

Wyniki finansowe Ferro za 2013 rok
Skonsolidowany zysk netto Grupy FERRO za 2013 rok wyniósł 21,8 mln zł wobec 17,4 mln uzyskanych rok wcześniej przy przychodach odpowiednio 270,2 wobec 276,1 mln zł w roku poprzednim. Mimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2013 roku Grupa, w porównaniu do danych za 2012 rok, odnotowała znaczący wzrost wskaźników finansowych, w tym: EBITDA o 15,8% (z 30,2 mln do 35 mln), poprawę rentowności netto o prawie 2 punkty procentowe (z 6,3% do 8,1%) i EPS - skonsolidowany zysk na akcję wyniósł 1,04 zł i był wyższy aż o 26,8% w porównaniu do roku ubiegłego.
Jesteśmy zadowoleni z wyników, z utrzymania przychodów Grupy i osiągnięcia dwuprocentowej poprawy marży EBITDA, która wzrosła z 10,9% w 2012 roku do 12,9% w 2013, odnotowanej na wszystkich rynkach naszej działalności - mówi Aneta Raczek, Prezes Zarządu.
Zawdzięczamy je konsekwentnie realizowanej strategii biznesowej, której nadrzędnym celem w 2013 roku była optymalizacja produkcji i zakupów, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia oraz dalsza redukcja kosztów finansowych - od 2012 roku sukcesywnie maleje poziom zadłużenia Grupy mierzony wskaźnikiem: zadłużenie netto do EBITDA - mówi Artur Depta, Wiceprezes odpowiedzialny w FERRO za finanse. Poprawa stabilności finansowej Grupy zwiększa też możliwość wypłaty dywidendy – Zarząd Spółki nie wyklucza takiej rekomendacji – dodaje Artur Depta.
Osiągnięciu pozytywnych wyników sprzyjał także stabilny kurs dolara amerykańskiego i cen surowców oraz lekkie ożywienie gospodarcze obserwowane w III i IV kwartale w Polsce i w krajach o najważniejszym znaczeniu gospodarczym dla Grupy FERRO: w Czechach, na Słowacji i w Rumunii.
Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski 47%, rynek czeski 29%, słowacki 8% i rumuński 7% sprzedaży. Pozostałe rynki miały 9% udział w skonsolidowanych przychodach. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach uzyskały baterie i akcesoria łazienkowe (56%) oraz zawory (33%).
Do sukcesów 2013 roku mających wpływ na podniesienie konkurencyjności Grupy i umocnienie pozycji w obszarach prowadzonej działalności, należy również zaliczyć przyznanie FERRO najwyższego europejskiego wyróżnienia, i zarazem pierwszego w Europie w kategorii Armatura sanitarna, w zakresie ekologii - certyfikatu EU Ecolabel: PL/040/001/01 dla baterii oszczędzających wodę z kolekcji: Cassino VerdeLine, Veneto VerdeLine i Genova VerdeLine. Do inwestycji w ekologię, oprócz baterii i natrysków oszczędzających wodę, w ubiegłym roku dołączyły także energooszczędne rozwiązania dla instalacji grzewczych dedykowane budownictwu jednorodzinnemu. Miniony rok upłynął także pod znakiem poszerzania oferty produktowej dedykowanej zarówno tradycyjnym kanałom dystrybucji – hurtowniom instalacyjnym, jak i skierowanej do rosnących w znaczenie marketów budowlanych.
źródło: ferro/informacjebranzowe.pl
Najnowsze aktualności
Samochody premium, hybrydy i chińskie marki. Poznaj trendy na polskim rynku motoryzacyjnym [RAPORT EFL]
2025.07.02Angelini Pharma przedłuża umowę z MLP Group
2025.07.02Od pomysłu do działania – prezentacja nagrodzonego systemu „Vital” w Krajowym Centrum Monitorowania Ratownictwa Medycznego
2025.07.01Truck Care: w sezonie wakacyjnym dobrze sprawdza się wynajem krótkoterminowy
2025.07.01Girteka rozwija ofertę dla przewoźników
2025.06.30Światowy Dzień Mikrobiomu 2025: jesteśmy coraz bardziej zainteresowani mikrobiotą, ale nasza świadomość jest wciąż niewystarczająca
2025.06.27T-REX Gold Crystal z nagrodą Top Builder 2025!
2025.06.27Ekoinbud ponownie stawia placówkę opiekuńczą w Różanie
2025.06.27EFL lider w finansowaniu motocykli z nową ofertą dla użytkowników jednośladów Hondy
2025.06.26