informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Wyniki finansowe Lenovo za Q2 roku finansowego 2012/2013

Wyniki finansowe Lenovo za Q2 roku finansowego 2012/2013

Technologie / 2012.11.09

Grupa Lenovo poinformowała dzisiaj o swoich wynikach za drugi kwartał roku finansowego zakończony 30 września 2012 r. Grupa Lenovo prześcignęła rynek we wszystkich regionach i kontynuuje zmagania o zajęcie pierwszego miejsca w branży PC. Świadczą o tym rekordowe wyniki kwartalne sprzedaży na poziomie 8,7 miliarda USD, co stanowi wzrost o 11 procent w ujęciu rok do roku. Lenovo rozwija się szybciej niż cztery firmy z czołówki producentów PC już od trzech lat z rzędu. Firma odnotowała także kolejny kwartalny rekord pod względem przychodów przed opodatkowaniem w wysokości 204 milionów USD. Świadczy to o nieustannym, rentownym rozwoju Lenovo.

W drugim kwartale roku finansowego sprzedaż komputerów PC Lenovo na świecie wzrosła o 10,3% pomimo trudnej sytuacji na rynku, który odnotował 8-procentowy spadek w ujęciu rok do roku. To już 14 z rzędu kwartał, w którym Lenovo rozwija się szybciej od całej branży PC. W tych trudnych warunkach grupa Lenovo zapewniła sobie największy w swojej historii udział w rynku światowym na poziomie 15,6%*. Wzrost udziału rynkowego odnotowała w każdym regionie, w każdej kategorii produktowej oraz w każdym segmencie klientów. Zrównoważony wzrost stał się w ostatnich trzech latach charakterystycznym wyróżnikiem Lenovo. Wynika on z nieustannej koncentracji na strategii obrony i ataku — Lenovo umacnia swoją pozycję na rynkach, na których ma już stabilne obroty, a jednocześnie wkracza na nowe rynki, na których może dotrzeć do jeszcze większego grona klientów. Wkraczanie na nowe rynki to konieczność dla firmy Lenovo, która pragnie utrzymać pozycję lidera w epoce PC Plus w obliczu rekordowego wzrostu popularności tabletów, smartfonów i inteligentnych telewizorów.

Oprócz imponującego zwiększenia udziału w rynku Lenovo może też poszczycić się w drugim kwartale przychodami netto w wysokości 162 milionów USD, co stanowi 13-procentowy wzrost w ujęciu rok do roku, przy marży brutto na poziomie 12,1% Zysk brutto za drugi kwartał roku finansowego wzrósł w ujęciu rok do roku o 11% do 1,1 miliarda USD, a zysk operacyjny w tym okresie wyniósł 206 milionów USD, co stanowi wzrost o 24% w ujęciu rok do roku. Podstawowy zysk na akcję w drugim kwartale roku finansowego wyniósł 1,58 centa USA, czyli 12,25 centa hongkońskiego. Rezerwy gotówkowe netto na dzień 30 września 2012 r. wyniosły łącznie 3,6 miliarda USD. Rada Dyrektorów Lenovo ustaliła zaliczkę na poczet dywidendy w wysokości 4,5 centa hongkońskiego za akcję. W związku z nastaniem epoki PC Plus firma Lenovo poczyniła w drugim kwartale roku finansowego kilka odważnych kroków mających na celu umocnienie jej pozycji lidera. Były to przejęcia: CCE — znanego w Brazylii lidera na rynku komputerów PC i elektroniki użytkowej, które znacznie zwiększy obecność Lenovo na trzecim pod względem wielkości rynku PC na świecie oraz możliwości produkcyjne Grupy, a także Stoneware — amerykańskiego producenta oprogramowania, koncentrującego się na usługach chmurowych. To przejęcie pomoże Lenovo zwiększyć swoje możliwości w zakresie biznesowych i osobistych usług chmurowych, a w szczególności — zapewnić bezpieczeństwo informacji dostępnych z wielu urządzeń w sektorze edukacyjnym i rządowym.

