i starszych dzieci
2025.12.09





