informacje branżowe - twitterinformacje branżowe - facebook
Wyniki ogólnopolskiego badania marki Bosch

Wyniki ogólnopolskiego badania marki Bosch

Technologie / 2013.09.10

Marka Bosch, producent pralek wyposażonych w unikalną funkcję VarioPerfect, przeprowadziła w maju br. ogólnopolskie badania* tempa życia Polaków. W ocenie większości respondentów od sprzętu AGD oczekujemy przede wszystkim niezawodności. Badanie przeprowadzone przez IIBR na zlecenie marki Bosch na reprezentatywnej grupie 800 osób metodą CAWI (Omnibus online) dowiodło, że pomimo zabiegania i braku czasu, aż 80% Polaków jest zadowolonych z posiadanego sprzętu AGD.

W percepcji badanych sprzęt AGD jest dobrze dostosowany do szybkiego tempa życia - uważa tak 8 na 10 badanych. Jeśli coś chcielibyśmy zmienić w sprzęcie AGD, to jest to głównie elastyczność urządzeń w stosunku do naszych potrzeb (45%) lub zbyt wolne działanie (34%). Wyższe wymagania wobec sprzętu AGD mają mężczyźni, nie kobiety (56% mężczyzn jako wadę wskazywało brak elastyczności urządzeń, ten sam problem wskazywało zaledwie 33% kobiet). Co ciekawe, im ktoś młodszy, bardziej zapracowany i mieszkający w większym mieście, tym ważniejszym oczekiwaniem jest, ażeby sprzęt AGD działał szybko. Dla przykładu, osoby bezrobotne, oceniające w większości swoje tempo życia, jako wolne, zbyt wolne lub w sam raz, dwa razy rzadziej zwracają uwagę na szybkość sprzętu, niż osoby pracujące lub uczące się (12% dla niepracujących/bezrobotnych i 25% dla pracujących dorywczo lub na stałe oraz 29% dla uczących się lub studiujących) – komentuje wyniki dr Tomasz Sobierajski, socjolog.

[[[zdjecie,13,duze]]]

Jesteśmy eco, tylko, gdy możemy zaoszczędzić

Ponad połowa z nas wymaga od sprzętu AGD oszczędności energii, a 41% zwraca szczególną uwagę na niskie koszty eksploatacji. Podkreślmy, że oszczędność energii była wyjątkowo ważna dla osób niepracujących (72%), podczas gdy waga tej zmiennej wśród osoby o dochodach w gospodarstwie domowych powyżej 3000 złotych, spadała dramatycznie do 38%. Dla osób cechujących się dobrą sytuacją materialną, bardziej niż oszczędność energii liczyła się niezawodność urządzeń (71%). Marka Bosch, w ramach kampanii pralek z funkcją VarioPerfect, wskazuje przede wszystkim na fakt, iż wspomniane pralki to jedyne tego typu urządzenia na rynku, które umożliwiają wybór: program skracający czas prania do 60% lub redukcję zużycia energii nawet o 40%.

*Badanie Jak Polacy postrzegają tempo swojego życia? przeprowadzone przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych metodą CAWI na reprezentatywnej grupie 800 Polaków w wieku od 15 do 50 lat w czerwcu 2013 roku, na zlecenie firmy The Addictives działającej dla marki Bosch w ramach kampanii pralek VarioPerfect.
 

źródło: bosch/informacjebranżowe.pl

 

informacje branżowe
MAPA STRONY
NASZE SERWISY
  • agdrtv24
  • pięknydom24
  • informacje branżowe