Oba te przejęcia nastąpiły bezpośrednio po nawiązaniu globalnej współpracy z EMC, dzięki której powstanie program rozwoju technologii serwerowych mający pobudzić innowacyjność
i zwiększyć możliwości Lenovo związane ze standardowymi serwerami x86. Zgodnie z podpisaną umową Lenovo będzie samodzielnie wprowadzać te serwery na rynek, a z czasem również integrować je w wybranych systemach pamięci masowej EMC. W zeszłym tygodniu firma Lenovo poinformowała o utworzeniu nowego działu Enterprise Product Group, który będzie się koncentrować na poszerzeniu oferty serwerów, pamięci masowej, produktów sieciowych i oprogramowania dla różnych klientów biznesowych, w tym dużych, średnich i małych przedsiębiorstw, a także integratorów systemów. Również w drugim kwartale firma Lenovo poinformowała o otwarciu linii produkcyjnej w stanie Karolina Północna (USA). Dzięki temu powstanie 115 nowych miejsc pracy w produkcji, a Lenovo umocni swoją pozycję konkurencyjną jako firma globalna, lecz mocno zakorzeniona lokalnie.

PRZEGLĄD GEOGRAFICZNY

  • • Chiński oddział firmy Lenovo w drugim kwartale roku finansowego wypracował sprzedaż skonsolidowaną na poziomie 3,9 mld USD, co oznacza wzrost o 20% rok do roku i stanowi 44% światowej sprzedaży firmy. W drugim kwartale firma Lenovo umocniła się na pierwszej pozycji w Chinach, będących największym na świecie rynkiem PC, zwiększając swój udział do 34%, co stanowi wzrost o 2,4 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Dostawy komputerów PC Lenovo w Chinach zwiększyły się w tym kwartale o osiem procent w ujęciu rok do roku, co oznacza znaczący wzrost w obliczu stagnacji na chińskim rynku PC. Lenovo jest największym dostawcą komputerów PC w Chinach, który dostarcza więcej produktów niż czterej kolejni konkurenci razem. Na szczególną uwagę zasługuje nieustannie mocna pozycja Lenovo w rozwijających się miastach Chin. Firma umacnia także swoją reputację dzięki ofercie innych produktów, takich jak smartfony, tablety i inteligentne telewizory, wprowadzając chińskich klientów do epoki PC Plus.
  • W regionie Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej firma Lenovo uzyskała w drugim kwartale roku finansowego rekordowy udział w rynku na poziomie 11,5%, co stanowi wzrost o 1,6 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Pomimo dziesięcioprocentowego spadku na całym rynku PC w ujęciu rok do roku firma zwiększyła swoje dostawy komputerów PC w tym regionie aż o pięć procent. W tym kwartale firma Lenovo była także czołowym dostawcą komputerów PC w Japonii — na piątym pod względem wielkości rynku PC na świecie — a także w Indiach, gdzie odnotowała udział w rynku na poziomie 31,8% i zyskała 4,8 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. W krajach Ameryki Łacińskiej (bez Brazylii) udział Lenovo w rynku przekroczył po raz pierwszy granicę dwucyfrową dzięki wzrostowi o 4,1 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Łączna sprzedaż skonsolidowana w tym regionie wyniosła 1,8 miliarda USD i stanowiła 21% światowej sprzedaży firmy.
  • W regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA) firma Lenovo uzyskała po raz pierwszy dwucyfrowy udział w rynku, kończąc drugi kwartał roku finansowego na poziomie 10,8%, co stanowi wzrost o 3 punkty procentowe w ujęciu rok do roku. Dzięki tym osiągnięciom firma Lenovo została trzecim pod względem wielkości dostawcą komputerów PC w regionie EMEA. Wzrost udziału Lenovo w rynku nastąpił konsekwentnie w całym regionie, we wszystkich krajach. Spośród największych osiągnięć drugiego kwartału można wymienić pierwszą pozycję Lenovo w Rosji, a także w Niemczech, gdzie firma zyskała dodatkowe 3,9 punktu procentowego w ujęciu rok do roku. Pomimo ośmioprocentowego spadku w całej branży w tym regionie firma Lenovo zwiększyła swoje dostawy komputerów PC o 27% w ujęciu rok do roku, co jest wynikiem zaskakującym. Sprzedaż skonsolidowana w drugim kwartale wyniosła 1,8 miliarda USD, co oznacza wzrost o 12% rok do roku oraz składa się na 21% łącznej światowej sprzedaży firmy.
  • Sprzedaż komputerów PC Lenovo w Ameryce Północnej w drugim kwartale wzrosła o osiem procent w ujęciu rok do roku pomimo dotkliwego spadku na całym rynku o około 12%. W tej trudnej sytuacji firma zyskała 1,6 punktu procentowego i osiągnęła rekordowy udział w rynku USA na poziomie 8,3%. Sprzedaż skonsolidowana w drugim kwartale wzrosła o 7% rok do roku do kwoty 1,2 mld USD i wyniosła 14% łącznej światowej sprzedaży firmy. Dzięki dziesięciokrotnemu zwiększeniu obecności w segmencie sprzedaży detalicznej w USA firma Lenovo osiągnęła znaczny wzrost w tamtejszym segmencie konsumenckim. Intensywnie rozwijała się także sprzedaż w segmencie biznesowym.

