Żabka Polska zarządza kapitałem ludzkim w systemie SAP HCM
Żabka Polska sp. z o. o., lider sieci sklepów convenience w Polsce, wdrożyła system SAP HCM do zarządzania kapitałem ludzkim. W ramach projektu zrealizowanego przez firmę GAVDI Polska S.A. wspólnie z SI-Consulting S.A., zostały również wdrożone autorskie rozwiązania GAVDI, m.in. eDeklaracje do automatycznego generowania i wysyłki deklaracji PIT oraz eTeczka – elektroniczna teczka osobowa pracowników.
System SAP HCM, który usprawnił procesy zarządzania ok. 700 pracownikami spółki, wdrożony został na bazie rozwiązania prekonfigurowanego HR Box, zawierającego zestandaryzowane procesy HR, ich konfigurację w systemie SAP oraz narzędzia pomagające w optymalizacji i dokumentacji wdrożenia. Ze względu na zdecentralizowany charakter zarządzania kapitałem ludzkim w rozproszonej geograficznie organizacji, Żabka Polska zdecydowała się również na wdrożenie dodatkowych rozwiązań pozwalających na elektronizację wybranych procesów HR. W ramach projektu GAVDI wdrożyło swoje autorskie rozwiązania: eDeklaracje służące do elektronicznej wysyłki deklaracji podatkowych PIT oraz ich archiwizacji, eTeczkę - elektroniczną teczkę osobową, pozwalającą na przechowywanie skanów dokumentacji pracowniczej oraz Document Generator usprawniający i standaryzujący generowanie dokumentów kadrowo-płacowych.
Wraz z dynamicznym rozwojem naszej organizacji i realizowanymi przejęciami zrodziła się potrzeba usprawnienia coraz bardziej złożonych czynności kadrowo-płacowych. Wdrożony system pozwoli nam nie tylko na sprawne funkcjonowanie oraz komunikację z pracownikami, ale także umożliwi nam efektywną realizację procesów HR w dalszym rozwoju naszej firmy. – mówi Leszek Strańczyk, Pełnomocnik Dyrektora Departamentu Informatyki, Żabka Polska sp. z o.o.
Realizacja projektu prowadzonego we współpracy z wrocławską firmą SI-Consulting S.A. - wieloletnim partnerem biznesowym GAVDI, trwała 3 miesiące – od października do grudnia 2013 r. Zważywszy na złożoność przedsięwzięcia, jesteśmy dumni z tak szybkiej realizacji wdrożenia. Z pewnością nie byłoby to możliwe, gdyby nie ogromne zaangażowanie i zaawansowanie technologiczne przedstawicieli Żabka Polska biorących udział w projekcie. Nie bez znaczenia było także wykorzystanie prekonfigurowanych rozwiązań, które znacznie skróciły cały proces – mówi Sławomir Stępień, Dyrektor Handlowy GAVDI Polska S.A.
W realizacji projektu wykorzystany został również produkt GAVDI Replicator, który pozwolił na skrócenie czasu migracji danych z funkcjonującego dotychczas rozwiązania do nowego systemu i na przygotowanie wiarygodnego środowiska testowego. W ramach dalszej współpracy z Żabka Polska, GAVDI wspiera także wdrożone rozwiązanie w formie serwisu aplikacyjnego.