![informacje branżowe](/images/ib/logo.png)
![Wyniki Huawei za 2012 - 2.5 mld $ zysku, rynek smartfonów wciąż wyzwaniem](/uploads/nowosci/zdjecie/d/f6b8c14423f66c5be5acbae75b70cc734c7ca766.jpeg)
fot. Huawei CFO Cathy Meng
Wyniki Huawei za 2012 - 2.5 mld $ zysku, rynek smartfonów wciąż wyzwaniem
Huawei ogłosiło całkiem przyzwoite wyniki za rok 2012 - 35.4 mld $ przychodów i 2.48 mld $ zysku, czyli znacząca poprawa w stosunku do 2011. Huawei CFO Cathy Meng (córka założyciela firmy) powiedziała, że pomimo przychodów, firma jeszcze zbyt mało zarabia na rynku smartfonów, a nie pozostało jeszcze zbyt dużo miejsca na osiagnięcie z tego tytułu wzrostów w przyszłości. Meng dodał również, że spodziewa się w przyszłości mniejszego zaufania do rynku w USA, na którym spodziewane jest kolejne zachamowanie wzrostu, a także pochwaliła się, że Huawei rozwija swoją działalność globalną - 66% całkowitego dochodu pochodziło z innych regionów. Huawei był również obecny na CES, a wielce prawdopodobne, że zobaczymy firmę również na targach w Barcelonie, czyli na MWC 2013. Szczegółowe dane finansowe Huawei na stronie.
Wszystkie trzy grupy biznesowe Huawei - Consumer Business (elektronika użytkowa), Enterprise (rozwiązania dla przedsiębiorstw) oraz Carrier Network (rynek operatorski) kontynuowały swój systematyczny wzrost i sprostały stawianym przed nimi oczekiwaniom. Huawei Carrier Network pozostał liderem w swojej branży, osiągając przychody ze sprzedaży w wysokości 160,3 mld juanów (25,8 mld dolarów). Huawei Consumer Business odnotowało bardzo znaczące przychody na poziomie 48,4 mld juanów (7,8 mld dolarów), dokonując przełomu na rozwiniętych rynkach - m.in. w Japonii, Ameryce Północnej i Europie. Natomiast grupa Huawei Enterprise rozpoczęła ubiegły rok mocnym akcentem, podejmując odważne działania i osiągając przychody rzędu 11,5 mld juanów (1,8 mld dolarów).
Na rynkach zagranicznych, spółki Huawei wzmocniły swoją obecność, generując łącznie 66 procent całkowitych przychodów. Region Azji i Pacyfiku zanotował wynik na poziomie 37,4 mld juanów (6,01 mld dolarów), Europa, Bliski Wschód i Afryka - 77,4 mld juanów (12,45 mld dolarów), Ameryka Płn. i Płd. - 31,8 mld juanów (5,11 mld dolarów). Na rynku chińskim Huawei osiągnął przychody na poziomie 73,6 mld juanów (11,84 mld dolarów). W nadchodzących latach ilość generowanych danych będzie rosła bardzo szybko. Jest to spowodowane dynamicznym rozwojem mobilnego internetu oraz coraz głębszym przenikaniem się świata realnego i cyfrowego. Stanowi to duże wyzwanie, ale też ogromną szansę dla całej branży. Huawei wierzy, że duża przepustowość, umożliwiająca przesyłanie i przetwarzanie ogromnej ilości danych, jest kluczem do sprostania tym wyzwaniom i potencjalnie najważniejszym czynnikiem gwarantującym dalszy rozwój. Cathy Meng przewiduje, że łączny wzrost przychodów dla wszystkich grup Huawei wyniesie 10-12 procent w roku 2013.
źródło: huawei/agdrtv24.pl
Najnowsze aktualności
Co czwarta firma transportowa i logistyczna planuje większe inwestycje
2024.07.24Inflacja już niestraszna firmom. Obawia się jej dwa razy mniej firm niż rok temu
2024.07.233 najczęstsze przyczyny wypadków w miejscu pracy - jak im zapobiegać?
2024.07.23Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
2024.07.23PRS w Polsce – na jakich planach miejscowych budowane są te projekty? Jakie ma to konsekwencje inwestycyjne i techniczne?
2024.07.22Przy gdańskiej szkole powstało pierwsze w Polsce centrum badawczo-rozwojowe. 210 uczniów już odbyło w nim staże.
2024.07.22Warszawa okiem dewelopera – dlaczego warto tam kupić mieszkanie
2024.07.22Zrównoważony transport – gwałtowny hamulec w branży taxi?
2024.07.22Przewoźnik czy kurier – które zlecenia aplikacyjne bardziej się opłacają?
2024.07.22![informacje branżowe](/images/logo/w_ib.png)