PRZEGLĄD PRODUKTÓW

  • Firma Lenovo po raz pierwszy w historii została największym na świecie dostawcą notebooków klasy PC. W kwartale tym dostawy notebooków Lenovo na świecie zwiększyły się o 11,3% rok do roku, dzięki czemu firma umocniła swoją pozycję o 2,6 punktu i osiągnęła rekordowy 16-procentowy udział w rynku notebooków. W całej branży sprzedaż notebooków w ujęciu rok do roku spadła o siedem procent. Notebooki Lenovo ponownie stanowiły najbardziej znaczącą pozycję w światowej sprzedaży firmy, generując 53% łącznych przychodów ze sprzedaży. Sprzedaż skonsolidowana notebooków Lenovo na całym świecie wzrosła w drugim kwartale o 3% rok do roku, osiągając łącznie 4,6 miliarda USD. W drugim kwartale roku finansowego firma Lenovo zapowiedziała imponującą ofertę nowych produktów: ThinkPad X1 Carbon, Ultrabook ThinkPad T430u oraz ThinkPad Tablet 2 — pierwszy tablet firmy opracowany specjalnie z myślą o systemie Windows 8. W zeszłym miesiącu rozgłos w branży wzbudziła informacja o trzech nowych tabletach rozkładanych Lenovo działających z systemem Windows 8: Yoga 13, Lynx i Twist.
  • Sprzedaż skonsolidowana komputerów stacjonarnych Lenovo na świecie wzrosła w drugim kwartale roku finansowego o pięć procent rok do roku, osiągając kwotę 2,8 miliarda USD i poziom 32% łącznych przychodów firmy ze sprzedaży. W drugim kwartale dostawy komputerów stacjonarnych zrealizowane przez firmę na całym świecie zwiększyły się o 8,8% rok do roku, podczas gdy w całej światowej branży odnotowano dziewięcioprocentowy spadek. W rezultacie firma Lenovo po dodaniu 2,6 punktu w ujęciu rok do roku uzyskała rekordowo wysoki, 15-procentowy udział w rynku. W drugim kwartale roku finansowego firma Lenovo zapowiedziała IdeaCentre A520 — nowy komputer stacjonarny All-In-One z wyświetlaczem bez oprawy o rozdzielczości 1080p. Umożliwia on obsługę wielodotykową oraz ustawianie ekranu w bardzo szerokim zakresie (od -5 do 90 stopni). Dzięki temu można oglądać doskonały obraz pod każdym kątem i w dowolnej pozycji oglądać filmy, grać w gry z obsługą dotykową czy korzystać z czatu wideo.
  • Grupa Mobile Internet Digital Home (MIDH) firmy Lenovo, która rozpoczęła drugi pełny rok działalności, w drugim kwartale roku finansowego odnotowała wzrost sprzedaży skonsolidowanej o 155% rok do roku do kwoty 718 milionów USD, co złożyło się na osiem procent łącznych przychodów firmy ze sprzedaży. Smartfony i tablety stanowią wiodące produkty w strategii PC Plus Lenovo. Firma nadal przewyższała wyjątkowo dynamiczny wzrost dostaw w Chinach, a obecnie jest drugim pod względem wielkości dostawcą produktów z tych kategorii na rynku chińskim. W segmencie smartfonów w Chinach w drugim kwartale roku finansowego firma Lenovo zyskała aż 12,5 punktu procentowego w ujęciu rok do roku, osiągając 14,2% udziału rynku. Także w drugim kwartale firma Lenovo ogłosiła, że rozpocznie sprzedaż smartfonów w Indonezji, na Filipinach i w Wietnamie, a w zeszłym tygodniu dodała do tej listy Indie.

źródło: lenovo/agdrtv24.pl

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe